zondag, juli 19, 2015

Tijdloze Schrijfsels van Lilian Gijsbers - Tweelingzielen


Tijdloze Schrijfsels van Lilian Gijsbers
Tweelingzielen
 
We komen bij elkaar, zien elkaar in de ogen en weten het: “Ik ben jou en jij bent mij.” Dat is wat tweelingzielen overkomt wanneer ze elkaar op Aarde ontmoeten. Een gelukzalig gevoel overspoelt je leven, het geeft alles een nieuwe glans. Opeens voel je een verliefdheid die je niet eerder kende. Je bent verliefd op het leven, je bruist en je ziel zingt. Dan begint een ontmoeting tussen zielen, die elkaar langer kennen dan je voor mogelijk houdt.
Nooit durfde ik erover te schrijven, bang dat het de lading nooit zou kunnen dekken. Over alles heb ik durven vertellen, durven delen en durven schrijven, maar niet over dit. En dat, terwijl het de mooiste ervaring is die je in je ascentieproces kunt bedenken.
Opeens ben je niet meer alleen, opeens is er iemand die precies weet hoe jij je voelt. Sterker nog, deze persoon weet beter hoe jij je voelt en wat er speelt, dan dat je dat zelf doet. Hoe mooi is dat gevoel? Een energie bruist tussen twee mensen, verbonden door een goddelijke eenheid, maar toch in een fysiek lichaam levend. Opeens worden Hemel en Aarde een geheel en ben je werkelijk één. Woorden zijn niet nodig, omdat je weet en voelt wat de ander beweegt. Elke vraag wordt beantwoord voordat hij gesteld is. Je wilt voor altijd bij deze ene persoon zijn, maar toch doet het ook zoveel pijn.
En dan ontwikkelt de band zich opnieuw. Je kent elkaar direct door en door, waardoor een hernieuwde innerlijke band veel sneller tot stand komt. Alleen bij deze persoon voel je dat je hart veel verder open kan dan je ooit jezelf hebt toegestaan, bovenal besef je, dat deze persoon je nooit pijn wil doen, omdat die het dan zelf net zo hard voelt binnenkomen. Kan je dit overleven? De vraag is meer of je in staat bent het volledig aan te gaan. Want alles komt onder druk te staan, je werk is niet meer boeiend, je tijd schiet tekort, je relatie lijkt onder druk te komen. Totdat je beseft…. Dat dit een spirituele verbinding is, die jou helpt in je ascentieproces.

Hoeveel het ook lijkt op een prachtige verhouding tussen twee mensen, met iets dergelijks als een aardse liefde is het niet te vergelijken. Jouw tweelingziel ontmoeten voert jou naar een gevoel van eenwording. Daartoe dient de ontmoeting. En daarvoor komen al jouw mooie en minder mooie kwaliteiten spontaan aan het licht.
Je kunt voor jouw tweeling niks verbergen, want wat in jou is, is ook in de ander. Hij of zij weet wat er in jou speelt. Dat kan behalve heel veel liefde, ook heel veel pijn opwekken. Oude stukken komen als een vulkaan naar de oppervlakte, daarbij aangespoord door een innerlijk vuur waar je in eerste instantie voor terug kunt schrikken. Een werveling van energie tussen twee mensen is als een spiraal van kracht aan het opbouwen en uiteindelijk mondt dit uit in een sensatie die van je stuitje opkruipt door je ruggengraat naar boven. Een explosie van energie is hetgeen er dan volgt. Je kundalini is gaan ontwaken en je creatieve krachten zijn plotseling in alle hevigheid losgebarsten.
Samen met mijn tweelingziel mocht ik een moment ervaren van pure verwondering, toen hij me vertelde dat deze energie ook daadwerkelijk gebruikt kon worden om mooie dingen te laten gebeuren. Dit moment staat in mijn ziel gegrift. We reden naar een afspraak en buiten stond aan een stralende hemel een zonnetje te schijnen. “Zou je het leuk vinden als we een regenboog laten verschijnen?” Ik lachte en geloofde niet dat dit in onze macht lag.
Maar de muziek ging aan, ik sloot mijn ogen en de werveling van energie bracht een kracht omhoog in mijn lijf, dat door mijn schedel heen leek te barsten. Tranen liepen zachtjes over mijn wangen. Een onbeschrijflijk gevoel van vrede en eenheid overviel me. Ik opende mijn ogen en het leek alsof de wereld nog meer licht had gekregen dan ooit tevoren. Ik keek mijn tweeling aan met vragende ogen.

“Wacht maar af,” hoorde ik hem denken. Een kwartier later wees hij in de verte: “Zie je?! Dat hebben wij gemaakt…..”

De lucht was eigenlijk nog steeds even blauw, maar speciaal voor ons leek hij even een wolk te laten verschijnen om deze regenboog een kans van ontstaan te bieden. Stralend kwam ik tot het besef, dat tweelingen een magische kracht omvatten, die nooit iemand volledig zal begrijpen.
Maar uiteindelijk gaan bijna alle tweelingen uit elkaar, omdat de pijn, de Liefde en de kracht, teveel zijn op onze huidige Aarde. Je houdt het simpelweg niet altijd vol. Bovendien is het van belang dat je de lessen die je kreeg tijdens de ontmoeting, gaat verinnerlijken, een proces van afscheid en verdriet is wat bijna altijd volgt. En dat doet pijn, het trekt aan je als een koord dat niet kapot wil gaan. En toch voelen beiden dat het scheiden onafwendbaar is.
De mooie herinneringen aan de magie sluit je in je hart en neem je mee. Zou ik het anders doen? Nee, het is het mooiste dat er kon gebeuren en ik zou het nu precies hetzelfde doen. Het heeft me gemaakt wie ik nu ben.   
Door Lilian Gijsbers - 11 juli 2015

Copyright © 2009 - 2015, Lilian Gijsbers. Alle Rechten Voorbehouden.
In samenwerking met: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

1 opmerking: