zaterdag, maart 12, 2016

Een Uur met een Engel - Sue Lie en de Arcturianen - Wij Nemen een Prachtige Dans van Potentieel Waar - 25 Februari 2016


Een Uur met een Engel
Sue Lie en de Arcturianen - Wij Nemen een Prachtige Dans van Potentieel Waar
25 Februari 2016 / Gastheer: Steve Beckow - Kanaal: Dr. Suzanne Lie

Steve:  Goedenavond, iedereen, en welkom bij Een Uur Met een Engel. Ik ben Steve Beckow, Hoofdredacteur en Chef van het Gouden Tijdperk van Gaia. En bij mij vandaag, wederom met dankbaarheid Linda Dillon vervangend die aan het herstellen is van een schouderoperatie, is Suzanne Lie, het kanaal voor de Arcturianen en een zeer productief schrijfster. Dat is wat ik de laatste twee tot drie weken over jou vastgesteld heb, Sue, dat je productief bent. Hoe gaat het met je?
Sue Lie: Ik neem slechts orders van de Arcturianen aan.
SB: Ja, precies.
SL: En wat er echt heel veel van ons gevraagd wordt om te doen in dit Nu, is dat wij beseffen dat allereerst, a) Ik een Arcturiaan ben en dat de stroom van bewustzijn van mij in/naar die frequentie en weer terug gaat en, b) dat één van de dingen die het meest belangrijk zijn over deze incarnatie is, dat in deze incarnatie ik, en jij ook Steve, in staat geweest ben om me te verbinden met deze hogere frequentie van mezelf. En om informatie te verkrijgen vanuit deze hogere frequentie en om die informatie aan anderen te verstrekken, omdat wij in een zeer belangrijke tijd zijn, waarin wij de mogelijke werkelijkheid hebben van een hele planetaire verschuiving te ervaren.
SB: Absoluut - Het woord verschuiving, terwijl het accuraat is, brengt niet de omvang over van wat er aan het gebeuren is. Er zijn culturen en beschavingen vanuit dit gehele Universum en misschien zelfs anderen die toekijken.
SL: Ja, absoluut.
SB:  Weet je, Aartsengel Michael zei iets interessants tegen mij in een persoonlijke lezing. Hij zei, “Je bent precies daar.” Ik wist niet waar hij over sprak, dus zei ik, “Wat bedoel je.” En hij zei, “Je bent precies daar op de dorpel van Ascentie.” Ik zette dat tussen aanhalingstekens, maar dat was waar hij over sprak. En hij zei, “Als je niet eroverheen loopt, laat mij je er dan overheen dragen.” (gelach).
SL: Wel, wat een prachtig iets om te weten dat wij op zo een complete manier ondersteund worden.
SB: Ja, inderdaad.
SL: En, een deel van de reden dat wij ondersteund worden is, omdat wij die energie in een cirkel gaande houden. Dus als de energie binnenkomt verdelen we het naar buiten de wereld in of in de planeet of delen dat energiegebied op de één of andere manier met anderen, en wat er dan gebeurt is dat de “energie naar buiten is energie terug” drievoudig is.
Dus, als wij deze schitterende hoge energie van onze eigen hogere dimensionale expressies krijgen, dat bij ons binnenkomt en dat wij het dan uitdelen in onze wereld, gaat het naar buiten en doet diens goede werk en komt dan versterkt naar ons terug. Dus dan zijn wij aangevuld en dat is hoe wij productief kunnen zijn en hoe wij dit voor zoveel jaren kunnen doen.
Omdat, wanneer wij binnenin deze Lichtcirkel werken, die energie die wij uitsturen de energie is die in/naar ons terugkomt. En, als je zou kijken naar een energiegebied van Liefde en Licht, zou het een circulaire vorm hebben en kopieert het zichzelf steeds weer opnieuw.
Als je naar een energiegebied van angst of afscheiding of kwaadheid zou kijken - gaat die energie meer in een lijn, omdat het gebonden is aan die driedimensionale tijd. Het is een laag bewustzijn, het is een laag energiegebied, en het is een lage frequentie. Dus net zoals je voort over de grond loopt kan je ook rondjes maken. Maar als je in een vliegtuig bent kan je rondjes maken en rond bewegen omdat je in een grootsere ruimte, een lichtere, hogere ruimte bent.

SB: Ja, en ik heb in feite heel veel andere ruimtes ervaren gedurende het verleden, terwijl ik verrast ben dat van de ene naar de andere ruimte te gaan, ik er nooit enig idee van had of zelfs wist wat een ruimte was wat dat betreft. Bijvoorbeeld te verhuizen van Liefde naar Gelukzaligheid naar extase. Ik geloof dat zij volledig verschillende dimensies zijn, maar het is gewoon totaal nieuw terrein. Er is geen gebruikershandleiding voor deze ruimtes.
SL: Nee.
SB: Er is geen gebruikershandleiding voor Gelukzaligheid of zelfs Universele Liefde wat dat betreft.
SL: Ja.
SB: Zelfs als we onszelf gewaarworden in de ruimte ervan, beginnen wij dan te leren hoe te werken in de ruimte - nietwaar?
SL: Omdat wij tussen het begin in zijn van deze prachtige cyclus van transmutatie in/naar een compleet hoger opererend systeem. Dus als je terugkijkt naar het allereerste begin van de computers, zij hadden zeer andere opererende systemen dan de nieuwe computers die we nu hebben. En het is hetzelfde met het menselijke brein. Waar het menselijke brein alleen maar Alfa of Beta hersengolven zou kunnen ervaren, welke zijn; Beta - je dagelijkse leven en; Alfa - misschien een leuke tijd, een wandeling in het park of een geweldige droom te hebben - was dat alles wat er was. Deze waren de enige kanalen. Herinner je dat wij een afspraak met onszelf hebben hier. Herinner jij je nog van vroeger Steve, toen er slechts een paar TV-kanalen waren?
SB: Ik kan me herinneren toen het TV-scherm rond was. Ik kan me heel veel dingen herinneren.
SL: Ja precies, precies. Het was geweldig.  
SB: Zoals een computer.
SL: En de vroege computers waren groene schermen met een geel schrift erop. Dus daarom, wat er aan het gebeuren is, is dat wij nu verhuizen in/naar steeds hogere frequenties van bewustzijn. Wij gebruiken gebieden van onze hersenen die wij niet gebruikt hebben sinds welke laatste keer dan ook dat wie van ons dan ook ooit een incarnatie had toen wij misschien Ascendeerden.
SB: Ja.
Sue: Dus gebruiken we veel meer dan die kleine drie procent van ons brein en leren we hoe onze creativiteit met ons dagelijkse leven te combineren. Als we dat doen, dan houden we meer van ons dagelijkse leven en dan breidt ons bewustzijn uit omdat wij vaker in Liefde leven. Hoe meer wij in Liefde leven, hoe meer wij ons bewustzijn uitbreiden.
Dus in plaats van zo hard te werken, bang te zijn, ziek te zijn, het leven te haten, jezelf voort te slepen, de te hard werken cyclus - hebben we de cyclus van, “Wow, dit is een prachtig avontuur en ik ben zo gelukkig om in deze tijd te leven, en ik deel al deze prachtige informatie en het wordt alsmaar beter en beter.” Dus de cyclus gaat omhoog en omhoog in plaats van omlaag en omlaag.
SB: Ik herinner me gisterenavond of de avond ervoor, dat ik een artikel schreef en ik tegen mezelf zei, “Ik houd hiervan. Ik houd van te schrijven en ik heb zoveel plezier.” Het is zoals het dirigeren van een orkest of het bespelen van de piano of zoiets. Het werd gigantisch aangenaam en het was op die manier gemaakt door het feit dat ik in de staat van Gelukzaligheid was. Gelukzaligheid stond mij toe om goed na te denken, om goed te schrijven. Het is geen vicieuze cirkel. Het is een Hemelse Cyclus. De ene voedt zich aan de andere en de andere voedt zich aan de andere.
SL: Ja en ook, als wij ons zelf toestaan te doen waar wij van Houden en Houden van wat wij doen - is dat een zelf-kopiërende cyclus. Maar wij zijn natuurlijk zo driedimensionaal dat er nog steeds bepaalde acties zijn die wij moeten ondernemen. We moeten onze rekeningen betalen, onze belastingen betalen - wat dan ook.
Dus is daar die uitdaging van bijna uit die cirkel vandaan en in/naar die derde dimensie te stappen, omdat je niet weet hoe die cirkel daar naartoe te brengen. Maar we zullen daar geraken. Het is slechts een kwestie van verwerking en herinnering dat wij kunnen kiezen - wij kunnen onze staat van bewustzijn kiezen door alle dingen die wij tot dusverre gebruikt hebben. Je weet wel, te kijken naar onze diëten, te mediteren, bidden, plezier te hebben, met mensen samen te zijn waar wij van houden, een persoonlijke missie te hebben, de vervulling van de missie - wat het ook maar is.
SB: Ja, interessant. Tsjonge, ik zal het je vertellen - ik hield deze gedachte gedurende de langste tijd vast. Ik weet niet waarom ik het niet klaargespeeld heb om het nu volledig vast te houden. Ik denk dat ik die vraag los moet laten.
SL: Het zal uit zichzelf weer terugkomen.
SB: Ja, jammer. De oorspronkelijke intentie van Aartsengel Michael aan te halen aan het begin was, omdat hij zei dat wij op de dorpel van Ascentie staan. En ik weet niet precies wat dat betekent. Ik zou kunnen pretenderen dat ik dat deed, maar ik weet niet wat het betekent om op de dorpel van Ascentie te zijn. Maar, met jouw antwoord vraag ik me af of je een klein beetje zou kunnen praten over … … Aangezien dit dominerend schijnt te zijn … een geleidelijk proces. We schijnen energieën te ontvouwen, op te stijgen in definitieve stappen - traptreden, zogezegd. Dus met dat in gedachten, hoe zijn wij op de dorpel van Ascentie?
Arc: Wel, het was zo dat de mensen dorpels drempels noemden. Dus zullen wij dorpels/drempels als hetzelfde zien. En wat het betekent om op de drempel van Ascentie te zijn … aanvankelijk, zeer vaak … Welnu, wij kunnen deze vraag niet voor iedereen beantwoorden omdat iedereen dat via hun eigen ervaring gewaar gaat worden. Maar er is een gevoel dat zich voordoet als verder te gaan naar een gevoel alsof men op deze dorpel is, deze drempel van Ascentie.
En dat gevoel is er één van verbinding; dat er een verbinding is met een hogere frequentie van jezelf en ook een verbinding is met de Aarde. Wanneer je een verbinding met de Aarde hebt, zal je niet alleen in staat zijn om die energie te aarden, omdat, wanneer men de hoge frequenties van hogere dimensionale wezens binnenbrengt - dat circuit zeer moeilijk zou zijn voor het fysieke lichaam als het zichzelf niet op een regelmatige basis zou aarden/gronden. 
En een deel van dat aarden is het zijn in de natuur en te wisselwerken met de planeet. En een ander onderdeel van dat aarden is om het met anderen te delen. En wanneer je dat energiegebied met anderen deelt, draag je het allemaal binnenin jezelf. Je staat jezelf toe om een open portaal te zijn. Dus wanneer deze gelukzalige energiegebieden, waar je over sprak, het fysieke lichaam binnenkomen, in plaats van te proberen ingeperkt te zijn in het fysieke lichaam, gaan zij helemaal door het lichaam heen en in/naar de waarachtige kern van de planeet, omdat het een zeer hoge frequentie is en het voldoende geaard moet worden.
Als je aan het strijken bent, heb je twee aardingsdraden nodig maar als je één van deze grote filmlichten gaat doen moet je een derde aardingsdraad hebben. Dus de aardingsdraad is zeer belangrijk. Het is om twee redenen belangrijk. Ten eerste, is het belangrijk dat jij jezelf aard omdat de hogere Lichtfrequenties te hard zijn voor je driedimensionale voertuig. Ten tweede, je aard het omdat je verhuist uit je eigen persoonlijke behoefte van “Ik ben een persoon en ik stuur in/naar … Ik ben een lid van een prachtige planeet en niet alleen zijn de mensen van deze planeet aan het Ascenderen, maar de Planeet Zelf is ook aan het Ascenderen.”
Dan verhuis je van een persoonlijk bewustzijn naar een gedeeld bewustzijn helemaal naar een Planetair Bewustzijn. En wanneer je dat uitgebreide bewustzijn vasthoudt, wanneer men dat uitgebreide bewustzijn vasthoudt - dan kunnen zij zelfs meer gelukzaligheid naar binnen trekken. Zij kunnen zelfs meer informatie naar binnen trekken, meer richtingen en meer geschriften. Zij kunnen deze boodschappen erdoorheen trekken omdat zij zich aangepast hebben aan hun eigen multidimensionale expressie van Zelf. Zij zijn eraan voorbij verhuist, slechts één persoon zijnde om één met de gehele Planeet te zijn.
SB: Ik heb jullie oefening gebruikt van het aarden in Gaia, en ik merk op dat je zeer bewust en met heel veel vastberadenheid jij je een klein koord kunt verbeelden, en ik mezelf voor kan stellen een energie te hebben die tamelijk breed is en het recht omlaag stuur naar het hart van Gaia en het daar dan bevestig.
Wat ik ontdekte is, dat voorheen toen ik in gelukzaligheid was is in de buurt van de dakspanten vloog en overal en nergens was en gelukkig en vreugdevol was. Maar ik was niet in staat om brood te kopen en hier te zijn. Toen ik me op die manier aan Gaia verankerde, zoals jullie voorstelden, en weer naar boven naar de oppervlakte kwam, voelde ik me substantieel en gelukzalig.
Ik verloor het zijn van gelukzalig te zijn niet. Ik was gelukzalig. En ik voelde me ook substantieel en echt stabiel. Dus wilde ik jullie die feedback geven. Dus deed ik echt mijn voordeel met die uitoefening. Ik kan nu zien hoe iemand zou willen verankeren in de kern van Gaia.
Arc: Ja, het maakt echt een verschil voor je persoonlijke zelf, omdat dan je persoonlijke zelf uitbreidt in/naar je planetaire zelf, en als je uitbreidt in/naar je planetaire zelf krijg je feedback van alles om je heen. Dus je bent al in de ervaring van het hebben van die interdimensionale relatie met dit hogere wezen. Dan als je het in de planeet aard, aard je dat energiegebied zodat je dit open portaal geworden bent, dus deze energie kan door jou heen komen en gedeeld worden met Gaia.
Dan, terwijl het gedeeld wordt met Gaia, is het Onvoorwaardelijke Liefde en hogere frequenties van bewustzijn en dat gaat in/naar het lichaam van Gaia en begint het lichaam van Gaia te genezen. Dus als ieder persoon dit portaal via zichzelf en in/naar de kern van de Planeet opent, dan zijn zij aan het helpen om alle schade die de mensheid de Planeet Aarde aangedaan heeft te genezen vanuit de kern van de planeet en omhoog in/naar de oppervlakte van de planeet.
SB: Hoe belangrijk is één persoon diens inspanningen?
Arc: Wel, wat er gebeurt met één persoon diens inspanningen is, wanneer die ene persoon deze energie neemt en het in de kern van de planeet aard, verhuist de planeet dan dat energiegebied omhoog naar de oppervlakte van de volledige planeet. Dus wanneer één persoon dit hogere volledige energiegebied in de kern van de planeet aard, die aarding, dat energiegebied wordt met de volledige planeet over de gehele wereld heen gedeeld.
Wanneer een persoon eenmaal voorbij gegaan is aan diens derde/vierde dimensionale bewustzijn, of minstens voorbij diens derde en lagere vierde dimensionale bewustzijn waarin het een bewustzijn van afscheiding is, wanneer men in/naar de hogere vierde dimensie en vijfde dimensie en de hogere rijken van nirwana enzovoorts verhuist, wat er zich dan voordoet is dat zij niet langer meer afgescheiden zijn. Het is het waarom vele monniken niet op een insect willen stappen of een dier of een plant schade toe willen brengen omdat zij die afscheiding niet binnenin zichzelf en deze andere expressies van Gaia’s levenskracht zien.
Dus als wij, de Arcturianen, waarnemen wat er zich voordoet, terwijl wij en alle andere hogere wezens die prachtige Gaia omcirkelen waarnemen, wat wij zien is dat dit Licht in/naar de kern van de Planeet vanuit alle verschillende richtingen gaat. En dan vermengen en verstrengelen al deze verschillende richtingen binnenin zichzelf naar, in plaats van vanuit één persoon gestuurd te worden, gestuurd te worden vanuit alle mensen.
Dan gaat dit geïntegreerde energiegebied, dat wij omlaag stuurden, één persoon per keer, wat nu geïntegreerd werd omhoog naar de oppervlakte van Gaia en volledig integreerd, zodat alle wezens over de gehele Planeet heen allemaal binnenin dit ene energiegebied zijn.
En wij zeggen wezens, anders dan gewoon mensen, omdat er heel veel wezens zijn, andere wezens anders dan mensen zoals de walvisachtigen - de dolfijnen en walvissen - die aldus belangrijk zijn voor de oceanen en het waterelement en de vogels en de insecten die aldus belangrijk zijn voor het luchtelement en alle andere wezens verhuizen in/naar dit Eenheidsbewustzijn waar er geen hiërarchie nodig is. 
Daar is geen “Dit wezen is beter dan dat wezen, die is beter dan dat wezen die beter is dan dat kind die beter is dan dat insect.” Daar is geen beter dan. Alles is binnenin de Eenheid van Onvoorwaardelijke Liefde.
Het is zoals jij zei en zoals wij zeiden dat het uit het ofwel/of verhuist. Wat er zich steeds meer voordoet met onze gegrondvestigden, is dat zij ermee beginnen om hun hogere dimensionale gewaarwordingen online te brengen. En Suzille …
Sue: Ik ben er zeker van dat jullie gehoord hebben van heel veel mensen die sterrenschepen waarnemen en die lichten in de lucht waarnemen, en die andere mensen hun aura’s waarnemen.  Je kijkt naar een persoon en weet welk gedeelte gezond is en welk gedeelte niet gezond is. Zij nemen precies waar wanneer de bloem bewaterd moet worden, wanneer hun huisdier hongerig is - maar niet op die manier dat zij het onderzoek zouden doen en het ontdekken. Het is er gewoon. Zij voelen het gewoon in hun lichamen en/of zien het met hun helderziendheid - hun hoger zien, of horen het met hun helderhorendheid - hun hoger horen.
SB: Dus dit alles is gaande. Deze bekwaamheden ontvouwen zich geleidelijk, het is exclusief vanwege de andere … [niet verstaanbaar] … en men zou kunnen zeggen dat het uitsluitend gebeurt vanwege de energieën die naar ons gestuurd worden.
Arc: Wij zouden niet willen zeggen dat wat dan ook exclusief is, omdat exclusief een zeer driedimensionale term is. Wij denken in termen van het Nu van de Ene. En wij zien die afscheiding niet omdat, een deel van de reden waarom het Hogere Licht in staat is te bewegen in/naar het energiegebied van de planeet is, omdat steeds meer mensen hun bewustzijn uitgebreid hebben en met anderen communiceren en praten over het Hogere Licht en hen vertellen dat dit goed is en om niet bang te zijn. Jullie gaan enige dingen in jullie lichaam voelen, jullie gaan enige veranderingen in jullie leven hebben. Dit is goed, dit is wat jullie willen.
Dus deze informatie die de mensen krijgen, helpt hen om opgetogen te zijn in plaats van angstig. En als zij angstig waren, dan zouden zij niet in staat zijn om de energiegebieden waar te nemen, omdat hun bewustzijn omlaag zou vallen. En het bewustzijn en de gewaarwordingen zijn geijkt. Als je in een zeer lage staat van bewustzijn bent, zal je slechts alleen in staat zijn om omlaag te kijken en zien, hoe zal ik deze dag overleven? Maar als je in een zeer hoge staat van bewustzijn bent, hoef jij je geen zorgen te maken over overleving, omdat je het Leven leeft.
En jij en je persoonlijke overleving komen niet in de buurt van zo belangrijk te zijn als de vervulling van de reden, waarom je een component nam van je gigantische multidimensionale Zelf en het in het Aarde voertuig plaatste dat je momenteel draagt.
SB: Dank je wel daarvoor, heel goed gezegd.
Teruggaand naar de drempel van Ascentie, er zijn twee verlichtingservaringen die geassocieerd worden met de Ascentie. De ene is wanneer men de zevende chakra binnengaat, wat de voltooiing van de kundalini is hier en dat Brahmajnana genoemd wordt. De tweede is, wanneer het terug naar het hart cirkelt en permanent het hart opent wat Sahaja Samadhi is - dat is bevrijding. En dat is het einde van het Ascentieproces.
Hoe noemen wij dit gedeelte waar wij nu in zijn of hoe denken wij over dit gedeelte waar wij nu in zijn - de drempel van Ascentie? Mijn begrip is dat het geen verlichting omvat.
Arc: Wel vele van deze termen - Ascentie, Verlichting zijn termen die een grote hoeveelheid van driedimensionale betekenissen verzameld hebben, aldus jullie over Verlichting zouden kunnen praten tegen vijf andere mensen van vijf andere paden, vijf andere religies en zij het waarschijnlijk op vijf verschillende manieren zouden zien.
Wij, de leden van de Galactische familie en de Engelachtige familie nemen dit niet als een ofwel/of ervaring waar, of dat er een dit of een dat is. Wat wij waarnemen is deze prachtige dans van potentieel dat aan het verstrengelen en inter-liefdevol en groeiende is. En wij zien dat dit prachtige potentieel in vele gevallen in feite rond dat wat zij eens vreesden ronddraait, dat wat zij eens leefden in dat proces van macht-over-anderen en zoveel van deze prachtige energie delen dat de oude programmering van, “Oh, ik moet het overnemen” begint weg te vallen.
SB: Juist.
Arc: En als steeds meer van dat zich voordoet, dan vervaagt de afscheiding tussen de hebben en niet-hebbens en de - oh zo goed en de oh zo slecht - al deze driedimensionale regels van werkelijkheid vervagen uit het bewustzijn van degenen die in dit proces zijn van het uitbreiden van hun gewaarwordingen/inzichten.
SB: Ja, ik weet in feite dat dat waar is en ik kan aangaande dat vanuit ervaring spreken. Het is niet zozeer dat zij vervagen het is dat er geen ruimte voor hen is. Ik weet niet hoe het te zeggen.
Arc: Zij bestaan niet.
SB: Wel, dat doen zij wel maar zij werken niet langer meer voor mij.
Arc: Ja, dat doen zij wel persoonlijk voor andere mensen die in die frequentie van bewustzijn zijn en voor zeer weinig mensen, tenzij je in een ashram of zoiets leeft - is het zeer moeilijk om dat 24/7 te handhaven.
Dus wat er gebeurt met veel mensen is, dat zij deze wonderbaarlijke/prachtige momenten hebben van hoger dimensionaal mededogen en Liefde en vergiffenis en begrip en het openen van hun hart en het openen van hun derde oog en deze prachtige ervaringen hebben en zelfs beginnen het Lichtlichaam te voelen, dat via hun kundalini naar boven komt en gereed is om voort te barsten. En dan vervaagt het ietwat zoals terug erin.
SB: Oh nee…
Arc:  Dan zegt een kleine stem, “Niet nu - wacht. Wacht totdat je het allemaal binnenin het Nu van de Ene kunt doen.”
SB: Ja.
Arc: Want in het oude verleden was het onmogelijk dat de gehele mensheid in staat zou zijn om dit te doen - dat Gaia in staat zou kunnen zijn om dat geschenk te ervaren en daardoor in staat zou zijn om haar eigen vijfdimensionale expressie aan te steken, zodat individuen deze ervaring zouden hebben en individuen studenten (chelas) zouden hebben en de studenten het over zouden nemen nadat hun meester naar de hogere dimensies terugkeerde, en iedere keer raakte het een klein beetje meer vervormd van wat de chela/student zei. En dan omlaag het pad was het zelfs niet meer heel erg herkenbaar.
Dat is omdat deze gevoelens, deze ervaringen ervaren moeten worden binnenin jezelf. Omdat je individualiteit een zeer belangrijk geschenk is, omdat de planeet een grote diversiteit heeft en ieder persoon een grote diversiteit heeft. Dus, ieder persoon, één van jullie, gaat dit proces ervaren op een ietwat andere manier. Dan zullen alle andere wezens - mensen, dieren, planten, die op die specifieke manier resoneren zich aansluiten binnenin dat energiegebied.
En dan breiden al deze energiegebieden uit omdat er geen ‘tijd’ is, er is geen afscheiding. Het is niet dat het dit pad is, dit pad of dit pad zoals het geworden is in de derde dimensie. Alle paden overlappen en verstrengelen en bewegen in/naar een dans van Eén.

SB: En wat zij natuurlijk elen is dat elk van de paden een goddelijke kwaliteit is, en wanneer de Goddelijke Kwaliteit goed is zoals de volgende of gerealiseerde God - komen zij aldus allemaal samen.
Arc: Ja, en er zijn mensen van verschillende talen, van verschillende tradities en zij zullen een zeer andere woordenschat voor hetzelfde ding gebruiken.
SB: En jullie zeiden, bijvoorbeeld, dat velen andere woordenschatten gebruikten voor dezelfde gebeurtenis en dat het zeer moeilijk is om uit te vogelen. Waar wij zijn, wij gaan misschien door de eerste massale fysieke Ascentie in de Universums heen. Maar wij proberen ook om uit te vogelen of jullie ons voor kunnen stellen op een reis en jullie zijn de reis gids en proberen uit te vogelen wat er verderop ligt. Gaat het gewoon meer geleidelijk ontvouwend en een stijgen of wat voor vordering die maar naar boven komt zijn? - in ieder geval markeringen, zogezegd?
Arc: Oh, er komen vele, vele gebeurtenissen aan - zij zullen echter naar voren komen in een frequentiebereik, en alleen diegenen wiens bewustzijn geijkt is aan dat frequentiebereik zal in staat zijn om bewust deze gebeurtenissen waar te nemen. Echter, diegenen die niet bewust de gebeurtenissen waar kunnen nemen mogen zeer goed beginnen ongewone dromen te hebben of op de één of andere manier uitvinden dat zij op de één of andere manier aangetrokken zijn tot een bepaald schrijven waar een persoon over sprak, een vreemd iets dat met hem/haar gebeurde.
Dus zelfs als zij niet bewust waarnemen wat er zich voordoet in hun werkelijkheid, kan het, als zij open van geest zijn, deze curiositeit activeren van - “Ik heb altijd gedacht dat het iets geks was. Maar weet je, het is nu interessant voor me.”
SB: Gaat dit eenvoudig een geleidelijke ontvouwing zijn van steeds hogere vibraties binnenin onszelf, staten van zijn of is er een proces dat niet zo geleidelijk gaande is relatief aan onze Ascentie? 
Arc: Wel, wat wij te zeggen hebben daarmee, is dat ieder persoon de manier zal kiezen waarop het het meest comfortabel voor hem/haar is. Dus terwijl sommige mensen hun proces langzamer nodig mogen zijn of wensen dat het langzamer is, zal hun waarnemende niveau op een lagere frequentie blijven en zullen zij geleidelijk in die frequentieschaal omhoog gaan, totdat zij in/naar de vijfde dimensionale Nieuwe Aarde enz. verhuizen. Terwijl anderen gereed zouden kunnen zijn en zij ogenblikkelijk in/naar die hogere frequentie willen gaan.
Dus zullen zij dat veel sneller ervaren. En de meesten van hen zullen ook een fysiek lichaam handhaven, zodat zij mee kunnen delen wat er met hen gaande is en anderen kunnen helpen die meer tijd nodig mogen zijn om uit die derde dimensionale tijdsgebonden werkelijkheid en in/naar de Nuheid te verhuizen.
Maar de vijfde dimensie wordt niet door tijd geregeerd, het gebeurt allemaal binnenin het Nu. En de vierde dimensie heeft een veel snellere tijd dan de derde dimensie. Dus iemand kan naar boven gaan voor wat toeschijnt te zijn een vijf-minuten-pauze voor diens driedimensionale lichaam, en wat voor hen zelf toeschijnt als binnenin dat Nu te zijn een zeer vreugdevolle en uitgebreide ervaring door te brengen, en dan terug omlaag te komen en het vijf minuten later is op de fysieke klok.
SB:  Wat aangaande het Lichtlichaam. Wij spraken over Ascentie alsof het simpel een kwestie was van onze keuzes en de manier waarop wij georiënteerd zijn richting de energieën enz. enz. Maar daar is ook het Lichtlichaam dat online komt en de 97% junk DNA, zogezegd. Wat is er aan het gebeuren met de mensen op de Planeet.
Arc: Wel, wat er met de Lichtlichaam-ervaring gebeurt is, dat steeds meer mensen, specifiek diegenen die mediteren op een regelmatige basis, ermee beginnen om deze eerste ervaringen van het Lichtlichaam te hebben. En het feitelijke Lichtlichaam is binnenin jezelf, binnenin je ruggenwervel, binnenin de kundalini energie.
De kundalini energie is ondergebracht in de basis van de rug en wordt vaak gekend als het slapende serpent en als dat serpent, als die kundalini energie naar boven begint te stijgen, is het zo ongeveer als een trampoline. Je gaat een klein beetje omhoog dan ga je hoger omhoog en dan ga je omlaag dan weer omhoog en weer terug omlaag - dan is ieder persoon - diegenen die bewust zijn en in feite precies kiezen hoe ver naar boven zij wensen dat hun kundalini gaat, omdat wanneer de kundalini eenmaal de gehele weg door gaat om je kroon te bereiken, dan ben je in het Lichtlichaam aldus je niet langer meer op de derde dimensionale Aarde bent - goed de transmuterende Aarde.
Velen zouden kunnen zeggen, “Wel, geweldig. Ik maak dat ik wegkom.” Maar het ding is dat diegenen die zich hun Zelf herinneren, diegenen die zich hun levens op het schip herinneren, diegenen die zich herinneren samen met de hogere wezens te zijn, diegenen die zich hun hogere expressies van Zelf herinneren - misschien zelfs terug naar de Bron, zij weten dat zij dat altijd zijn. Dat zij dat altijd geweest zijn. Zij gaan dat nooit verliezen. Zij zijn op een missie. En hun missie is voor hen om gewoonweg te Ascenderen, omdat zij deze frequenties al zijn.
Hun missie is, dat zij gingen om met de Ascentie van een volledige planeet te helpen. Dus begrenzen zij die terugkeer naar het Lichtlichaam, omdat, om aan die derde/vierde dimensionale planeet vast te kleven en deze te ervaren, zij hun derde/vierde dimensionale ruimteschip, zogezegd, moeten handhaven.
SB: Ik besef dat wanneer jullie bepaalde dingen zeggen zoals, “Eerste ervaring van het Lichtlichaam,” of jullie gebruikten een gelijksoortige zinsnede slechts een paar seconden geleden. Ik weet niet wat jullie daarmee bedoelen. Wat is de eerste ervaring van het Lichtlichaam?
Arc: Wel, de eerste ervaring van het Lichtlichaam is een driedimensionale term omdat het een tijdgebonden term is. Maar het is de eerste keer dat iemand zich kan herinneren hoe die ervaring in hun lichaam voelde.
SB: Met het alledaagse bewustzijn?
SL: Ja, dit is Sue nu. Er is een bepaalde soort van meditatie die ik aan het doen was die ik stopte, omdat toen ik die meditatie deed, mijn Lichtlichaam begon op te stijgen en ik ben nog niet klaar.
SB: Juist.
SL: Dus ik stopte met die meditatie te doen. Maar ik bedoelde aanvankelijk dat dat de eerste keer was dat ik die ervaring had. En ik had die ervaring diverse keren, voordat ik besefte hoe enorm krachtig het was en ik besloot, “Oké, wat is het dat ik met dit energiegebied wil doen?” Dus is zei nee en dat ik wilde blijven. Misschien zou ik niet in staat geweest zijn om de gehele weg in/naar Lichtlichaam te flitsen. Ik was niet gereed om dat risico te nemen, zogezegd, hoewel het een prachtig risico is omdat ik het gevoel heb dat ik mijn missie nog niet volbracht heb.
SB: Dus je werd gegidst om de situatie op die manier te zien.
SL: Ja.
SB: Dat gebeurde diverse keren, dus ik weet waar je over spreekt.
SL: Dus je begrijpt wat ik zeg.
SB: Oh ja..
SL:  Ja, het is alsof het portaal zich opent en je weet dat je erdoorheen kunt gaan en je zegt, “Wel ik denk dat ik meer kan doen. Ik ben gereed om te blijven.” En dat is een uitnodiging een felicitatie van, “Wij zijn blij dat je dat kunt doen, wil je naar huis komen?” en jij zult zeggen, “Ja, maar we denken dat we meer kunnen doen en wij zouden graag willen blijven en meer doen.”
SB: Een ander stuk daarvan is, dat als ik in/naar sommige hogere ruimtes zou gaan, ik niet in staat zou zijn om op dezelfde manier te schrijven zoals ik nu doe. En dus trek ik me terug van in/naar bepaalde ruimtes te gaan, aldus ik door kan gaan om hetzelfde referentiekader te delen, zogezegd.
SL: Ja, wel, gelukkig was is zeer esoterisch. Wel … ik bewoog. Ik begon geaard en raakte steeds meer esoterisch en nu ben ik helemaal daarbuiten en sommigen voelen dat ik helemaal daarbuiten ben, dus esoterisch is prima. Maar voor mij gaat het meer over het fysieke lichaam en dat er bijeffecten zijn.
SB: Bijeffecten van wat?
SL: Er zijn bijeffecten van het uitbreiden van ons energiegebied naar aldus een hoge frequentie, en één van de bijeffecten die ik ontdekte is, dat de derde/vierde dimensies geregeerd worden door tijd en wij steeds meer vijfdimensionale en daaraan voorbij ervaringen hebben en wij onze verbinding met de tijd verliezen. En wij in het Nu beginnen te leven, wat prachtig en wonderbaarlijk is, maar als we niet ieder stukje ervan opschrijven of echt aandacht schenken aan wat mensen zeggen - is het weg.
SB: Oh, ja. Dat weet ik zeer beslist. Iets anders dat er gebeurde in de afgelopen week dat ik opmerkelijk vond, is het aantal mensen dat mij vertelde dat zij door een absolute en complete hel gaan, in de betekenis van vroegere levens die naar boven komen, de verdorven daden die zij gedaan mogen hebben komen naar boven, alle soorten van beelden van afschuwelijke dingen. En dat gebeurde ook met mij, ongeveer twee dagen geleden. Gedurende ongeveer 24 uren, werd ik mezelf gewaar met al deze afschuwelijke gedachten, me afvragend waar dit allemaal vandaan kwam.   
SL: Ja.
SB: Je zegt dat alsof je weet wat er aan het gebeuren is.
SL: Het is als het uitruimen van de kelder (het cellulaire). We raken gereed om te verhuizen, en wij hebben een overvloed aan rotzooi in die kelder geplaatst gedurende een lange tijd. “Ik reken daar later wel mee af. Ik reken daar later wel mee af.” Nu, verkopen wij het huis en we kunnen het huis niet verkopen met al die rotzooi in de kelder. We moeten door de kelder heengaan. Ik denk, dat wat velen van ons aan het beslissen zijn is, “Weet je wat? Wanneer ik in/naar Lichtlichaam transmuteer, ga ik er gewoon zeker van zijn dat ik ook de kelder transmuteer.” In die zin dat het niet de kelder is zoals in het huis, maar daaronder.
SB:  Dus wij zijn op de drempel van Ascentie, op de dorpel van Ascentie. Ik denk nog steeds dat heel veel mensen zullen verwachten te Ascenderen en onmiddellijk in staat zullen zijn om hun woning te veranderen of weg te vliegen naar CCC of zoiets, en dat er schitterende vergezichten zich zullen openen. Maar ik voel dat dat noodzakelijkerwijs niet het geval is. Het is eenvoudig een verandering van het bewustzijn aan het begin.
SL: Omdat je uit de tijd verhuist, de welbekende opeenvolging van gebeurtenissen van je derde/vierde dimensionale leven bestaat niet langer. Er is niet langer een opeenvolging van gebeurtenissen en er zijn niet langer afscheidingen meer. Omdat je jouw gehele aura en de aura van al het leven kunt zien - niets is afgescheiden.
Dus als iemand zou proberen, “Ik maak dat ik hier wegkom,” zou dat je bewustzijn verlagen omdat je net zei “Ik” in plaats van “Wij”. Dus dan ben je terug omlaag uit dat proces vandaan. Dus één van deze processen binnenin deze gehele Ascentie is, dat wij moeten beseffen dat wij al multidimensionaal zijn en al in de hogere frequenties bestaan.
We kwamen niet voor ons persoonlijke gewin. Dat verlaagt ons bewustzijn aanzienlijk. We kwamen om de Planeet te helpen en zolang als wij denken in termen van de planeet te helpen, hebben wij deze prachtige bescherming van deze enorme grote massa. Wij zijn zeer geaard. Wij zijn geaard binnenin deze planeet en wij zijn verenigd met al deze andere wezens over de gehele planeet heen die resoneren met onze frequentie.
Welnu, een televisie gaat over een frequentie, elk kanaal is een andere frequentie. Dus je gaat niet al deze frequenties tegelijkertijd op je televisie bekijken. Je gaat die of deze frequentie uitkiezen - kanaal 2, kanaal 5, kanaal 8 of welk kanaal dan ook.
Dus deze werkelijkheden, eerst is er deze verschuiving van het derde dimensionale opeenvolgende tijdgebonden denken, in/naar de multidimensionale eenheid van het Nu van de Ene. Welnu, dit is de grootste overgang. Voor sommigen zou het een grote uitdaging zijn, voor anderen zal het aanvoelen zoals, “Oh, geweldig, nu kan ik zijn zoals ik geprobeerd heb om niet te zijn de gehele tijd.”
Maar het meest belangrijke is dat het Eenheidsbewustzijn zeer belangrijk is voor deze Nuheid, want daar zijn sommigen die deze verschuiving tegenwerken en zij opzettelijk drama’s creëren, ontberingen creëren, gebeurtenissen en angst creëren, omdat a) zij hongerig zijn en ervan houden om angst te eten, zij van angst leven en b) zij angst gebruiken om te controleren.
Dus diegenen die aan het Ascenderen zijn - één van de meest belangrijke dingen is die jij je moet herinneren is, dat jij jezelf niet toe zult staan in/naar de angst te vallen. En wanneer angst naar je toekomt, zeg gewoon, “Ik weiger om deel te nemen aan deze werkelijkheid en is stuur je Onvoorwaardelijke Liefde en het Violette Vuur.”
Dus in plaats van bezorgd te zijn voor iedere mogelijkheid van slachtofferschap aangaande waar deze angstige gebeurtenis/persoon jou aan bloot zou kunnen stellen, sta je stevig in je Eenheid en transmuteer je de situatie en Houdt Onvoorwaardelijk van de persoon/gebeurtenis. En het is dat Onvoorwaardelijke Liefde en de bekwaamheid om te transmuteren je toestaat om samen met anderen eraan deel te nemen die ook werken voor het hoogste goede van de volledige planeet.
SB: Helaas komen we zonder tijd te zitten, dus we zullen deze discussie af moeten gaan sluiten. Ik houd van wat jullie zeiden over de prachtige dans van het potentieel. Dit is mijn laatste vraag. Jullie zien dit geheel anders dan de manier waarop wij het overduidelijk zien. Wat zien jullie wanneer jullie naar de planeet kijken vanuit jullie schepen en jullie uitkijkpost? Wat zien jullie nu?
Arc: Wel, net zoals mensen zien wat zij kiezen om naar te kijken, zien wij dat wat wij aanvankelijk kiezen om naar te kijken. Omdat het eerste dat wij willen doen is om in/naar de harten en geesten te gaan van al onze dierbare gegrondvestigden, die gekozen hebben om een fysiek lichaam te nemen om met de planetaire ascentie te helpen. En wij nemen deze wezens waar als vele stippen van Licht die in/naar hogere stippen en kleinere stippen en hogere stippen zwaaien. En wanneer de stippen groter worden, dan vermengen zij met andere stippen en worden zelfs groter.
Welnu, wij zien ook dat er een ondergrond is. Het is bijna zoals in een zeer heldere oceaan te kijken. Deze Lichten zijn zeer gelijk aan de Lichten die gebeuren wanneer de Zon op het oppervlak van het water schittert. Dan onder het water op de bodem van de vijver, zien wij dat wat klem zit in de dichtheid en de drab en wij helpen de onzen die de vonken van Licht boven het water zijn om ons geschenk omlaag te sturen dat wij aan hen geven - om dat omlaag te sturen in/naar diegenen die nog steeds verstrikt zitten in die drab, in die illusie van duisternis, in die illusie van angst. Want duisternis is een polariteit en angst is een polariteit en wanneer zij terugkeren naar hun vijfdimensionale zelf zullen zij binnenin het Nu van de Ene bestaan.
SB: Heel mooi. Heel veel dank voor hier te komen vandaag. Is er nog een laatste commentaar die jullie willen maken voordat we vertrekken?
Arc: Heel veel dank voor ons te hebben.
SB: Dank je wel, ik zal uitkijken naar onze volgende discussie.
Arc: Dank je wel.
SB:  Dank je wel en vaarwel.

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen