zondag, oktober 11, 2015

Ik Zeg het Alleen Maar; Ik Herinner Me een Tijd….


Ik Zeg het Alleen Maar;
  Ik Herinner Me een Tijd….
Ik herinner me een tijd wanneer er iets kon gebeuren in een andere stad, een ander land, of op een ander continent zonder dat ik erover wist. Ik herinner me toen het mijn dag niet interrumpeerde, ik herinner me toen het mijn bewustzijn niet beïnvloedde. Ik herinner me toen het mij niet, of wie dan ook om mij heen, in een staat van angst plaatste.
Ik zeg helemaal niet dat wij niet bezorgd zouden moeten zijn over het welzijn van anderen. Natuurlijk zouden we dat moeten zijn. Wat ik zeg is dat het voor ons tijd is om onze controle over onze emotionele levens terug te nemen en te beseffen dat als wij om ons heen kijken wij zullen zien dat bij verre het grootste aantal van ons helemaal niet bedreigd wordt door de dingen die zo ver weg gebeuren.
Het is nooit gemakkelijk om een gebeurtenis waar te nemen dat een ander leven in gevaar bracht of het zelfs beëindigde. Maar als wij gedurende een moment objectief kunnen kijken naar wat er gebeurt, zullen wij zien dat, ongeacht van hoe het aan ons gepresenteerd wordt, onze eigen levens er volstrekt niet door beïnvloed worden. Wij staan het vertelde toe om ons te alarmeren. 
 
Het lijkt mij zo toe dat wij nu volwassen genoeg zouden moeten zijn om aangestookt te worden tot meedogende actie of gedachten, en niet op hol te slaan in ondoordachte en angstige verdedigende gedragingen.
Opzettelijk of niet, de media waar wij aan verslaafd zijn, gebruikt het onophoudelijke spervuur van beelden en interpreterende vertelsels om ideeën en producten te verkopen. Wij zijn ons daar allemaal op het één of andere niveau bewust van. Onze eigen beslissing om niet op deze manier gebruikt te worden kan een groot effect hebben op onze eigen gemoedsrust en daarom een ver reikend effect op onze maatschappij.
Ik zeg alleen maar, dat het iets mag zijn waar we over na zouden moeten denken.

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten