zondag, augustus 28, 2016

Ann Albers en de Engelen - “Waar Heb Ik Angst Voor?” - 27 Augustus 2016


Ann Albers en de Engelen
“Waar Heb Ik Angst Voor?”
27 Augustus 2016

Als je water zou laten stromen door een droge en smerige spons, voordat het water dan er schoon doorheen kan stromen moeten de viezigheid en het vuil eerst weggespoeld worden. Zo ook, als het Licht van Liefde doorgaat de menselijke harten te overstromen, gaat het door met de menselijke angsten bloot te leggen.
Deze angsten stellen zichzelf op vele verschillende manieren bloot. Bijvoorbeeld:
  • Je mag tastbare zorgen voelen over gebieden in je eigen leven - de rekeningen, je familie, je baan, je gezondheid, enzovoorts.
  • Je mag vage gevoelens van verontrusting of ongemak voelen.
  • Je mag spanning ervaren, spijsvertering’ ongemak, of een gevoel zoals statische elektriciteit in het lichaam.
  • Je mag jezelf gewaarworden zenuwachtig in hectische activiteiten te duiken, of te ontdekken dat je gedachten snel van de ene bezorgdheid naar de volgende springen.
Als je geen van deze symptomen ervaart, vier feest, omdat je blijmoedig afgestemd bent op een gratievolle en meer liefdevolle werkelijkheid. Jullie zijn opzichters van de frequentie van vrede.
Als je wel deze symptomen ervaart, vier dat ook. Het Licht onthult aan jou gebieden van angst, gebieden van illusie binnenin je eigen hart. Angst is een ontastbare energie, altijd proberend om jou te laten voelen alsof er iets vreselijks zou kunnen gebeuren.

Angst was oorspronkelijk alleen maar bedoeld om een waarschuwing te zijn voor het primitieve brein - er nadert een tijger … er ligt een slang onder de rots … er komt een storm aan. Het was alleen maar bedoeld om een menselijk wezen te waarschuwen over een zeer echt en instinctief gevaar. Jammer genoeg echter, heeft het menselijke ras zich ontwikkeld om angsten te voeden door zich mogelijke gevaren te verbeelden tot aan het punt waar zij maar al te echt schijnen te zijn.
Dierbaren, neem de kans wanneer je welke van deze symptomen dan ook maar voelt om tegen jezelf te zeggen … “Waar heb ik angst voor?” en blijf dan doorgaan, wederom te vragen, “Waar heb ik angst voor?” Blijf de vraag stellen totdat je arriveert in de kern van de angst, de hoofdzakelijke illusie - je eigen persoonlijke “oorspronkelijke zonde” - het punt waarop de geest “het kenmerk miste” van spirituele waarheid.
Bijvoorbeeld, je mag bang zijn dat je de rekeningen niet kunt betalen. Als dat zo is, vraag aan jezelf, “Waar heb ik angst voor?” je antwoord is zeer waarschijnlijk dat je de rekeningen niet kunt betalen. Stel je voor dat je de rekeningen niet kunt betalen, “Waar heb ik angst voor?” je zou kunnen zeggen, “Ik heb angst om dakloos te raken!” Vraag nogmaals, “Waar heb ik angst voor?” je antwoord zou kunnen zijn, “Ik heb angst om oncomfortabel te zijn”. Als je oncomfortabel zou zijn, “Waar heb ik angst voor?” “Ik heb angst om in de buurt van mensen te zijn die geruïneerd en verslaafd zijn”, zou je kunnen zeggen. Als dat zo is, waar heb je angst voor, “Ik heb angst om benadeeld of vermoord te worden!” Als je die angst hebt, “Waar heb ik angst voor?” Ah … daar, kom je nu misschien naar de kern… “Dat ik niet in staat zou zijn om het leven te leven dat ik echt wil leven … Dat ik zou sterven en in/naar de nietsheid zou gaan … Dat ik gefaald zou hebben…”
Wanneer je geen diepere angst kunt vinden, heb je een zaad van Liefde gevonden, diep in de duisternis geplant, wachtend om in het grotere Licht geboren te worden.
Vraag jezelf vervolgens, “Aangenomen dat dit is waar ik angst voor heb, wat ben ik verplicht te creëren?” In het geval hierboven, zou je kunnen zeggen, “Ik ben verplicht om een leven te creëren waar ik van houd, te beginnen met nu! Ik ben verplicht om het idee van het sterven te onderzoeken, aldus ik het niet langer meer vrees! Ik ben verplicht om me succesvol in mijn leven te voelen en mijn Zelf-Liefde te verhogen!”
Dierbaren, wanneer jullie je “zaden van Liefde” geplant vinden in de duisternis van jullie angsten, hebben jullie goud gevonden! Jullie hebben de gedachten en overtuigingen gevonden die jullie controleren, manipuleren en jullie weerhouden van de levens te leven die jullie werkelijk willen. Omhels deze. Doe het werk. Ben dapper!
Zoals jullie op jullie Aarde zeggen, “De Waarheid stelt jullie in vrijheid!”
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Hallo Iedereen,
Rondom midden-juli begon ik de emails te krijgen. “Ik weet niet wat er verkeerd met mij is. Ik voel me gewoonweg ongemakkelijk.” “Ik dacht dat ik het goed deed, maar nu voel ik me de gehele tijd verontrust.” “Het ziet eruit zoals angsten waarvan ik dacht dat ik daaroverheen was en die terugkomen,” of “Wat is er verdorie gaande? Ik voel me idioot!!”
Heb jij je ooit op deze manier gevoeld? Heb jij je ooit doodsbang gevoeld, hoewel je rationeel wist dat je het leven en de situaties die voorhanden waren aankon? Ik denk dat we daar allemaal geweest zijn.
Mens zijnde, ben ik ook niet immuun voor angst. Hoewel ik heel veel werk aangaande mezelf gedaan heb, wist ik dat ik soms de “statische plak energie” onder ogen moest komen wanneer het begon zichzelf aan mij te pleisteren op het moment dat ik ontwaakte. Ik ging mijn meditaties doen, ging naar buiten de natuur in, en leefde in dankbaarheid tot aan het punt waar ik snel uit de statische-y, verontrustende vibratie op de planeet vandaan kon schakelen … maar het ware feit dat ik het überhaupt kon voelen vertelde mij dat ergens, ik het vermeed om mijn eigen angsten onder ogen te komen. Dus ging ik naar binnen … weer :)
Zoals velen van jullie die op deze lijst (nieuwsbrief) zijn weten, heb ik een paar jaren gehad van ongelooflijk spiritueel onderwijs, toen een krachtig spiritueel individu mij een ton van gemene energie mijn kant op stuurde die probeerde om mij te bezitten. Dat eindigde toen ik mezelf onderdompelde in diepe waarheid terwijl ik Serie 7 van Ann & The Angels filmde. Ik leerde om “van mijn vijand te houden” zoals het gezegde gaat, hoewel ik niet langer meer geloof dat wie dan ook een “vijand” is. Er zijn alleen gekwetste zielen.
Gelukkig, leerden de lessen, heb ik in vrede geleefd! Niettemin, waren er heel veel fysieke kwesties die opgeruimd dienden te worden na zoveel maanden van gebeuk! Tijdens die onplezierige fase trokken mijn angsten naar mijn verdraaide ingewanden, ongevallen die mijn rug en nek blesseerden, ziektes, allergische reacties, en een huidconditie die rondom mijn gezicht bleef kruipen.
Ik heb al deze kwesties opgeruimd, me behoorlijk verbijsterd voelend, maar toen ik de oefening begon te doen van, “Waar heb ik angst voor”, besefte ik dat ik meer angstig was voor de fysieke condities dan dat ik wilde toegeven. En als een resultaat, verhevigden zij zich. In feite, op de dagen dat ik staarde en geen angst had, begonnen zij te verdwijnen, en op de dagen dat is angstig was, werden zij erger. Het was opmerkelijk om de bijna-onmiddellijke instinctieve reactie van mijn lichaam op mijn energie te zien. Terwijl ik alle juiste uitoefeningen deed, het juiste voedsel at, en al mijn spirituele werk deed, besefte ik dat de condities door bleven gaan omdat ik nog steeds angsten had.
Dus, deed ik zoals de engelen voorgesteld hadden … “Waar heb ik angst voor?” Het antwoord voelde belachelijk, maar ik was gewoon eerlijk over wat ik voelde, “Dat ik me nooit meer prachtig zal voelen! Dat deze condities nooit weg zullen gaan en ik niet in staat zal zijn van alles te genieten zoals ik eens deed”. Ik groef dieper. “Waar heb ik angst voor?” Hmmm … Het was zeer zeker geen angst om te sterven! Ik weet waar ik naartoe zal gaan!!! Ik was niet angstig van niet in staat te zijn suiker en bloem te eten. Ik gaf er niet om. Ik was niet echt angstig over de huidconditie dat ervoor zorgde dat ik er niet uitzag - Ik weet dat mijn ziel prachtig is. Ik was ook niet zo angstig voor pijn, veel hiervan gehad hebbend in dit leven … Er miste nog iets.
Ik groef dieper. “Waar heb ik angst voor?” “Ik ben bang van niet in staat te zijn om voor mezelf te zorgen en te kort te schieten bij iedereen die ik dien … en, oh boy, ik kon de emotie naar boven op voelen komen … hier kwam het … Ik ben bang God tekort te schieten.’ Oh Lord! De tranen die deze toegeving vergezelden, zouden een woestijn bewaterd kunnen hebben! Levensspannen van tranen. Levensspannen van illusie. Levensspannen van leugens met te geloven dat wie dan ook, inclusief mezelf, ooit God tekort zou kunnen schieten … wat, tussen haakjes, eenvoudigweg niet mogelijk is.!
De waarheid stelde me welzeker in vrijheid. Plotseling scheen het ongemak aldus een klein iets toe. Het werd gemakkelijk te focussen op wat ik humoristisch mijn “Kilometers van gezonde huid” noemde. Binnen enkele dagen begon het te verdwijnen. Ik begon er zelfs meer stralend  en levendig gezond uit te zien. “False events that appeared real (F.E.A.R.)” werden inderdaad verdreven door het Licht van de Waarheid!

Hier zijn een paar tips om jullie te helpen dapper jullie angsten te vinden en onder ogen te komen….
1. Doe de oefening … “Waar heb ik angst voor?”
De sleutel is om te blijven vragen totdat je echt de  kern emotie voelt. Je zult het weten omdat je zult huilen, schudden, of enige instinctieve loslatingen te hebben. Angst wordt in het lichaam opgeslagen en wanneer je naar de kern komt, zal je de één of andere bevrijding/loslating voelen. Als je begint fysiek te schudden, laat je het uit je vandaan schudden. Als je begint te huilen, huil je het eruit. Wat het ook maar is dat begint door te stromen, laat het gaan. Blokkeer het loslaten niet.
Een vriend die studeert om een raadgever te zijn vertelde me dat er een nieuwe soort therapie is genaamd TRE (Trauma Release Therapy) waar getrainde raadgevers in feite de cliënten helpen om hun angsten in het lichaam los te laten totdat de persoon onvrijwillig schudt gedurende een aanzienlijke tijd om het uit het lichaam los te laten.
Als je begint te voelen alsof de oefening stom voelt, of je hebt koffie nodig, voedsel, of als je plotseling de afwas moet gaan doen, of iedere andere afleiding, kom je in de buurt en de psyche vindt gewoon wegen om te vermijden te voelen. Ga door. Stop hier niet.
2. Verzeker je ervan dat je zeer oprecht bent met jezelf
Zeg niet, “Ik weet het niet”. Dat staat de angst toe een greep op jou te krijgen, jou te regeren en je leven te controleren. Blijf doorgaan totdat je de kern bereikt. Ben enorm eerlijk. Zit en bid en vraag om antwoorden. Vraag je engelen om te helpen. Je zult er komen. Wij weten echt wat de angst is.
Als je nog steeds moeilijkheden hebt, pak de eerste gevoelige plek in je lichaam die je opmerkt. Verbeeld je dat je er Licht in zou kunnen ademen. Voel de weerstand. Vraag die plek, alsof het intelligentie heeft - omdat het dat heeft - “Waar ben je angstig voor?” Dit zorgt er vaak voor dat de antwoorden beginnen te komen.
Bijvoorbeeld, jaren geleden toen ik een strakke kaak had vroeg ik, “Waar ben je angstig voor?” Het antwoord kwam snel, “Dat niemand die mij na staat zal geven om mijn gevoelens en wat ik wil delen/meedelen.” Waar ben je angstig voor?” “Dat, hoewel ik ieder ander help, ik er voor niemand toe doe.” “Waar ben je angstig voor?” Plotseling ging de spanning gewoon weg! Ik besefte dat de kernangst niet langer meer een angst was. Het was gewoon een leugen. Soms is het zo gemakkelijk!
3. Na het loslaten, ben zeer zachtaardig met jezelf
Ben lief tegen jezelf na een grote loslating van angst. Neem detox-baden met Epsom zout (2 kopjes Epsom zout in één badkuip gevuld met water, week daar ongeveer 10-12 minuten in), drink citroenwater, neem tijd onder koesterend gezelschap, of door jezelf.
Je bent als nieuw geboren na het loslaten van angst. Je hebt jezelf geboren in/naar een grotere en meer prachtige werkelijkheid, maar je mag je nog steeds kwetsbaar voelen. Angst geeft ons de illusie van bescherming. Dus doe het een poosje rustig aan. Je mag opmerken dat jij je meer uit wilt spreken, jezelf vriendelijker wilt behandelen, of andere gedragingen wilt veranderen. Dit is normaal. Je wordt niet langer meer geknecht door een oud patroon.

Dus deze week, ben dapper, kom een angst of twee onder ogen en stel jezelf in vrijheid. Ik zal de gehele week energie sturen met de intentie om een ieder van jullie liefdevol te ondersteunen die ervoor kiest om dit te doen, en als je dit jaren later leest, tap erop in … deze energie is er ook voor jou:)
Ik houd van jullie allemaal!
Ann
Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten