maandag, december 28, 2015

De Raad - “Ieders Vraag” - 27 December 2015 / Ron Head



De Raad
“Ieders Vraag”
27 December 2015 / Ron Head

Ieders vraag, de vraag die altijd aan ons gesteld wordt, is “Ben ik op mijn pad?” Welnu, dit wordt op vele manieren gevraagd. “Wat is mijn doel”?  is een favoriet. In deze tijd, aan het begin van jullie jaar, laat ons hier eens goed naar kijken en misvattingen terzijde zetten. Dit zou de tijd moeten zijn om te begrijpen wat jullie doel echt is.
Wij willen aan jullie uit duiden dat jullie allemaal jullie zelf zien als niets van belang te bereiken. Jullie gezichtspunt is betrekkelijk. Jullie vergelijken jullie zelf met anderen. Jullie hebben geen enkele manier, in jullie huidige staat van besef, om het effect dat jullie op de wereld hebben in te schatten. Jullie schijnen allemaal te denken dat jullie dingen “zouden moeten” doen zoals die ander aan het doen is. Wel, mogen wij uitleggen dat als jullie deden wat die andere aan het doen is er een ander zou moeten zijn om te doen wat jullie aan het doen zijn? Dit universum is niet in de gewoonte van het maken van vergissingen of van het laten van dingen die ongedaan moeten worden gemaakt. Dit is redelijk. Dit is logisch. Jullie kunnen dit begrijpen. Maar, wanneer jij je inzicht volledig vertroebeld hebt door wat je als een noodzakelijkheid gewaarwordt, kan je zelfs niet beginnen om dat te zien. En dat is waarom tijd in de natuur, meditatie en wat al niet zo vaak benadrukt worden. Jullie zien het bos niet, zoals jullie zeggen, omdat jullie zo ernstig naar de bomen staren.
Dus laat ons naar het doel kijken, een greep krijgen op wat het echt is, en opnieuw te starten richting het te vervullen. Wij kunnen het op een manier omschrijven die voor een ieder zin maakt, ongeacht welke opening jullie opvullen in de caleidoscoop van het leven.

Begrijp eerst dat dit een organische, altijd veranderende wereld is waar jullie aan deelnemen. Ieder ogenblik is compleet anders dan de laatste. En jullie kunnen alleen dit ogenblik creëren. Dit ogenblik is het meest belangrijke ogenblik van alle ogenblikken! En gelukkig, is het het ogenblik waar jullie jezelf in gewaarworden. En gelukkig voor ieder ander, hebben jullie exact wat nodig is precies waar jullie zijn.
Dus - wat is jullie doel? Jullie doel is om het allerbeste te doen dat jullie weten hoe te doen in dit moment. Zou het jullie verrassen om verteld te worden dat dat exact is hoe de mensen geprogrammeerd zijn om te doen? En verder, handelen zij ook zeer vaak in de beste interesse van diegenen om hen heen. Jullie noemen het, proberen om het juiste te doen. En als angst voor zelf, vanwege het complete onbegrip, verwijderd was - wel, jullie hoeven je alleen dat te verbeelden om te zien waar het jullie naartoe zou leiden.
Ja, daar zijn diegenen die compleet van dit pad afgeleid zijn door de misleiding van anderen. Maar zij zijn met minder dan jullie denken, en het evenwicht is naar jullie kant doorgeslagen.  
Dus laat ons jullie een voorgestelde manier geven om dit komende jaar te benaderen, of in feite ieder ander jaar, dat zal verzekeren dat jullie “op jullie pad” zijn en “het goed doen”. Wij zullen dit het beste omschrijven, denken wij, als wij het in de woorden uitleggen die jullie inwendig tegen jullie zelf zouden zeggen.
“Ik ben degene die hier is om te doen wat er recht voor mij is om te doen, omdat niemand anders hier is en dit de plaats is die aan mij gegeven is. Ik zal mijn allerbeste doen van hoe ik weet om het te doen met wat ik heb. Dat is alles dat van mij gevraagd wordt en het is genoeg. Ik ben genoeg. Ik ben dankbaar voor dit leven en deze kans en ik zal er het beste van maken voor mezelf en al het leven. Dit is het doel dat ik vanuit mijn eigen vrije wil accepteer.”
Zien jullie, geachte vrienden, als het Universum meer nodig had dan één van die persoon daarginds, zouden er net zoveel van hem of haar zijn als nodig was. En als jullie niet nodig zouden zijn waar jullie zijn, zouden jullie ergens anders zijn.
Dus gefeliciteerd! Jullie staan op het punt om in te schepen op een nieuwe etappe van de fantastische reis die net om de hoek ligt. En aangezien jullie begrijpen dat jullie niet al deze onnodige verwachtingen over jullie zelf mee hoeven te dragen, kunnen jullie er ten volle van genieten.
Gelukkig Nieuw Jaar!

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
Copyright © Ronald Head. All Rights Reserved. You may copy and redistribute this material so long as you do not alter it in any way, the content remains complete, and you include this copyright notice link: http://oraclesandhealers.wordpress.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten