zondag, augustus 14, 2016

Ann Albers en de Engelen - “Ben Oprecht Jegens Je Eigen Hart” - 13 Augustus 2016


Ann Albers en de Engelen
“Ben Oprecht Jegens Je Eigen Hart”
13 Augustus 2016

Binnenin elk van jullie is een zeer grote Liefde verlangend om naar de oppervlakte te stijgen. Deze Liefde kan tot uitdrukking gebracht worden op zoveel verschillende manieren! Het kan tot uitdrukking gebracht worden in jullie “ja” en in jullie “nee”. Het kan tot uitdrukking gebracht worden in jullie vreugde en in jullie dankbaarheid. Het ligt onder jullie verdriet, jullie angst, en zelfs onder het overstuur zijn, want in waarheid is deze Liefde waar jullie van gemaakt zijn, en het is voortdurend aan het proberen om zichzelf in jullie leven te openbaren.
Jullie brengen deze Liefde zeer zuiver tot uitdrukking wanneer jullie eerlijk zijn met jezelf en de wereld om jullie heen. Er is een denkbeeld/begrip in de mensheid dat Liefde alleen in een “positieve” vorm tot uitdrukking gebracht wordt - door “ja” te zeggen tegen ieder verzoek, door het iedereen comfortabel te maken, of door vrolijk toe te schijnen ongeacht wat de omstandigheden ook zijn. Deze expressies zijn prachtig wanneer oprecht.
Desalniettemin, zijn er tijden wanneer “nee” een uitdrukking van Liefde is. Er zijn tijden wanneer Liefde dicteert dat je iemand anders diens ongemak toe moet staan om oprecht te zijn jegens je eigen hart. Er zijn zelfs tijden wanneer je niet waarlijk, authentiek een positief uitzicht kunt vinden en, in deze ruimtes, jezelf je verdriet, angst, kwaadheid en afgunst toestaat met volledige zelfacceptatie, en de hoogste expressie van Liefde mag zijn die je in dat moment kunt vinden.
Dus velen van jullie werden getraind te geloven dat het mensen naar de zin te maken een handeling van Liefde is. Wij zouden het daarmee eens zijn als je hart er oprecht toe geneigd is om dat aldus te doen. Echter, het is niet liefdevol om een ander te helpen als je niet oprecht aangetrokken wordt om dat aldus te doen. Als een vriend(in) opbelt en zegt, “Kan je me vandaag helpen?” en je hebt andere plannen, val dan in je hart. “Hart, Goddelijke Liefde, wat is het dat je vandaag voor mij wilt?” Vertrouw het antwoord. Misschien zal je oprecht je plannen willen opzeggen en je vriend(in) gaan helpen. Misschien zal je dat niet. Waarheid is liefdevol. Eerlijk Zijn met jezelf en anderen is liefdevol. Als jullie de waarheid dienen binnenin jullie harten, dierbaren, of je dan wel of niet wie anders diens ego dan ook het naar de zin maakt, zal je hun ziel dienen.
Blijf oprecht jegens de aanwezigheid van Licht binnenin. Dien de begeleiding in je hart in ieder moment, in plaats van te leven bij de dictaten waarmee jullie getraind werden. Sta jullie “ja’s” toe de “ja’s” te zijn die werkelijk vanuit het hart komen. Wanneer je niet geneigd bent om iets te doen, zeg “nee” met Liefde. Vertrouw. Vertrouw erop dat de Schepper elk en iedereen van jullie begeleidt. Voor iedere ziel in nood/behoefte, zal er een ziel zijn die oprecht begeleid wordt en wenst om te geven. Voor iedere ziel die verlangt om te geven, zal er één zijn die bereid is om te ontvangen.
Jullie zijn allemaal expressies van de ene Liefde, dansend in Liefde, met andere expressies van Liefde. Ben oprecht met jezelf, dierbaren, en jullie levens zullen een prachtige dans van Liefde zijn.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Hallo Iedereen,
Ik houd er niet van om mensen teleur te stellen zoals velen van ons doen. Het is echter een noodzakelijk deel van mijn leven geworden. Fulltime werken en zoveel van mijn leven geven voor het grotere goede is een vreugde, maar het dicteert ook dat ik in evenwicht moet blijven.
Recentelijk toen een familielid, waar ik heel veel van houd, mij uitnodigde om op bezoek te komen voor een speciale gelegenheid op de korte termijn, moest ik het afwijzen. Het was moeilijk. Ik wenste dat ik me bij tijden zou kunnen klonen, maar ik had al verplichtingen en mijn lichaam dicteert rust op een regelmatige basis nu. Dus was ik eerlijk, en moest ik vrede maken met het feit dat ik slechts één persoon ben en dat ik een roeping heb die van mij vereist dat ik zelfzorg prioriteer, aldus ik door kan gaan met mijn dienstverlening met integriteit en vreugde.
Zoals altijd heeft God plannen. Ik had al de neiging gehad om een bezoek te plannen later in het jaar, wanneer ik de bekwaamheid heb om een beetje meer tijd door te brengen voor een bezoek, en hopelijk meer tijd heb om goed uitgerust te zijn. We onderzoeken nu die optie, en ik vertrouw erop wanneer God denkt dat het voor ons allemaal juist is, dan zal ik daar zijn.
Ik was geboren en werd grootgebracht om het mensen naar de zin te maken, zoals velen van ons dat werden. Velen van ons werden groot gebracht in een tijdperk waar we in moeilijkheden kwamen wanneer we diegenen die ons trainden niet tevreden stelden! Dat was gewoon de manier waarop kinderen toentertijd onderwezen werden. De meesten van ons, gelukkig, leren dat het anderen naar de zin te maken/tevreden te stellen alleen maar prachtig is wanneer het oprecht is.  
Ik kan jullie niet vertellen hoe vaak Jezus verschenen is in mijn lezingen voor volmaakt lieve mensen die zichzelf uitputten met voor iedereen te zorgen terwijl zij hun eigen welzijn verwaarloosden. Met bijzondee tederheid, vroeg Hij hen, “Wanneer ga je van het kruis af? Ik deed dat al voor de mensheid.”


Hier zijn een paar tips om jullie te helpen meer authentiek te zijn, wanneer het “programma om tevreden te stellen” begint jullie hart diens natuurlijke geaardheden en begeleiding toe te eigenen.
1. Geef jezelf de tijd om je af te stemmen
Wanneer iemand een verzoek maakt, vertel hen dat je in een korte tijd bij hen erop terug zult komen. Geef jezelf het geschenk van minstens een paar minuten om in je agenda te kijken, om na te trekken wat er in je hart is, en om duidelijk te worden over of het juist aanvoelt om of ja of nee te zeggen. Zelfs een paar minuten kunnen je de kans geven om vanuit je waarheid te komen, in plaats van een voorgeprogrammeerd gevoel van plicht, een gewoonte van het mensen naar de zin te maken, of een angst van ongenoegen/ontevredenheid te inspireren.
2. Wat je antwoord ook is, draag het met Liefde over, ben eerlijk & vermijd excuses
Als je een uitnodiging of een verzoek af moet wijzen, doe het aldus liefdevol en maak geen excuses. Ben eerlijk en vriendelijk. Als je nee moet zeggen omdat je meer moet rusten, ben eerlijk. Als je nee moet zeggen omdat je er geen zin aan hebt, zeg eenvoudig dat je er momenteel geen zin aan hebt. Vind vriendelijke woorden, maar lieg niet en maak geen excuses. Mensen bespeuren deze oneerlijke energie en vrezen vaak dat de reden dat je nee zegt erger is dan dat het is!
Terwijl het ongemakkelijk is om iemand teleur te stellen, zal je uiteindelijk jullie beide een plezier doen. Als je ja zegt tegen iets dat je niet wilt doen, zal je geen liefdevolle houding in/naar de wisselwerking brengen, je zult je energie uitputten met ertegenop te zien, en je zult waarschijnlijk op het één of andere punt in het  proces misnoegd zijn. Het tijdelijke ongemak van eerlijkheid is altijd beter dan de verlengde kwelling van zelfs een goed-bedoelde leugen.
3. De B-kant is dat wij anderen hun “ja’s” en “nee’s” moeten accepteren
Wanneer we eenmaal beginnen onze eigen “ja’s” en “nee’s” te accepteren, moeten we onszelf beloven dat we anderen dezelfde beleefdheid toe zullen staan. Niet iedereen zal alles willen doen dat jij wilt dat zij doen. Vermijd het van hen of jezelf verkeerd te maken. Als iemand je vandaag niet kan helpen, misschien kunnen zij het morgen … of misschien heeft God betere plannen.


Dus probeer deze week om meer echt te zijn, meer authentiek, en meer liefdevol eerlijk met jezelf en anderen. Mettertijd wordt het gemakkelijker en het zal enorme hoeveelheden aan energie vrijgeven.
Ik houd van jullie allemaal!
Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten