dinsdag, mei 03, 2016

Aartsengel Michael - “Alles Is Bewustzijn, Alles Is Geest” - 1 Mei 2016 / Rita Pulmans


Aartsengel Michael
“Alles Is Bewustzijn, Alles Is Geest”
1 Mei 2016 / Rita Pulmans

Geliefde Aartsengel Michael,

Kunt u ons geliefde Heer Michael wat meer vertellen over pijn. Waarom hebben we pijn, wat kunnen we hier zelf aan doen en hoe gaan we hier mee om.

Het is zo dat ikzelf door ernstige pijnen ging en mezelf "herontdekte". Ik wist opeens dat ik mijn leven niet leidde zoals mijn ziel me dit aangaf! Daarmee bedoel ik, dat ik begrepen heb dat pijn ons iets te vertellen heeft. Het is somtijds een soort vingerwijzing van hoe het anders kan.

Is het zo, zoals ik begrepen heb, dat die pijn zelfs kan gaan tot in vorige levens? Is het zo dat als men bewust wordt vanwaar deze pijnen komen, dat ze dan ook opgelost kunnen worden? Ik heb het gevoel, niet enkel het gevoel maar ook het weten, dat als we naar de pijn durven te gaan en deze begrijpen, we dan ook de pijn kunnen "verstaan", wat deze ons te brengen heeft, klopt dit geliefde Michael?

******

Geliefde Meesters, 

Jawel geliefde harten ik, Aartsengel Michael, noem jullie Meesters, dit zijn jullie ook! Begrijpen jullie mijn woorden geliefden? Meesters in het ontdekken van jullie Meesterschap gaat soms via de weg van de pijn.

Doch geliefden deze hebben jullie zelf aangelegd, deze weg hebben jullie om de één of de andere reden gekozen om jezelf te zijn of te kunnen zijn. Dit geliefden is misschien niet helemaal goed geformuleerd, maar in uitdrukking naar jullie woordenschat goed benaderd.

Kijk geliefden, stel jullie voor dat jullie dag in dag uit in pijnen zijn, en dit zijn sommigen onder jullie geliefden. Stel je dit voor.

Hoe weet je, geliefden, wat deze pijn brengt, te zeggen heeft? Jullie kunnen op onderzoek gaan, naar je gevoelens gaan bv. jullie emotionele lichaam onderzoeken. Naar de emotionele gebieden van jullie verleden gaan en onderzoeken wat de plek is en welke pijn hieraan verbonden is. Dit is een grondig onderzoek dat jullie hierin dienen te verrichten, daar er niet zomaar overheen gestapt kan worden.

Velen onder jullie geliefde vrienden, hebben vele oorzaken die jullie vanuit het verleden pijn kunnen geven. Voel even geliefde harten wat ik, Aartsengel Michael, hier bedoel te zeggen.

 

Je hebt bijvoorbeeld pijn in de hartstreek, zelfs zo erg dat je een mogelijk hartinfarct te wachten staat. Welnu geliefden, dan kunnen jullie nagaan in je leven, nu, wat heb ik emotioneel niet losgelaten, wat doet er zo'n pijn in mijn hart? Waar ben ik boos of verdrietig om, wat brengt mij deze pijn. En allicht na grondig onderzoek zullen jullie mogelijk de oorzaak ontdekken.

Of je hebt bij voorbeeld een "onooglijke" (Betekenis van Dale: Onaangenaam voor het Oog) ziekte onder de leden, dan kun je jezelf afvragen, wat is de oorzaak hiervan? Hoe is deze ontstaan: psychisch, emotioneel, mentaal, of heb ik een bepaalde wrok of zelfs haat tegenover iemand. Zijn er zaken waarbij ik niet in overgave ben gegaan, of niet in vergeving misschien. Daarom geliefden heeft pijn vele, vele oorzaken.

Daar jullie 7 hoofdlichamen hebben en hierin meerdere onderverdelingen, gaat deze pijn of "zere vlek" zich ook in al deze lichamen "innestelen". Of beter gezegd, ontstaat deze pijn door iets mentaal of emotioneel wat je niet hebt verwerkt en is gaan vastzitten in deze lichamen om zich vervolgens te uiten in jouw fysieke lichaam.

Alles is bewustzijn lieve vrienden, alles is Geest. En het is aan jullie om dit bewustzijn te begrijpen en te leren en te durven kijken naar je pijnen. Te durven zien en voelen en weten tenslotte wat jou deze pijnen geeft. Deze hebben ongelooflijk veel oorzaken en deze zijn voor iedere persoon verschillend. Zo ook is dit met ziekten lieverds.

Een ziekte ontstaat eerst in de geest om vervolgens impact te hebben op jullie fysieke toestand. Jullie doen hier zelfs, geliefden, uitspraken over. Jullie zeggen, -dit als voorbeeld-, somtijds: "Wat kan die kankeren". Begrijpen jullie hier dat deze woorden een oordeel zijn, waarmee je anderen kunt belagen. Begrijpen jullie geliefde harten, dat ook naar jezelf toe dit een bepaald gedragspatroon kan weergeven?

Wat ik, Aartsengel Michael, jullie hiermee tracht te zeggen, is niet dat dit zo makkelijk zou zijn. Neen geliefden, er zijn zoveel variaties en omstandigheden vanuit dit leven, vorige levens, vanuit/in bewustzijn van persoon tot persoon dat dit nooit zomaar opgaat, deze woorden hierboven beschreven. Dit gebruik ik, Aartsengel Michael, om jullie te vertellen dat dit een van de vele mogelijkheden is, die op deze wijze kan uitwerken.

Rita: Geliefde Michael mag ik je hier even onderbreken?

AEM: Jawel geliefd kanaal.

Rita: Ik ben een pracht van een boek aan het lezen, namelijk "De Ziener"* zie onder.

Ik lees hier zojuist een fragment wat mij heel veel verduidelijkt heeft, namelijk over wat we allemaal kunnen "meezeulen" tijdens onze levens, en die ons daarom pijn kunnen geven op de een of andere manier. Mag ik het even voorlezen?

"De Ziener" zegt tegen de schrijver van het boek:

"Je moet nog steeds een beslissing nemen over een aantal dingen en ze achter je laten voordat je ongehinderd op reis kunt, verder kunt.”
Hij (de Ziener) haalde een rugzak tevoorschijn en gaf die aan mij. Zegt de schrijver verder. 
“Doe maar om.” zegt de Ziener.
Ik keek hem vragend aan, wat gaat er gebeuren?
“Doe maar gewoon wat ik zeg.” glimlachte hij bemoedigend.
Een beetje onthutst nam ik hem aan en gordde hem op mijn rug.
Hij bukte zich om een steen op te pakken, de steen was zo groot als een vuist.
“Deze steen symboliseert je tegenzin om de plaats in je leven in te nemen die jou toekomt.”
Hij stopte de steen in de rugzak en bukte zich om nog een steen te pakken, die hij me voorhield.
“Deze steen is voor je onopgeloste relatie met je ouders.”
En nog één.
“Deze is voor je onopgeloste relatie met vrouwen.”
Vervolgens zocht hij met een scherp oog tot hij er één had die precies goed leek. Hij liet hem zien en deze steen was een stuk groter dan de anderen.
“Deze symboliseert en vertegenwoordigt je terughoudendheid tegenover anderen, je onbenullige en overbodige zorgen.”
En weer kwam hij met een nog grotere steen. 
“Deze is voor al de fouten die je ooit gemaakt hebt en al de tekortkomingen die je nog een deel van jezelf waant.”
Nog maar drie te gaan. “Deze vertegenwoordigen het schuldgevoel en de levensangst die in jou tot uitdrukking komen zoals lafheid, hoogmoed en eigendunk.”
Elk woord  zorgvuldig afwegende legde hij ze één voor één op de rest.
“Richt nu je gedachten op de last die je op je schouders draagt. Denk aan elke steen afzonderlijk en wat hij vertegenwoordigt. Elk exemplaar maakt deel uit van datgene wat je gekluisterd houdt en jouw vrijheid beperkt. Ze vertegenwoordigen alles wat je bewegingsvrijheid beperkt en je weerhoud van wat je kwam doen. Voor je komst naar hier (Montesegur) heb je op intellectueel niveau met die dingen gewerkt, maar was je niet in staat ze los te laten. Dat is de reden van je ziekte."  

Tot hier het citaat uit het boek, "De Ziener"

Geliefde Michael, met deze tekst wil ik aanduiden dat we alles zelf creëren en dat wij ons Meesterschap dienen op te nemen. De schrijver van dit prachtig boek, Lars Muhl, was heel erg ziek, hij kon op zeker moment zelfs het bed niet meer uit.

Doordat de schrijver, Lars, de ziener kon ontmoeten kwam hij tot inzicht in vele zaken. En ik heb begrepen geliefde Michael dat wijzelf "zieners" dienen te zijn. Te durven zien naar de oorzaken en bekommernissen die we nog zoveel meesleuren, zoals die stenen in die rugzak van deze man. Zo ook hebben wij zo vele stenen ook zo lang meegezeuld van hot naar her.

AEM: Geliefden, het is inderdaad noodzakelijk om jullie rugzakken te ledigen van alle zwaarte, wat die ook moge zijn of te betekenen hebben. Dit is voor ieder van jullie verschillend.

Doch geliefde harten blijf aan jezelf werken en wel op deze manier: steeds in Liefde voor jezelf naar de oorzaak van je ziekte of pijn toe, en vooral naar vergeving toe van alles wat je bezwaart, en naar wat om vergeving vraagt.

Geliefden wij zijn er altijd voor jullie, en houden ontzettend veel van jullie.

Vraag en je zult verkrijgen. 
Zoek en je zult vinden.
Zuiver en je zult stralen.

Ik Aartsengel Michael heb gesproken.

*****

Een reactie van iemand op de boodschap:
"Een helder verhaal maar niet makkelijk. Hoe kom je achter een oorzaak van een ziekte; ik denk dat de meeste mensen dat nooit zelf kunnen. En dan komt de noodzaak van een betrouwbare hulpverlener om de hoek kijken. Betrouwbaar, en gelukkig hebben wij die voorhanden, er is op dit gebied zoveel bagger/pulp op de markt, dat heb ik ondervonden."

Rita: Geliefde Michael, wilt u hier een antwoord brengen aub.

AEM: Geliefden, de ene persoon is de andere niet. Daarom is het voor ieder op zich belangrijk om te voelen en te leren. (Rita: in het leerproces durven stappen en ondervinden) Het zijn allemaal wegen die naar hetzelfde leiden namelijk je bevrijding van al wat jullie niet meer dient. Of je nu je transformatiepad gaat via hulp van anderen of je doet het helemaal alleen, dit is allemaal oké.

Elke vorm van ziekte heeft een "voorgeschiedenis". En wie kan er beter achterkomen dan JIJZELF, wat deze oorzaak van jouw ziekte is. 

Ten lange leste en ten laatste kom je sowieso bij en in jezelf terecht, want daar alleen en enkel daar alleen is de OPLOSSING te vinden. Los op geliefde harten alles wat je bezwaard, meezeult en meedraagt, gooi de stenen af van alles wat je belemmert. Onderzoek, wees eerlijk tegen jezelf en gooi af! Jullie kunnen/doen het zelf.

Succes lieve harten, het gaat jullie goed. Wij de goddelijke wereld ondersteunen jullie altijd.
Ook al meen je ons niet te voelen.

Aartsengel Michael.

Ter info:
*het boek De Ziener is een Scandinavische bestseller, geschreven door Lars Muhl

ISBN 9789492199492
 

Channeling van Rita Pulmans.
 

© Copyright 2016 - Rita Pulmans 
Er mag niets veranderd/toegevoegd of weggelaten worden van de tekst.
De tekst dient in algehele vorm gekopieerd te worden of weergegeven. Gedeeltelijke weergave is niet toegestaan. De tekst mag niet gebruikt worden voor commerciële doelstellingen. De tekst mag enkel gekopieerd worden voor eigen gebruik. Bij doorgaven aan derden mag dit enkel zonder winstoogmerk. Plaatsen in geschriften of boeken uitsluitend na schriftelijk aanvraag op: pulmans@live.be  Dit artikel mag in z’n geheel en ongewijzigd worden gekopieerd en verspreid met inbegrip van alle copyright-meldingen.

1 opmerking:

  1. In volgende boeken kan je oorzaken vinden, en mijn 18 jaar ervaring hiermee is: het liefst alles lezen omtrent je kwaal in de drie boeken, en dan een gemene deler zoeken: zo zit je in de beste richting waar de oorzaak kan gevonden worden.
    Titels:
    1)De sleutel tot zelfbevrijding van Christiane Beerlandt(de vrouwelijke, iets teveel uitgebreide versie)
    2)Ziekzijn: signalen van de ziel van Rüdiger Dahlke
    3)De zin van ziekzijn van Thorwald Dethlefson/Rüdiger Dahlke
    (de mannelijke, soms te harde versie)
    Samen zijn werken ze heel goed, en ik werd er echt door geholpen.
    *Het diep innerlijk aanvaarden als O.K., en het ter plaatse lichamelijk doorvoelen van oude ballast-emoties die telkens weer getriggerd worden, is een must om vrij te worden van het rugzakje. Grtjs! :)

    BeantwoordenVerwijderen