zaterdag, september 23, 2017

De Arcturiaanse Raad - Aan Verleiding Toegeven - 23 September 2017 / Daniel Scranton


De Arcturiaanse Raad
Aan Verleiding Toegeven
23 September 2017 / Daniel Scranton

“Groeten, wij zijn de Arcturiaanse Raad. Wij zijn verheugd om ons met jullie allemaal te verbinden.
Er is een reden waarom jij je geneigd voelt om dingen te doen waarvan je weet dat zij niet ten dienste staan voor je hoogste goede. Je hebt binnenin je een bepaalde hoeveelheid aan programmeringen die jou een mogelijkheid geven om je grenzen uit te testen. Je wilt het beste maken van het leven dat je hebt, maar dit is ook een tijd van het integreren van alle aspecten van Zelf, inclusief die aspecten die aan de meer duistere zijde van de dingen staan.
Dus jullie levens zijn gevuld met mogelijkheden om dat te onderzoeken wat niet gewenst is, dat wat jullie niet dient, en dat wat diegenen om jullie heen niet dient. En het is een kans voor jullie om ergens aan deel te nemen, de vibratie ervan te voelen, de effecten ervan te ervaren, en dan van de situatie te leren wat je moet weten.
Jullie allemaal moeten mededogen ervaren voor jullie medemensen, en wat een betere weg is er naar mededogen dan dat je het zelf ervaren hebt? Je weet nu wat jou wel en niet dient, en als jij jezelf in een positie plaatst waar je geneigd bent om deel te nemen aan iets dat jou niet dient, betekent het dat er nog steeds iets voor jou is in die ervaring.

donderdag, september 21, 2017

De Arcturiaanse Raad - Het Perspectief van Je Hart - 21 September 2017 / Daniel Scranton


De Arcturiaanse Raad
Het Perspectief van Je Hart
21 September 2017 / Daniel Scranton

“Groeten, wij zijn de Arcturiaanse Raad. Wij zijn verheugd om ons met jullie allemaal te verbinden.
Wij brengen het perspectief naar jullie werkelijkheid dat jullie een gevoel van voltooiing aanbiedt. Jullie krijgen vele verschillende perspectieven aan werkelijkheid te ervaren. Niet alleen zijn daar de perspectieven van jullie vrienden en familieleden, maar ook van de mensen die deel uitmaken van de media. En aldus willen wij graag alle perspectieven uitwerken waar jullie aan blootgesteld worden … en wij geven jullie een keuze.
Wij vragen niet om een lidmaatschap in een groep. Wij willen dat je zoveel perspectieven krijgt als je maar kunt om je eigen perspectief uit te werken, aldus je alle perspectieven binnenin je hebt die noodzakelijk zijn voor jou om een geïnformeerde beslissing te maken over je leven en hoe het te benaderen.
Wanneer je nadenkt over het ondernemen van een specifieke actie, zullen de meeste perspectieven die jou beïnvloeden dat aldus op een onderbewust niveau doen. Het is de kleine stem in je hoofd die binnenin jou gedurende je hele leven zeer actief geweest is dat je het zelfs niet meer hoort.

vrijdag, september 15, 2017

De Arcturiaanse Raad - Wat Je Wilt Creëren - 15 September 2017 / Daniel Scranton


De Arcturiaanse Raad
Wat Je Wilt Creëren
15 September 2017 / Daniel Scranton

“Groeten, wij zijn de Arcturiaanse Raad. Wij zijn verheugd om ons met jullie allemaal te verbinden.
Het is de perfecte tijd voor jullie allemaal om na te denken over wat voor ervaringen jullie willen hebben. Het is een tijd waarin de energieën nog nooit eerder zo ondersteunend zijn geweest van jou naar de werkelijkheid te bewegen die je wilt ervaren. De reden waarom jullie poolshoogte bij jullie zelf moeten blijven nemen, wat betreft wat het is dat je wilt creëren, is omdat jullie samen met de energieën aan het veranderen zijn. Jullie wensen zijn aan het verschuiven, en de gedachtevormen waar jullie toegang tot hebben zijn ook van een hogere frequentie.
Dus wat jullie nu voor jullie zelf willen, willen jullie ook voor alle anderen. Jullie kunnen jezelf als een onderdeel zien van een groter plaatje, een collectief, een menselijk ras. En jullie bereidheid om te luisteren naar deze wensen die jullie binnenin jullie hebben, en voelen voor hoe zij met jullie ascentie resoneren, is cruciaal om jullie uit te lijnen met de ervaringen die jullie willen hebben. Jullie zijn bedoeld je door dit universum te laten inspireren om te creëren wat jullie willen.
Jullie zijn hier niet alleen maar om te evolueren, het fysieke te transcenderen, en naar een andere dimensie te ontsnappen. Jullie zijn hier ook als de pioniers, en creëren iets gloednieuws, iets dat nog nooit eerder ervaren werd. En om dat te doen, moeten jullie je wensen erkennen, en moeten jullie bereid zijn dat wat jullie aan het creëren zijn te ontvangen. Het is belangrijk voor jullie te voelen dat jullie dat wat jullie aan het creëren zijn verdienen, zodat jullie het ervaren kunnen.

zondag, september 10, 2017

“Respect / Respectloosheid” - 10 September 2017 / Cobie de Haan


“Respect / Respectloosheid”
10 September 2017 / Cobie de Haan

Deze keer wil ik graag wat dieper ingaan op respect of juist het gebrek daaraan. Wat is het hebben of juist het niet hebben van respect? Daar kunnen we enige definities op loslaten. Ik heb hier en daar wat internetsites bekeken en zet er hieronder een paar neer.
Respect:
** Een gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens (woorden.org)
** Eerbied en waardering hebben voor: respect voor ouders, leraren enz. / Met alle respect, maar …. (als aankondiging dat je gaat protesteren) / daar heb ik respect voor (bewondering) / daar heb ik respect voor (daar ben ik in ontzag voor, ben ik bang van…) / respect inboezemen … (automatisch respect krijgen) En het tegenovergestelde: Het getuigt van weinig respect voor … (andermans spullen of anderen) (muiswerk online woordenboek)
** Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk omzien naar, en vandaar rekening houden met.
In het burgerlijk taalgebruik wordt respect vaak verbonden aan iemands positie op de maatschappelijke ladder of de mate waarin iemand een maatschappelijke waardering heeft weten op te roepen.
- Men kan respect opbrengen voor iemands opvattingen of rechten, of voor materiële zaken zoals andermans eigendom.
- Zo kan men de opvattingen van een ander respecteren, ook als men die opvattingen niet deelt. Men laat dan de ander in zijn waarde.
- Wanneer men respect voelt voor de uitzonderlijke kwaliteiten van een persoon, bijvoorbeeld voor de virtuositeit van een violist, dan gaat de waardering zelfs over in ontzag. (wikipedia)
De afgelopen dagen werd ik door de woorden respect/respectloosheid getriggerd. Er bestaat werkelijk heel veel respectloosheid om ons heen, en als je goed kijkt of oplet … ook heel veel respect. We doen in ieder geval ons best … De grootste trigger komt vanuit mijn eigen ascentieproces en daarnaast zag ik een kort filmpje op facebook van een tiener/adolescent die voor de camera met zijn dementerende oma voorzichtig aan het dansen was. Hij omhelsde/knuffelde haar en gaf haar af en toe een kus op het hoofd en ging heel voorzichtig met haar om, terwijl ze samen aan het dansen waren. De glimlach op haar gezicht was goud waard. Het ontroerde mij zeer… Wat een respect werd daar getoond!
Gisterenavond zag ik de tweede film van “Sisteract, Back in The Habit met actrice Whoopi Goldberg in de hoofdrol. De kinderen die zij moest onderwijzen hadden weinig respect voor de muzieklessen. Natuurlijk is het ‘maar’ een film … Toch laat de film een prachtig voorbeeld zien over hoe men met respect voor elkaar en ook voor zichzelf heel enthousiast kan raken over iets, waardoor we het beste in onszelf naar boven weten te halen. Waardoor we bergen kunnen verzetten en bij wijze van spreken wonderen kunnen verrichten. (het is een aanrader om de film (opnieuw) te gaan bekijken)
Waar ik me vaak over verbaasd heb in mijn leven is wel het feit, dat men blijkbaar veel respect op weet te brengen voor mensen die men kent. En het lijkt wel of men mensen die men niet kent, dat men daar geen respect voor op hoeft te brengen. Men kan dan … blijkbaar in veel gevallen … zo respectloos zijn als men maar wil. Men staat er niet bij stil dat de ander zeer gekwetst wordt. Men staat er niet bij stil dat men iemand kwetst die het totaal niet verdient, dat het iemand kan zijn die een heel lief en mededogend iemand is, of dag en nacht klaarstaat voor een stervende moeder of vader, of voor een gezin waar hij of zij alleenstaand voor moet zorgen. En zo zijn er nog legio andere voorbeelden aan te halen… Het gaat erom dat men lijkt te denken of te vinden dat we anderen die we niet kennen zonder meer respectloos mogen behandelen … op wat voor manier dan ook.
En natuurlijk geldt dat voor de ‘eigen’ mensen, van dezelfde nationaliteit, en voor mensen die niet van dezelfde nationaliteit zijn. Dit geldt voor tieners, voor ouders, voor de oudere mens. We vinden het in alle lagen van de samenleving. Ik zei eerder wel dat het lijkt alsof we vreemden eerder zonder respect mogen behandelen of benaderen, maar binnen het gezin of de familie komt het uiteraard ook voor. Ik vraag me wel eens af of respectloosheid volksvijand nummer 1 is…

donderdag, augustus 24, 2017

De Arcturiaanse Raad - Het Verwachten van Grote Veranderingen - 24 Augustus 2017 / Daniel Scranton


De Arcturiaanse Raad
Het Verwachten van Grote Veranderingen
24 Augustus 2017 / Daniel Scranton

“Groeten, wij zijn de Arcturiaanse Raad. Wij zijn verheugd om ons met jullie allemaal te verbinden.
Wij bespeuren jullie verwachting voor iets groots om zich op jullie wereld voor te doen, om grote veranderingen op gang te brengen. En wij willen dat jullie herkennen dat het pad naar grote veranderingen op jullie wereld is via de erkenning van de groei en evolutie waar jullie je binnenin jullie zelf bewust van kunnen worden. Het is absoluut belangrijk voor jullie om jullie zelf de erkenning toe te staan die jullie verdienen.
Welnu, als je zoekt naar grote veranderingen binnenin jezelf voordat je deze woorden van waardering uitdeelt, zal je door blijven gaan met wachten. Eerst moet je bereid zijn om te zien dat iedere kleine stap voorwaarts voor jou waardig is van je eigen lofuiting. Dan zal je, met die waardering, grotere veranderingen binnenin jezelf beginnen te zien. En dan kan je een grote verandering in de externe wereld ervaren.
Naar buiten te kijken naar de verandering van jullie zelf terwijl je regelrecht voorbij kijkt aan alle positieve veranderingen die jullie in je eigen levens gemaakt hebben, is niet de manier om waar jullie naartoe gaan te bereiken. Denk eraan dat de buitenwereld altijd een reflectie zal zijn van wat er binnenin jou gaande is, en het is veel belangrijk voor jou om je bewust te zijn van wat er binnenin jou gaande is dan dat het voor jou is om naar bewijs te zoeken buiten jou dat de mensheid zich aan het ontwikkelen is.

woensdag, augustus 16, 2017

Waarom Zijn/Worden Wij Dik? - Waarom is Afvallen zo Moeilijk? - Waarom het Jo-Jo-Effect? - 16 Augustus 2017 / Cobie de Haan


Waarom Zijn/Worden Wij Dik?
Waarom is Afvallen zo Moeilijk?
Waarom het Jo-Jo-Effect?
16 Augustus 2017 / Cobie de Haan

Gisteren werd ik enorm getriggerd door mijn moeder die ineens de opmerking had, “Je bent zeker ook weer dikker geworden?” Ik had het er enorm moeilijk mee om toe te geven dat dit inderdaad zo was. Mede omdat ik het niet toe wilde geven, maar ook mede omdat ik wist dat ik haar hier de waarheid niet over kon vertellen (zij is niet ‘ontwaakt’ en wil er ook niets over horen). Ik ben namelijk niet gegroeid omdat ik teveel of te vet eet! Dus kwam ik met het excuus, “Ik pas nog steeds in al mijn kleren hoor…” Dat is ook zo, maar ze zitten wel iets strakker. Ik ben dus begenadigd met een stofwisseling die neigt naar ‘dik te kunnen worden’.
Waardoor ik groeide? Omdat het genezende spiritteam dat hier bij mij is, enige experimenten uitvoerde waardoor het lichaam aangezet werd om te groeien. Er werd iets gedaan waardoor mijn lichaam min of meer het teken kreeg dat er ‘gevaar’ was waarvoor het zich in moest dekken door extra vetreserves aan te leggen. Dit heeft weer te maken met je biologische klok en bioritme.
Daarnaast wordt mijn lichaam ook geruime tijd op een andere manier getriggerd (via gevoelens en emoties), en mijn immuunsysteem is daar weer in opstand tegen gekomen, door mijn eigen lichaam aan te vallen als het ware, waardoor de ziekte Sarcoïdose, welke in sluimer was geweest gedurende een aantal jaren, weer geactiveerd werd. Nee, daar ben ik alles behalve blij mee… L.
Dus vandaag zat ik heerlijk buiten in de schaduw/zon toen ik hierover eens geducht begon na te denken. Toen ik in de fase zat om te ontdekken dat ik de ziekte Sarcoïdose had ontwikkeld, kreeg ik iets van 100mg prednison per dag. Ik groeide als kool van dat spul! En het erge was, het onderdrukte alleen maar het immuunsysteem om te reageren zoals het deed. Het loste niets op. Het genas niet. Ik kon mezelf dagelijks in de spiegel in gewicht/omvang zien toenemen. Ik was toentertijd niet ontwaakt en was voorafgaand aan deze ziekte ook nauwelijks in contact geweest met de medische wereld, dus ik had er geen idee van wat prednison met je lichaam kon doen allemaal. Ik was dus zoals dat heet “zo groen als gras”.
Uiteindelijk was het immuunsysteem dermate onder controle gekomen dat de prednison afgebouwd kon worden en na iets van drie jaar was ik prednison vrij, met af en toe een klein kuurtje erna. Maar al wat gebeurde … wat er op miraculeuze aan gewicht/omvang bijgekomen was, verdween niet automatisch weer!!! Waarom niet? Ik at nog steeds hetzelfde, deed het werk in en om het huis, ik wandelde of fietste, maar het overgewicht verdween niet.

zondag, augustus 13, 2017

De Arcturiaanse Raad - Toestemming Om Jezelf Te Zijn - 13 Augustus 2017 / Daniel Scranton


De Arcturiaanse Raad
Toestemming Om Jezelf Te Zijn
13 Augustus 2017 / Daniel Scranton

“Groeten, wij zijn de Arcturiaanse Raad. Wij zijn verheugd om ons met jullie allemaal te verbinden.
Jullie staan op het punt om de transmissie te ervaren waar jullie op gewacht hebben. Wij bieden jullie deze transmissie aan als de toestemming die jullie eerder nooit toegestaan werd door eender welk ander persoon dan ook, door eender welk ander wezen dan ook die jullie ooit tegengekomen zijn. Wij zijn nu hier om jullie toestemming te geven om jezelf te zijn.
Je beslissing om te zijn wie je bent in ieder moment is een handeling van zelf-liefde. Je beslissing om jezelf te eren en te luisteren naar je begeleiding, te luisteren naar je intuïtie, te luisteren naar wat je lichaam jou vertelt, is de meest belangrijke beslissing die je ooit zou kunnen maken.
Wij willen dat jullie alles vergeten dat ooit aan jullie verteld en ooit aan jullie onderwezen werd, en gewoon naar jezelf in het moment luistert. Deze beslissing om jezelf te zijn betekent dat jij je gevoelens moet volgen. Je gevoelens gidsen je terug naar jezelf en je bent nu hier op een missie om meer van jezelf te worden. En hoe kan je dat doen als jij jezelf niet toestaat te zijn wie je bent in ieder moment?

dinsdag, augustus 08, 2017

“Vertrouwen - Wantrouwen - Oertrauma” - 8 Augustus 2017 / Cobie de Haan


“Vertrouwen - Wantrouwen; Oertrauma”
8 Augustus 2017 / Cobie de Haan

Onlangs schreef ik het artikel, “Innerlijke Remmingen”, welke zich laten verklaren als onzekerheden of angsten. Terughoudendheid of afstandelijkheid. We kunnen daar ook Vertrouwen en Wantrouwen aan toevoegen.  
Mijn Spiritteam en ik zijn weer een stapje verder om met meer diepgang te begrijpen hoe de ontwikkeling van dit Universum/dimensionale systeem zich zo heeft kunnen ontwikkelen als dat het gedaan heeft.
De vorige keer schreef ik over oorzaken voor onze problemen die ervoor zorgen dat we in bepaalde situaties bevriezen, op slot raken, niet weten wat te doen of te zeggen, of dat we de automatische innerlijke drang voelen om ons om te draaien en weg te lopen.
Dit artikel gaat over de ontdekkingen die wij de afgelopen dagen en vandaag gedaan hebben over Vertrouwen/Wantrouwen - Oertrauma.
We weten inmiddels dat onze Vader en Moeder in dit Universum geplaatst werden door De Ene/ De Schepper om ervaringen op te doen. Om een dimensionaal systeem te creëren schiepen zij vele, vele ‘kinderen’ die hen daarin bij zouden kunnen staan. Een tijd lang hebben zij allen in vreugde en liefde met elkaar samengewerkt en hebben werkelijk heel veel mooie dingen gecreëerd.
Het plan ontstond om een experiment uit te voeren in dat dimensionale systeem van te geloven afgescheiden te zijn van Vader en Moeder en ook De Ene/De Schepper. Dat hield in dat alle kinderen het dimensionale systeem binnengingen zonder herinnering aan het creëren van het dimensionale systeem en de prettige samenwerking die zij hadden ervaren met Vader en Moeder. En dat hield ook in dat Vader en Moeder, De Ene/De Schepper te allen tijde geen contact met hen zouden maken, wat er ook zou gebeuren…

vrijdag, augustus 04, 2017

“Innerlijke Remmingen” - 4 Augustus 2017 / Cobie de Haan


“Innerlijke Remmingen”
4 Augustus 2017 / Cobie de Haan

Ik wil het in dit artikel graag gaan hebben over “Innerlijke Remmingen”. Innerlijke remmingen die uitgelegd kunnen worden als onzekerheden of angsten. Terughoudendheid of afstandelijkheid.
Ik denk dat velen van ons Lichtwerkers en Sterrenzaden het gevoel wel kennen van in bepaalde situaties innerlijk ‘op slot te vallen’ … ‘te bevriezen’ … ‘niet weten wat te doen of hoe te reageren’ … ‘het liefst je omdraaien en weg te willen lopen’.
Daar kunnen allerlei zaken aan ten grondslag liggen zoals; voorafgaande levens, de opvoeding, dat wat je in dit leven meegemaakt hebt, indoctrinaties, opgelegde en zelfopgelegde waarden en normen. Vooral die laatste drie hebben in dit leven van ons een hele grote impact. De sociale media dragen hun steentje daar ook meer dan aan bij. We kunnen in dit leven heel veel terugspeuren via zelfonderzoek te doen aangaande dat wat ons in onze sporen stopt in bepaalde situaties. Het wordt wat moeilijker als het om zaken gaat die in voorafgaande levens gebeurd zijn.
Velen van ons hebben zich voorafgaande levens herinnerd, of in ieder geval stukjes daarvan, zodat een angst of een terugkerend probleem herkend, erkend en opgelost kon worden.
Mijn voorbeeld is het volgende:
Ik heb nooit ergens echt bij gehoord. Op school kon ik goed met de populaire kinderen van de klas en ook met de minder populaire kinderen. Ik stond er altijd tussenin. Dit aspect bleef ook aanwezig aangaande het beroep dat ik uiteindelijk ging uitoefenen. Ik was de ‘spin in het web’, alle draden van de organisatie kwamen bij mij samen, ik was het centrale punt. Ik weet dat ik leiding kan geven, maar vind het ook prima als ik een aangever ben voor iemand die leiding geeft. In dit beroep deed ik beide tegelijk.

donderdag, augustus 03, 2017

De Arcturiaanse Raad - Wat Je Echt Wilt - 3 Augustus 2017 / Daniel Scranton


De Arcturiaanse Raad
Wat Je Echt Wilt
3 Augustus 2017 / Daniel Scranton

“Groeten, wij zijn de Arcturiaanse Raad. Wij zijn verheugd om ons met jullie allemaal te verbinden.
Gedurende een aanzienlijke tijd hebben wij de menselijke conditie geobserveerd, en wij zijn verbijsterd over hoe vastberaden jullie als een soort zijn om te krijgen wat jullie willen, om het leven van jullie dromen te leven. De wensen die jullie hebben voorzien jullie van brandstof. Zij geven jullie leven een doel en betekenis, en zij brengen jullie naar nieuwe hoogtes die jullie anderszins niet gevonden zouden hebben.
Welnu, de reden waarom wij dit naar jullie aandacht brengen is, omdat wij jullie lading een beetje willen verlichten en jullie willen laten weten hoeveel er zich voordoet in jullie belang. Jullie hoeven op dit punt niet zoveel te doen. Jullie  mogen nog steeds in hard werken geloven, in volharding en worsteling, omdat dit dingen zijn die jullie kunnen doen om te krijgen wat jullie willen en te gaan waar jullie naartoe willen gaan.
Maar deze zijn geen bestaanssituaties waar jullie in willen zijn, en wij willen jullie daaraan herinneren. Dit is waarom wij en anderen jullie altijd vertellen over loslaten en je over te geven. Wij vertellen jullie om met de stroom mee te gaan omdat de stroom natuurlijk is. Het is al in beweging, en het brengt jullie daar waar jullie naartoe willen gaan. Worstelen zal alleen maar naar meer worstelen leiden.