donderdag, juni 09, 2016

Blossom en de GFL - “De Hoogste Trilling van Liefde die Bestaat” - 9 Juni 2016


Blossom Goodchild en de Galactische Federatie van het Licht
9 Juni 2016
“De Hoogste Trilling van Liefde die Bestaat”

Blossom: Hallo! Het gesprek van vorige week was voor velen nogal verbazingwekkend. Wat jullie zeiden neem ik volledig aan. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik het ook begrijp! Uiteindelijk … VOEL ik dat niet echt belangrijk is WAT we begrijpen. Wat ertoe doet is dat we LIEFHEBBEN en ons GELIEFD VOELEN. Voor mij gaat het zijn op de planeet niet alleen over het verhogen van de Trilling naar een Hoger/beter niveau, het gaat ook om het ‘vinden van mijzelf’. Het ‘God-zelf’ in mij.
GFL: Wij heten je vandaag zeer welkom. En Ieder Eén die zijn pad volgt en er zodanig naar handelt dat het hen met precies dit herenigt … hun God-zelf.
Dat is een interessant woord … ‘God’. Het verwarmt en troost en verheft de harten van velen en maakt dat de geesten van vele anderen blokkeren. Ik denk dat ik God zie als de Bron/Liefde. Voor mij klopt dat meer, gezien het feit dat ik katholiek ben opgevoed (kostschool in een klooster, streng katholieke vader) en het woord ‘God’ ook MIJ lange tijd blokkeerde. Nu echter, ben ik er meer vertrouwd mee.
Het is inderdaad een ‘woord’. Gewoon een woord. Maar toch hebben woorden een betekenis. Zij hebben een geluidsTrilling in zich en alhoewel velen, zoals je zegt, dat woord vals vinden klinken … het resoneert toch op een erg Hoge Trilling.
Toch is het ‘gewoon een woord’, hè? Ik herinner me dat White Cloud ooit zei dat het niet belangrijk was of het woord voor God ‘Breipen’ zou zijn. Het gaat om het GEVOEL ervan. De intentie erachter maakt het tot wat het is.
En natuurlijk klopt dat ook. Sommige woorden kunnen het oor pijn doen … vanwege de Trilling van het geluid ervan … maar, als datzelfde woord wordt geuit vanuit een ‘andere plaats’ van het hart … dan kan/zal het geen pijn doen.
Aan welk woord voor ‘God’ geven jullie de voorkeur? Afhankelijk van wat men gelooft dat God is?
Ben je nu twee vragen aan het stellen?
Ik denk het wel, ja.

Ten eerste dan, het woord dat WIJ … ten behoeve van hen die op Aarde leven … zouden kiezen, zou ‘Yahweh’ zijn.
Nou breekt mijn klomp! Dat kwam uit het niets. Ik heb het ergens gehoord in mijn vroegere herinneringen, maar kan zo niet zeggen dat ik er veel over weet. Ik voel de verleiding om het meteen te Googelen. Maar ik zal hiervan afzien om te zien wat jullie hierover te zeggen hebben en jullie versie dan vergelijken met de ‘Almachtige Google’. Leuk!
Yahweh … Is het Hoogst Geëerde Ultieme. Het is het AL en het Alles. Het wordt het Hoogst mogelijk vereerd. Het is het Gevende en het Ontvangende. Het is dat wat opborrelt vanuit de diepste plaats in Iemands Wezen. Het is AL DAT IS. HET IS DE HOOGSTE TRILLING VAN LIEFDE DIE BESTAAT.
Ja, zie je … mijn denken maakte het tot een ‘WEZEN’. Dit is het stuk dat zoveel verwarring brengt. Omdat ik ben opgevoed als katholiek, kostte het me veel tijd en gezoek om de notie kwijt te raken dat GOD een mens is/was. Of op zijn minst kon worden gezien in de menselijke vorm. Daarom dacht ik dat jullie zouden zeggen ‘Hij is’ als jullie het over Yahweh hebben.
Een misverstand die onmiddellijk opduikt. Hij, zij, wij, ons, zij, jullie … Yahweh staat voor ALLE, maar ook GEEN van deze zaken. HET heeft geen geslacht. Het heeft geen voorkeur voor iemand of iets, omdat het Iedereen en Alles is.
Dit begrijp ik. Ik neem ook aan dat HET niet ‘Hierboven’ is … het is in mij. Het is OVERAL. Dat moet wel … als het ALLES is. Maar zoals gezegd, ik begrijp het toch niet helemaal, want ik ben er nog steeds ‘naar op zoek’ … Daarboven … Daarbuiten en Daarbinnen! Door wat ik weet accepteer ik dat ik het WERKELIJK gevonden heb … want IK BEN HET. Maar het VOELT niet altijd zo. Ik veronderstel dat ik nog wacht op die ‘Lichtshow’. Niet in de lucht. Ik denk daar niet meer zo over, maar binnenin mijzelf.  
Wat voor soort Lichtshow?
De show die velen hebben meegemaakt. Daar waar zij IN het Helderste Licht waren en God (?) tot hen spreekt. Of waar men de gelukzaligste Vrede VOELT, zelfs als het maar een paar tellen duurt. Het moet wel heel erg cool zijn om mee te maken en iemand enorm helpen om vast te houden aan DE WAARHEID.
Welke Waarheid?
En … daar gaat ie! De in mij zittende Waarheid die dit Licht KENT. Dit HEILIGE WEZEN waar ik een deel van BEN.
Wat is het dan, Blossom, dat jou het GEVOEL geeft dat jij het niet kent?
Dat anderen een veel diepere ervaring ermee hebben gehad. Mijn GEVOEL (zo goed als ik kan) van Vreugde en Liefde is groots, maar zijn we niet altijd (dwaas) aan het zoeken naar de kers op de taart?
Waarom denk je dat dit zo is?
Vertellen jullie dat maar! Alsjeblieft … dank je wel.
Het is zo omdat hun gewaarzijn van zichzelf er op dat moment klaar voor was.
Ik voel dat velen er klaar voor zijn. Ik bedoel … wat is klaar? Ik denk dat we al eerder deze weg bewandeld hebben en we kunnen waarschijnlijk weer niet verder! … … … … … Interessant! Het is nu doodstil. Toch niet omdat ik zei dat ‘we niet verder kunnen komen’?
Nee. Gewoon een klein … zeg maar, ‘grapje’ (?) van onze kant en om jou wat tijd te geven om na te denken.
Oké. Laat ik het om praktische redenen iets anders formuleren. Waarom bijvoorbeeld, ben ik niet klaar?
Dat ben je wel.
En?
Vertel ons wat het verschil voor jou zou zijn.
Ik voel … dat het een groot verschil zou zijn! Soms voel ik me zo, voor korte tijd, wakker of slapend … en het helpt me om te voelen dat ik op de goede weg ben. Derhalve zou een GROOTSE ONTMOETING me voor altijd bijblijven. Zoals het bij anderen lijkt te gaan.
Hebben de anderen die dit meegemaakt hebben niet ook gezegd dat zij wensten dat zij dit weer konden ervaren/voelen, wanneer zij gefrustreerd zijn omdat zij dat niet kunnen?
Ja. Absoluut waar.
Zo zie je, dus.
Wat? Sorry. Dat snap ik niet, met alle respect. Eigenlijk raak ik het een beetje kwijt. Het is soms erg moeilijk om het, tijdens deze sessies, te kunnen blijven volgen … wat mij en de lezers vaak frustreert. Begrijp me goed! Ik val jullie niet aan … ik zeg het alleen maar. Ik ben nog steeds in een uitstekende/vloeiende staat van Zijn. Hoe zullen we verder gaan?
Laten wij DAT wat jij zoekt nog eens proberen uit te leggen. Die ULTIEME ERVARING dat jou het GEVOEL zou geven dat je ‘het hebt gekraakt’ … staat klaar voor jou … wanneer je er klaar voor bent … altijd. Jij zegt … wij zeggen … dat jij klaar bent. DAT BEN JE. Iedereen is klaar op welk tijdstip dan ook. Je moet Het alleen WETEN.
Daar breng ik dan tegenin … dat velen die deze ervaring HADDEN, het niet per sé WISTEN.
Hoe WEET jij dat?
Dat weet ik niet. Dus hoe kan ik WETEN dat ik klaar ben, als ik VOEL dat ik al WEET DAT IK DAT BEN.
Mogen wij een vraag stellen? VOEL je dat je het nodig hebt?
Nee. Ik zou het alleen GRAAG WILLEN! Ik bedoel, dat wil toch iedereen?
Iedereen kan het hebben. Omdat iedereen het is.
Ja, dat SNAP IK ALLEMAAL. En ik weet dat jullie ons dit blijven vertellen, omdat jullie ons dit moeten blijven vertellen tot wij het snappen. Want het kan niet op een andere manier uitgelegd worden. Toch snap ik het nog steeds niet. Ik bedoel, ik … begrijp het concept … maar ik VOEL het niet.
Misschien … WEET je HET nog niet … binnen het aspect van datgene wat je op dit moment van jezelf wilt leven. In deze levensspanne … in deze fysieke toestand.
Ik neem aan dat jullie bedoelen ‘HET WETEN in zijn volheid. In MIJN geheel’. Waarom hebben we het daar zo moeilijk mee? Ik bedoel … waarom hebben we slechts toegang tot zo’n klein, minuscuul aspect van alles dat we zijn? Alles wat we in deze menselijke vorm kennen. Waarom is dat?
Het gaat om de ‘ervaring’ van het zelf. Het gaat om het terugkomen in het WETEN van dat wat je WEET.
Wanneer je jouw zelf herontdekt – je ten volle gewaar bent – zie Jij het. Accepteer Je het. Erken Je het weer voor wat het is. Het VOELT nieuw en je verwondert je erover. Je VOELT erdoor … daardoor … VREUGDE … Je WAARDEERT HET/JOU om wat HET is/JIJ bent. Want je kunt het (h)erkennen wanneer je erin terugkomt en het toch, tegelijkertijd … voor de eerste keer zien als WAT HET IS … vergeleken met [de toestand] dat je het altijd bent GEWEEST.
Dus, het niet herinneren in deze fysieke toestand is bedoeld om ons onszelf en ALLES wat we zijn te laten ‘ervaren’ … terwijl we her-inneren WIE we zijn en waartoe dat WIE in staat is. Als we HET gewoon altijd waren, zouden we niet kunnen weten wat HET is, omdat we het contrast niet hebben ervaren. Door aldus het contrast te ervaren in zijn multimiljarden verschillende vormen, leren we de WAARHEID van WIE WE WERKELIJK ZIJN KENNEN, wanneer we niet het tegendeel ZIJN van die/onze WAARHEID. Hemel, ik geloof dat ik het snap!
Met trots spelden we jou de medaille op.
Die van volharding, waarover ik vorige week sprak?
Ja, want zie waar het je gebracht heeft en natuurlijk heeft het ook, om niet alleen over jou de loftrompet te steken, vele anderen op hetzelfde punt gebracht.
Steek maar in je zak!
Dus … hoe dieper je ‘BEGINT’ te begrijpen dat je er ‘gewoon’ in verwikkeld raakt… des te sneller je begrijpt wat je begrijpt.
Laten we teruggrijpen op de analogie van de bolletje touw van de vorige keer. Maar laten we ons deze keer voorstellen dat het hele bolletje touw (en hoe lang is een bolletje touw?) is afgewonden … tot zijn uiteinde. Langs dat hele stuk touw liggen ‘ervaringen’ in verschillende graden van zichzelf. Het eind dat begon met afwinden is wellicht op niveau 1 en het andere eind is de ULTIEME, ZUIVERE LIEFDE DIE IS. Laten we dat een 10 geven.
Dus wanneer 10 … begint terug te halen/zichzelf op te winden tot de bol die het was … ervaart het dat het weer HEEL wordt. Het her-neemt zichzelf/ziet zichzelf weer VANAF/TERUG NAAR zijn ultieme positie en herinnert zich zichzelf al doende. Naarmate het zijn compleetheid nadert, WORDT het meer zichzelf. Alle dingen, waarvan je ‘geloofde’ dat je ze niet was … worden NU dingen die je bent. Hoe verder de bol touw wordt opgewonden tot zijn originele staat. Helpt dit jou?
Tot op zekere hoogte, ja. Maar er komen weer veel vragen naar boven.
Zoals altijd zal gebeuren. Zullen we het er voor vandaag bij laten en zeggen … wordt vervolgd?
Daar kan ik vrede mee hebben. Ik ga nu ‘Yahweh’*  googelen. Misschien zou ik Google moeten gaan channelen! Met heel veel Liefde en dank voor deze ‘lessen’.
Einde van de sessie.
* Yahweh. Er zijn veel uitleggen, maar de voor mij meest passende is … IK BEN.
*****
Vergeet niet HAPPY HUMAN DAY op 20 juli. Kom alsjeblieft in mijn video: http://www.youtube.com/watch?v=pKE1yA5Nr-E.
Bezoek nog eens De Invocatie ‘We are the Game Changers’ wanneer je daarvoor in de stemming bent … zodat we de Energie zo HOOG mogelijk houden.
De link naar al mijn YouTubes is http://www.youtube.com/user/isjaabmo
*****

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen