Evenwicht
~ Evenwichtigheid
12
April 2017 / Cobie de Haan
Onlangs
kwam ik een channeling tegen waarin enige ‘begrippen’ aangehaald werden, waar
ik eens voor ben gaan zitten om daar beter over na te gaan denken. Begrippen zoals:
- Iedereen wil
dat de dingen anders zijn / Niemand wil verandering / Er zal altijd
daadloosheid zijn.
- Verandering is nogal
vaak pijnlijk en het heeft altijd het potentieel om naar het onbekende te
leiden. Daarom is het iets dat angst brengt.
-
Wat is het tegenovergestelde van angst? / De meesten zouden zeggen moed… / Het
tegenovergestelde van angst is liefde.
Het
eerste punt is
nogal ontmoedigend in mijn ogen. Wij, degenen die ontwaakt zijn (want degenen die nog ‘slapende’ zijn lezen
deze boodschappen niet) willen graag de dingen anders zien, wij zijn
helemaal voor verandering, dat is
zelfs waar we op zitten te wachten, of wat we in onze eigen onmiddellijke omgeving
proberen te bewerkstelligen. Dat niemand verandering wil, zal naar mijn mening
dan ook betrekking hebben op diegenen die deze boodschappen niet lezen. Om dan
ook nog te zeggen dat er altijd
daadloosheid zal zijn lijkt me een ietwat boute verkondiging. Geef ons of
creëer de condities om te veranderen en van die daadloosheid blijft denk ik
niets over. Want als er “Eén schaap over de dam is, volgen er meer,” nietwaar?
Het
tweede punt
verwijst naar pijn en verdriet over datgene wat we kwijtraken, en verwijst ook naar
het onbekende. Naar mijn inzien worden we ‘klaargestoomd’ om verandering te
omhelzen. De wereld waarin wij leven, wonen en werken is niet echt de wereld
die aan onze verwachtingen, over een liefdevolle wereld, voldoet. We willen
respect, liefde, vreugde enzovoorts, en we zijn bereid onze schouders eronder
te gaan zetten om dat voor elkaar te krijgen. Dus is het onbekende wel zo enorm
onbekend als hier gesuggereerd wordt? Of wordt er alleen maar tegen diegenen
gesproken die deze boodschappen sowieso niet lezen?
Je
comfortzone verlaten is nooit of niet altijd gemakkelijk. Voor de ‘slapenden’
onder ons zal dat beslist angst opleveren. Ja, ook voor sommigen van ons, de
ontwaakten, maar is dit een diepgaande angst? Heeft die angst te maken met
alleen maar je comfortzone te verlaten en het onbekende tegemoet te treden? Vermoedelijk
niet … kijk naar de nieuwsmedia, lees de nieuwsmedia en je wordt geconfronteerd
met chaos, geweld, natuurrampen en milieuvervuiling enzovoorts. Dat kan voor
ons, ontwaakten, twee dingen opleveren. Of, we gaan aan de slag om de mensen
bewust te maken of we blijven in onze comfortzone en wachten betere tijden af….