woensdag, augustus 16, 2017

Waarom Zijn/Worden Wij Dik? - Waarom is Afvallen zo Moeilijk? - Waarom het Jo-Jo-Effect? - 16 Augustus 2017 / Cobie de Haan


Waarom Zijn/Worden Wij Dik?
Waarom is Afvallen zo Moeilijk?
Waarom het Jo-Jo-Effect?
16 Augustus 2017 / Cobie de Haan

Gisteren werd ik enorm getriggerd door mijn moeder die ineens de opmerking had, “Je bent zeker ook weer dikker geworden?” Ik had het er enorm moeilijk mee om toe te geven dat dit inderdaad zo was. Mede omdat ik het niet toe wilde geven, maar ook mede omdat ik wist dat ik haar hier de waarheid niet over kon vertellen (zij is niet ‘ontwaakt’ en wil er ook niets over horen). Ik ben namelijk niet gegroeid omdat ik teveel of te vet eet! Dus kwam ik met het excuus, “Ik pas nog steeds in al mijn kleren hoor…” Dat is ook zo, maar ze zitten wel iets strakker. Ik ben dus begenadigd met een stofwisseling die neigt naar ‘dik te kunnen worden’.
Waardoor ik groeide? Omdat het genezende spiritteam dat hier bij mij is, enige experimenten uitvoerde waardoor het lichaam aangezet werd om te groeien. Er werd iets gedaan waardoor mijn lichaam min of meer het teken kreeg dat er ‘gevaar’ was waarvoor het zich in moest dekken door extra vetreserves aan te leggen. Dit heeft weer te maken met je biologische klok en bioritme.
Daarnaast wordt mijn lichaam ook geruime tijd op een andere manier getriggerd (via gevoelens en emoties), en mijn immuunsysteem is daar weer in opstand tegen gekomen, door mijn eigen lichaam aan te vallen als het ware, waardoor de ziekte Sarcoïdose, welke in sluimer was geweest gedurende een aantal jaren, weer geactiveerd werd. Nee, daar ben ik alles behalve blij mee… L.
Dus vandaag zat ik heerlijk buiten in de schaduw/zon toen ik hierover eens geducht begon na te denken. Toen ik in de fase zat om te ontdekken dat ik de ziekte Sarcoïdose had ontwikkeld, kreeg ik iets van 100mg prednison per dag. Ik groeide als kool van dat spul! En het erge was, het onderdrukte alleen maar het immuunsysteem om te reageren zoals het deed. Het loste niets op. Het genas niet. Ik kon mezelf dagelijks in de spiegel in gewicht/omvang zien toenemen. Ik was toentertijd niet ontwaakt en was voorafgaand aan deze ziekte ook nauwelijks in contact geweest met de medische wereld, dus ik had er geen idee van wat prednison met je lichaam kon doen allemaal. Ik was dus zoals dat heet “zo groen als gras”.
Uiteindelijk was het immuunsysteem dermate onder controle gekomen dat de prednison afgebouwd kon worden en na iets van drie jaar was ik prednison vrij, met af en toe een klein kuurtje erna. Maar al wat gebeurde … wat er op miraculeuze aan gewicht/omvang bijgekomen was, verdween niet automatisch weer!!! Waarom niet? Ik at nog steeds hetzelfde, deed het werk in en om het huis, ik wandelde of fietste, maar het overgewicht verdween niet.

Ja, ik heb nog één keer een dieet gevolgd en maakte lange, lange wandelingen in de omgeving hier, dat leverde enig resultaat op. Echter de zomer ging voorbij en herfst/wintertijd brak aan, en dan ga je ook niet veel meer aan de wandel. Dus het dieet en ook het wandelen verdwenen weer, en ik had het extra gewicht er zo weer bij zitten. Na dat laatste dieet en alle ondernomen moeite raakte ik er goed zat van, want ik wist niet of ik de prednison uiteindelijk weer eens nodig zou hebben, dus beloofde ik mezelf niet weer te gaan lijnen en gewoon te genieten van het eten zoals ik gewend was te eten. Niet overmatig, maar wel lekker!
Dus toen ik begin dit jaar ontdekte dat het leek of ik weer aan de prednison was, wat niet het geval was dus, en het genezende spiritteam daar de hand in had, verzocht ik hen om dat extra overgewicht er dan ook maar weer vanaf te halen. Maar dat konden ze niet! Ik snapte dat niet en zij konden mij er geen afdoende antwoord op geven, dus liet ik het rusten. Maar vandaag zijn we erachter gekomen… J!!
Ik dacht na over waarom wij extra vetreserves opbouwen. Dat is om als er slechtere tijden in het verschiet liggen we op onze vetreserves kunnen teren. Net zoals de dieren dat in de natuur doen. Die mesten zichzelf vet om de winter door te kunnen komen. Wij, met het menselijke lichaam, zijn ook zoogdieren. Dus die biologische klok of dat bioritme zit er bij ons ook in. Ook wij mesten ons min of meer vet voordat de wintertijd aanbreekt. Denk maar aan de stamppot boerenkool, de bruine bonen met spek enzovoorts, enzovoorts. We eten dat spul niet of nauwelijks in de zomertijd. We eten dus voedsel dat onze reserves aanvult.
Ook bedacht ik dat we het niet echt meer nodig hebben die vetreserves. In wat voor gevaren kunnen wij hier nu terechtkomen? Echte (strenge) winters hebben we hier niet meer. In de meer noordelijke gebieden nog wel natuurlijk, maar daar heb ik het nu niet over.
Ja, we bewegen minder dan de mensen vroeger deden, maar daar staat tegenover dat wij naar een sportschool gaan of andere sporten zijn gaan beoefenen. We zorgen er wel voor dat we in beweging komen … als we dat kunnen natuurlijk. De media schreeuwt overdadig veel naar ons dat we ons gewicht in de gaten moeten houden en in beweging moeten blijven. Het ideaalbeeld van de man en vrouw wordt ons ook regelmatig getoond via reclame en/of Tv-serie of films. De meeste mensen/sterren op de foto’s zien eruit om door een ringetje te halen. Het zet allemaal aan om te willen lijnen en in beweging te zijn … om aan het ideaalbeeld te willen voldoen. (indoctrinaties, opgelegde en zelfopgelegde waarden en normen)
Maar toch … Er zijn aspecten bij mij die me aanzetten dit alles verder te willen onderzoeken. Ik heb opvliegers … al jarenlang. Dat begon met de ontwikkeling van de Sarcoïdose. Ook ben ik in de overgang geweest, ik ben aan het ascenderen met diens ascentiesymptomen. Ik ben die opvliegers nog nooit tijdelijk kwijt geweest zoals de meeste Lichtwerkers/Sterrenzaden. Ik heb ze dagelijks en regelmatig! Als ik in beweging kom, ik doe huishoudelijk werk, stofzuigen bijvoorbeeld, dan doe ik dat voor de benedenverdieping in twee keer, want halverwege ben ik doorgezweten en uitgeput. Ik zweet dus zomaar en ben dus zomaar dermate moe dat ik even een pauze in moet lassen.  
Als je een opvlieger hebt, je zweet, dan wil dat zeggen dat er iets in je lichaam gaande is dat zeer, zeer actief is. Je zweet tenslotte ook als je een zware prestatie levert nietwaar? En dat is niet anders als het immuunsysteem in actie is. Denk maar aan de koorts die je hebt als je de griep hebt. Dus er gebeurt heel veel binnenin het lichaam, ik ben tenslotte niet voor niets zo snel uitgeput tijdens een simpele klus als stofzuigen… En toch verlies ik geen overgewicht!!
Ik heb aan De Ene gevraagd, want daar heb ik een open contact mee tijdens het proces waar ik en mijn spiritteam in zitten. “Ene…”vroeg ik, “… ligt de energie van de inname van het voedsel dat ik dagelijks eet hoger dan de energie die verbruikt wordt door het immuunsysteem en/of datgene wat het ascentieproces veroorzaakt?” Antwoord, “Nee Cobie, dat ligt het niet.”
Hoe Hij dat weet? Nou, hij is Alles-Wat-Is nietwaar? Wie denk je dat je hartslag regelt, het ademhalingsproces of de spijsvertering? Het lichaam bezit bewustzijn, is intelligent en wij wonen daarin. Via onze wetenschap word dit uitgelegd als:
De biologische klok is een inwendig klok en ligt in een bepaald deel van de hersenen en regelt de ademhaling, hartslag, stofwisseling, en de aanmaak van hormonen. Deze lichaamsfuncties zijn op elkaar afgestemd. Als de biologische klok verstoord wordt, bijvoorbeeld bij jetlag of nachtdienst dan raakt het lichaam verstoord en zullen de lichaamsfuncties niet goed op elkaar afstemmen. Men weet nog niet goed hoe de biologische klok precies werkt en op welke wijze de verschillende inwendige ritmen elkaar beïnvloeden. Zie: Heeft de biologische klok veel invloed op organismen?
Dus het genezende spiritteam en ik begonnen ons nu aan het hoofd te krabben. Waarom verlies ik dan niet mijn overgewicht? Dat zou toch moeten nietwaar. Het energieverbruik ligt hoger dan de inname van energie. Dus ik het internet op….
Als eerste zocht ik dus op Biologische Klok: De biologische klok is een aangeboren mechanisme bij organismen waarbij allerlei lichamelijke functies met een bepaalde periodiciteit plaatsvinden.
Er zijn de:
*  circadiane ritmes die ongeveer 24 uur in beslag nemen, zoals het slaap-waakritme;
*  maandelijkse ritmes die ongeveer een (maan)maand duren, zoals de menselijke menstruatiecyclus, en
 *  jaarlijkse ritmes, zoals de vogeltrek of het voortplantingsgedrag van veel dieren.
En aan die laatste wil ik nog toevoegen de winterperiode met voor sommige dieren de winterslaap of alleen maar het opbouwen van vetreserves voor de moeilijke/magere periode die er voor hen aankomt om voedsel te kunnen vinden.
Via dit artikel ging ik verder met het Bioritme.
Er zijn drie cycli van bioritme:
*  Fysieke cyclus (coördinatie, kracht, welzijn; herhaalt zich elke 23 dagen)
*  Emotionele cyclus (creativiteit, gevoeligheid, stemming, waarneming, het omgevingsbewust zijn; herhaalt zich elke 28 dagen)
*  Intellectuele cyclus (opmerkzaamheid, het analytische functioneren, logische analyse, geheugen, communicatieve vaardigheid; herhaalt zich elke 33 dagen)
En het bioritme triggerde mij om erachter te komen waarom het voor ons zo moeilijk is om gewicht te verliezen en dit gewichtsverlies op een gemakkelijke en ontspannen manier te behouden. Zonder het overbekende jo-jo-effect!
Wij in de ‘Welvaarts landen’ ontbreekt het niet aan voedsel. Er is onder normale omstandigheden voldoende voedsel binnen ons bereik. De winters zijn geen strenge winters meer. We hebben een dak boven ons hoofd … Het ontbreekt ons dus eigenlijk aan niets. Dus zou je kunnen stellen dat we die vetreserves niet nodig zijn nietwaar?
Ik zei ook zo tegen mezelf … Ik voel me veilig hier in deze woning, dit is min of meer mijn heilige domein, mijn onderkomen waar ik me veilig voel. Maar is dat ook zo… …?
Wat aangaande het zaaien van angst, onrust en chaos via onze media dat dagelijks onze huiskamers binnenkomt? We vinden zelf dat we naar al dit negatieve ‘nieuws’ moeten kijken. We moeten op de hoogte blijven nietwaar? Dus geeft dat niet een teken af aan onze systemen via de drie bioritmische cycli dat ‘het gevaar om de hoek op de loer ligt?’ Dat we niets of niemand meer moeten of kunnen vertrouwen?
Daar heb je het probleem waarom ons lichaam er zo van overtuigd is om onze vetreserves vast te houden. Wij vinden de wereld helemaal geen veilige plaats. En we kunnen beslist succes verkrijgen via een dieet, of via het sporten, maar stop je daarmee dan zal je weer in gewicht gaan toenemen. En dat is het jo-jo-effect waar we niet vanaf schijnen te kunnen komen. We zullen nooit ontspannen en leuk om kunnen gaan met datgene wat we innemen. “Oh nee, geen chocola voor mij, ik groei daar zomaar van.” “Ik raak patat met mayonaise en een kroket niet meer aan hoor, dan moet ik daarna weer een aantal dagen lijnen om het er weer af te krijgen.” En ik praat hier het tot je nemen van continu ongezonde maaltijden niet goed natuurlijk. Met alles dient evenwichtig omgegaan te worden.
Mijn conclusie is ook als volgt. Wij, de Lichtwerkers en Sterrenzaden, die met overgewicht te kampen hebben, zouden in het begin van het ascentieproces niet net zo oververmoeid hebben mogen zijn als diegenen die niet met overgewicht te kampen hebben, want wij zouden eigenlijk onze vetreserves aan hebben moeten spreken. Het niveau van vermoeid/uitgeput zijn heeft echter altijd op hetzelfde niveau gelegen, omdat de vetreserves van degenen met overgewicht dus niet gebruikt werden, want in onze externe wereld bestaat op het persoonlijke vlak niet een dermate ‘gevaarlijke’ situatie waardoor de vetreserves aangesproken dienen te worden, want voedsel is voorhanden en we eten nog net zoals we het altijd gewend zijn.
En dat is ook de reden dat sommigen van ons, Lichtwerkers en Sterrenzaden, een gewichtstoename bij zichzelf waarnemen die ze normaal gesproken niet gehad zouden hebben, en waar ze heel verbaasd over zijn geweest. We kennen allemaal het overbekende “boeddha-buikje”. Ons lichaam vindt of denkt dat het in moeilijkheden verkeerd bij het verhogen van de trillingsfrequentie (het moet zich daaraan aanpassen, en ook wordt het DNA/RNA geactiveerd. Twee dingen die de stofwisseling wel degelijk weten te beïnvloeden en waardoor dus vetreserves aangelegd worden. (overlevingsinstinct) En dat kan het ook doen omdat we dus de gewone dagelijkse hoeveelheid aan voedsel aan het lichaam geven. Hier bestaan dus zeer tegenstrijdige signalen!!
Toen ik dus weer even bij De Ene te rade ging, of dit laatste het grote probleem is aangaande het dik zijn en dik blijven, gaf hij mij een bevestigend antwoord. Je zou nu kunnen denken, “Als De Ene onze lichaamsfuncties en dergelijke regelt, waarom regelt De Ene dat dan niet wat beter voor ons? Het overgewicht zit ons in de weg, en we vinden het echt niet leuk en zo … …”
Het enige antwoord daarop is wat ik eerder ook al eens verteld heb. Wil je De Ene/De Schepper leren kennen dan zal je in evenwicht en in het stromen met Hem/Haar moeten leren leven, moet je in evenwicht zijn met alle Universele Wetten. Is daar ook maar iets uit evenwicht, dan vind dat diens reflectie in het één of ander.
Ik hoop dat dit artikel jullie bij zal weten te staan om iets gemakkelijker om te kunnen gaan met het eventuele overgewicht dat je hebt en maar niet kwijt schijnt te kunnen raken. Het hoeft dus per definitie niet altijd aan jou te liggen. En wederom geef ik ook het advies hier aan jullie … Resoneert dit artikel niet met je, schuif het dan gewoon terzijde.
In Liefde,
Cobie

Copyright © 2017, Cobie de Haan. Alle Rechten Voorbehouden. http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/ Voel je alsjeblieft vrij om deze inhoud met anderen te delen, met vermelding van de auteur en de link van het originele artikel.

7 opmerkingen:

  1. Bij mij speelde een traag werkende schildklier een rol en gisteren vond ik deze uitleg: -schildklier-problemen - onmachtig zelf te leven ; je voelt je slaaf v/h ‘gezag’ ; ‘wanneer
    kan ik eens doen wat ik graag doe ?’
    Voor mij voelt het alsof ik mezelf op slot heb gezet. Ik zie een wereld om mij heen waar ik moeite mee heb. Mijn enige bron van geluk is de natuur. Voor veel lichtwerkers zou hetzelfde kunnen gelden.
    Een ander beeld dat ik ooit heb gehad is dat stevigere lichtwerkers meer licht zouden kunnen absorberen en uitstralen....of dat zo is of alleen wishful thinking.....?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk zo Doreth dat een gevoel van onmacht wel aanwezig zal blijven als je aanleg hebt om dik te zijn of te worden. Je levert altijd een strijd om aan een ideaalbeeld te voldoen, ook al kan je niet aan het ideaalbeeld van de externe wereld voldoen, dan nog heb je een ideaalbeeld voor jezelf. Je weet dat mensen hierover kunnen oordelen en je wilt er juist bijhoren ... enz, enz. enz.

      Maar als je ook weet dat zowel de biologische klok en het bioritme in het geding zijn hier, omdat er tegenstrijdige signalen afgegeven worden, dan zou dat ook weer iets van een betere acceptatie naar voren kunnen brengen. Ik zeg opzettelijk niet 'moeten', want ik begrijp zelf de problemen die je daarin dwars kunnen zitten.

      Wij zien de chaos en ellende van de wereld onze huiskamers binnenstromen, we horen de vreselijkste verhalen van mensen over weer andere mensen wat die meegemaakt hebben, aangedikt of niet ... We trekken het ons allemaal aan en dit geeft op emotioneel gebied maar ook op het gebied van het gevoel een signaal af aan ons lichaam dat er slechte tijden in het verschiet kunnen liggen, en dus houd het vet vast en als het de kans krijgt zal het daar beslist nog iets aan toevoegen.

      Nu met de ascentiesymptomen die in ons lichaam gaande zijn wordt er vaak meer energie verbruikt dan dat er ingenomen wordt en in plaats van dat het lichaam de reserves aanspreekt, geeft het ons een immens gevoel van moeheid omdat die moeilijke tijden op de loer liggen. Inderdaad zeer tegenstrijdig.

      Wat het laatste betreft mag je er rustig vanuit gaan dat het Wishful thinking is...

      In Liefde,
      Cobie

      Verwijderen
  2. Hallo Cobie.. ik heb het artikel eens gelezen en in mijn geval gewichtverlies ingevult.. jojo effectvan belachelijk gewicht.. 40 tot 44 kilo.. hoger kom ik niet ..wat ik ook doe ..wat ik ook eet.. geen aanwijzbare medische oorzaak.. heb de hele malle molen gehad. En idd alles wat ik eet gaat er door energie verbruik dubbelop af.. tevens denk ik ook zeer zeker dat het leed op aarde..bij de mensen .. zoveel emotie oproep. Het mij waarschijnlijk letterlijk opeet. Maar goed.. daarnaast weet ik ook dat ik beschermt en begeleid wordt door mijn spiritteam en maak ik me verder geen zorgen.. al is een bonestaak zijn ook niet alles.. laten we t maar nemen zoals het is. Elk gewicht zal wel een reden hebben voor elk persoon. Mooie nacht Cobie en dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Sandra bij jou is het inderdaad de andere kant van de medaille, als het ware, het geval. Ook hier kunnen bepaalde redenen aan ten grondslag liggen. Ik vroeg me daarnaast af of kinderen met de zogenaamde ADHD ook dik kunnen worden? Weet jij dat?

      Maar een vorm van stress in het leven zal hier zeker net een andere ingang bewandelen dan dat het bij dikke mensen doet. Ik ben van nature een hele rustige persoonlijkheid, ik "kijk de kat uit de boom". Spring niet overal meteen op in. Ben niet iemand die altijd vooraan staat. En in mijn familie is een aanleg voor overgewicht. Dat ligt uiteraard bij de stofwisseling, en ook daar kan je misschien naar terugkijken.

      Een eetstoornis, Stress, Depressie, teveel lichaamsbeweging, te actieve schildklier, hormoonstoornis of medicijngebruik kunnen een hele grote invloed hebben op het gewicht van de mens. Het is maar net hoe je lichaam van nature is ingesteld, maar ook jijzelf. Heb je dagelijks heel veel om handen? Zorg je voor veel mensen of vergt een beroep heel veel van je. Hoe ben jij als mens ingesteld op alles wat er in en om je heen gebeurt? Allemaal vragen om bij stil te staan. Een vorm van innerlijke rust zal denk ik enige invloed op je lichaam hebben ... Dus gemoedsstemmingen kunnen debet zijn aan ondergewicht.

      Je schrijft "Mij waarschijnlijk letterlijk opeet" ... Als je hiernaar kijkt, wat vertel jij jezelf dan? Wat zou jou op kunnen eten op een ander gebied? Soms zeggen we zo vaak iets zonder bijgedachten, maar heeft dat wel degelijk invloed op je gehele gesteldheid. Ik zei vroeger op het werk als iets me frustreerde, "Daar word ik toch zo moe van hè?" En wat dacht je wat? Ik kreeg een ziekte die me geen greintje energie gunde. Dus ik bedoel maar ... Soms moeten we net even op andere aspecten de nadruk leggen om te zien waar het mogelijk aan zou kunnen liggen. Daar is dus zelfonderzoek zo goed voor.

      Ik hoop dat je voor jou de oorzaak weet te achterhalen, het heeft vast een diepere oorzaak...

      In Liefde,
      Cobie

      Verwijderen
  3. Een tip wanneer je effectief naar diepere oorzaken wil om deze adequaat te helen: Anne-Marie van Hees uit Roosendaal (lanakila.nl) gaat met je naar de oorsprong (dit leven, vorige levens, blauwdruk, etc.) en helpt je er krachtig, liefdevol en snel doorheen. Ik spreek uit ervaring: het werkt.
    Hartegroet, Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je reactie Cobie. Ik kan me er ook deels in vinden en ik ga later op fb in pb je nog even verder vertellen hoe het zit met mijn gezondheid.❤

    BeantwoordenVerwijderen