maandag, augustus 29, 2016

Je Kwestbaar Voelen - 28 Augustus 2016 / Maria Chambers


Je Kwestbaar Voelen
28 Augustus 2016 / Maria Chambers

Ik ben aan het “binge-watching” geweest (= gewoonlijk het langdurig achter elkaar bekijken van diverse afleveringen van één TV-show) van een oude TV-show op Netflix genaamd, Psych welke grappig, licht en onderhoudend is. Maar doorgaans is er dus veel actie en achtervolging van iets of iemand, en dus weinig van te stoppen en de rozen onderweg te ruiken.
De Eenvoudige Genoegens.  
Maar dat te doen zou vereisen open te zijn. En die openheid zorgt ervoor dat heel veel mensen zich aldus kwetsbaar voelen. Het zijn de vrouwelijke energieën van ontvangen, van gevoel en sensualiteit. En deze openheid is in het hart van ons Ascentieproces. De meesten van ons hebben zich afgesloten vanwege onze geschiedenis van aldus gekwetst te zijn, emotioneel en fysiek, toen wij onszelf toestonden open te staan voor Liefde. En niet alleen maar in dit leven, maar het is een galactisch verhaal. En dus nu dat er van ons vereist wordt dat wij ons openstellen voor spirit, voor onze eigen goddelijke zelf, om onze harten en onze lichamen open te stellen, zijn wij nog steeds afwijzend.
Ik weet dat ik mezelf tot een bepaalde graad afgesloten heb, en dat ik die Liefde niet vertrouw … aangezien de Liefde die ik ervaren heb grotendeels voorwaardelijk geweest is. Ik heb een paar traumatische gebeurtenissen ervaren welke hielpen om een diepere verbinding met mijn ziel op gang te brengen, omdat ik mezelf gewaarwerd op een muur te stuiten met werkelijk geen andere plaatst om naartoe te gaan. Maar tot aan dat punt, zei ik, “Nee, dank je wel, spirit, ik heb het prima hier … ik kan voor mezelf zorgen. Ik heb het al zolang zo gedaan. Nee, het is niet de meest vervullende ervaring maar ik loop op z’n minst geen risico van in de steek gelaten te worden of erger!”

Waarom zouden wij een onbeantwoorde liefde riskeren, wanneer onze geschiedenis voor zichzelf spreekt in die sectie? Of als we wel die Liefde van iemand toestonden, betaalden we er een zware prijs voor.
De Kleine Onverschrokken Groep
Er zijn een paar van ons op de planeet die ervoor gekozen hebben om de eersten te zijn om uit hun gevangeniscellen te lopen, het veilige en voorspelbare achter zich latend en in/naar het Zonlicht lopend. Onze vrijheid kiezend. Wij hebben een geschiedenis van de eersten te zijn om door deze ervaringen heen te gaan. Wij zijn op die manier een soort van “recht op ons doel afgaand”. Ietwat avontuurlijk. Maar onderweg raakten we een beetje verloren en wilden niet die pijn voelen, dus zeiden we tegen spirit, zoiets van ja, dan nee, omdat wij nog steeds geprogrammeerd zijn om kwetsuren/aangedane pijn en vernedering te voelen.
Jaren geleden, terwijl ik tegen mijn moeder sprak, stak ik mijn hand omhoog om gewoon op haar schouder te leggen en zij deinsde snel terug alsof ze geslagen ging worden. Op dat moment wist is dat zij enige zeer slechte ervaringen in haar kindertijd gehad had. Zij sprak nooit over iets daarvan. En het is geen persoonlijk verhaal, nietwaar?
Dus, open zijn. Als je gevoelens ervaart van meer dan gewoonlijk kwetsbaar te zijn, beschouw het als een goed teken. Het betekent dat je zelf meer open bent voor je ziel en het brengt oude gevoelens naar boven die jou niet langer meer dienen.
Laten we een voorbeeld gebruiken. Een vrouw opent zichzelf voor haar geliefde, fysiek en emotioneel. In dat moment, zou je kunnen zeggen dat zij totaal kwetsbaar is. Dat moment werd vereeuwigd in kunst, muziek, de film en in boeken, als een heilig moment, een krachtig moment. In dat moment staat zij de man toe om één met haar te worden, en om hem te ontvangen met overgave en vertrouwen. Welnu, we hoeven niet in te gaan op alle manieren waarop het verkeerd gaat en kan gaan … daar is ook over gezongen, over geschreven en Hollywood heeft eindeloze films daarover. Maar, het punt is, dat wat er van ons vereist wordt als wij onszelf voor onze ziel openstellen.
En in dat moment, bederven de angsten van de geest en in controle te moeten zijn de ervaring van vreugde, van extase als wij ons met onze geliefde partner verenigen, deze gedachten van je niet waardig voelen, van niet in vertrouwen te zijn. Een spelbreker op z’n zachts gezegd. Omdat  onze ziel volledig onvoorwaardelijk in liefde met ons is, en geen agenda en geen verwachtingen heeft. En dat is omdat onze goddelijkheid (waar onze ziel een deel van is) al vervuld is, al in liefde is met zichzelf, en geen controle nodig heeft of wat dan ook in ruil eist. In feite, wil onze goddelijkheid naar ons onze hartewensen brengen, om voor al onze behoeften te zorgen. En wij weten allemaal hoe dat voelt wanneer wij in die ruimte zijn en de dingen gewoon op hun plaats vallen voor ons op een synchronistische manier. Raad wie daar de leiding van heeft? Niet zozeer onze geest. Het is een co-creëren met het uitgebreide deel van wie wij zijn.
Dus, hoe gaan wij naar meer van dat vertrouwen, dat onze ziel gewoon onvoorwaardelijk van ons wil houden?
Je Goed Voelen Voor Geen Overduidelijke Reden
De eerste vereiste is om oké te zijn met gewoon waar we zijn, met waar onze menselijke zelf zich klem voelt zitten. Om zachtaardig te zijn met dat deel van onszelf dat het gewoonweg niet schijnt te snappen. Omdat dan die acceptatie de energie die klem zit begint te bewegen. Voor mezelf, voel ik dat een deel van mij, dat menselijke deel is zoals een klein meisje die zich gewoon verloren voelt. Ik zal haar mijn hand aanbieden en haar geruststellen dat ik hier voor haar ben. Zij is gewoon wie zij is.
Ondertussen heeft ons menselijke zelf echt meer tastbare ervaringen nodig van onze ziel in onze lichaam te voelen, zodat het kan beginnen te vertrouwen dat deze relatie niet slechts alleen geklets is.
De volgende stap is om gewoon te vragen, “Hoe wil ik me in dit moment voelen?” Neem een paar diepe opzettelijke ademhalingen. Maak je geen zorgen als je helemaal niet in de buurt komt van deze gevoelens, maar beslis hoe jij je graag zou willen voelen. Schrijf het op als dat goed voelt, of zeg het hardop, en kies wat het ook maar is dat je wilt:
Ik wil me goed voelen. Ik wil me uitgebreid voelen. Ik wil me opgetogen voelen over het leven, ik wil me zorgeloos voelen. Ik wil me voelen dat er voor mij gezorgd wordt, ik wil me speels voelen, ik wil me vervuld voelen. Ik wil me sensueel voelen. Ik wil me goed voelen in dit lichaam.
En laat het dan los. Je kunt teruggaan naar alles te voelen dat je voelde. En dan zal je opmerken dat in een niet al te lange tijd jij je beter zult beginnen te voelen, meer geïnspireerd, meer vreugdevol, voor geen overduidelijke reden.
Heb je opgemerkt in deze momenten van je goed te voelen voor geen overduidelijke reden … anders dan dat jij je gewoon goed wilde voelen, dat je zintuigen zich openden, en je zelfs lichaamsbreed een tintelen of toevloed van energie voelde? Het voelt soms alsof je “stoned” bent. Soms voelt het zo goed, dat je eruit vandaan wilt springen … het is bijna te goed. Het kan zeer seksueel voelen. Voor sommige mensen komt hun ziel hun lichaam via hun voeten binnen  en beweegt langzaam naar boven, voor anderen mag het beginnen in de kroon en omlaag gaan, en voor sommigen mag het binnenkomen via de Sacrale Chakra, via de seksuele organen.  
In deze momenten sta jij je ziel toe binnen te komen en het delen van diens Liefde voor jou. Een Liefde zonder verwachtingen, geen agenda, en geen prijs om te betalen.
Dus zou het toestaan van onze ziel om in ons te zijn net zo gemakkelijk zijn als onszelf gewoon toe te staan ons goed te voelen? Is het niet ingewikkelder? Moeten we niet onze kwesties en proces uitvogelen en onszelf eerst genezen zodat onze ziel ons waardig van diens aanwezigheid acht? Dat is zoals te zeggen dat onze galblaas of onze longen niet waardig zijn van ons hart dat bloed in hen pompt.
Dus hebben we uitgevogeld dat het goed voelen ons uitlijnt met onze goddelijkheid op een diepgaande manier, en van daaruit beginnen wij het terug gereflecteerd te zien in onze dagelijkse ervaringen … derhalve snappen we nu dat het goed voelen, sensueel voelen, reden genoeg is. Omdat het zo verdomde goed voelt om je goed te voelen! (en dat is het waarom het niet goed voelen zo verdomde ontoelaatbaar geworden is.)
Het voelt goed om je goed te voelen. Wat een concept!
Daar zijn diegenen die hoog en laag naar het “geheim” zoeken. Hoe hun levens te verbeteren, hoe zich vervuld te voelen, en er zijn seminars en boeken en programma’s … allen voor het merendeel behoorlijk ingewikkeld, de geest bezig houdend. Omdat de geest van ingewikkeldheid houdt, nietwaar? Anderszins voelt het zoiets als er buiten gelaten. Zoals diens vraag, “Wat ben ik, gehakte lever?” Dus onze trots mag een klap incasseren omdat het niet in controle is hier. Het is terug naar dat gevoel van kwetsbaarheid, nietwaar? Het is de vrouwelijke energie van toestaan en ontvangen. Het wordt als een zwakheid gezien. En toch, zonder het, gaan wij niet de vervulling voelen welke onze geboorterecht is. Oh, we kunnen ervoor kiezen om de planeet te verlaten. Dat word ook geëerd. En daar aan de “andere kant” is het zoveel gemakkelijker om toegang te krijgen tot deze gevoelens, omdat onze menselijke persoonlijkheid en al diens condities niet tussenbeide komen.
Maar als wij de extase van onze ziel en onze goddelijkheid hier bij ons willen ervaren, weten we wat er vereist is. Je hoeft het niet uit te vogelen, of jezelf eerst te genezen, of te wachten. Het is precies nu beschikbaar en jouw geliefde wacht gewoon op jou. En, je goddelijke zelf houdt echt volledig van jou.  

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
copyright © 2016, Maria Chambers, All rights reserved. Please feel free to share this content with others, post on your blog, your Facebook page, etc, but maintain this article’s integrity by including the author and source website link: Maria Chambers at http://www.soulsoothinsounds.wordpress.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen