zaterdag, augustus 15, 2015

Ann Albers en de Engelen - Je Kunt ‘Houden Van’ Zonder Genegenheid - 15 Augustus 2015


Ann Albers en de Engelen
Je Kunt ‘Houden Van’ Zonder Genegenheid
15 Augustus 2015 
 
Vorige week spraken wij over het vinden van Liefde in alle dingen en alle wezens. (niet vertaald) Wij weten dat dit niet gemakkelijk is, omdat dit niet de manier is waarop de mensheid geprogrammeerd is. Wij zeggen, “geprogrammeerd” omdat wij weten dat jullie werkelijke aard is om het Licht binnenin elke ziel en iedere situatie te zien, maar het is jullie culturele conditionering die jullie leert om jullie zelf te beschermen en te overleven.
Dit is begrijpelijk, en bij tijden, menselijkerwijze noodzakelijk. Kinderen die te goedgelovig zijn zouden zichzelf gemakkelijk in moeilijkheden gewaar kunnen worden, en toch dierbaren, als volwassenen kunnen jullie ontwaren zonder oordeel, liefhebben zonder genegenheid, en kiezen te focussen op het Licht binnenin een individu zelfs als je ervoor kiest om weg te lopen. Je zult een veel gelukkiger en krachtiger leven leven als je ernaar streeft om dat aldus te doen.
Er bestaat grote verwarring tussen oordeel en het onderscheid aanbrengen in. Wij hebben dit eerder gezegd, maar “Oordeel zegt, ‘Geen recht om te zijn’. Onderscheid aanbrengen in zegt, ‘Niet juist voor mij’.” Dus wanneer iemand op een manier handelt waar jij het niet mee eens bent, op alle mogelijk manieren zeggen wij, breng onderscheid aan! Beslis wie en wat er in je leven thuishoort. Ga zo snel als je kunt weg van de aanvallende/onbeleefde individu, of als je niet weg kunt gaan, maak op z’n minst een beslissing om in je eigen positieve energie te blijven in plaats van te bezwijken voor het ziekelijke gedrag van het individu diens verlangen voor gezelschap in diens ellende. Negeer hen, stuur Licht, werk eraan je te herinneren dat zelfs binnenin deze gekwetste of onbewuste ziel er een vonk van goddelijkheid is.
Evenzo, is er een grote hoeveelheid van verwarring tussen “liefde” en “graag mogen” op jullie planeet. Liefde in de Hemelen, betekent eenvoudig het erkennen van de Goddelijke Vonk binnenin een ander. Graag mogen, betekent het hebben van warme gevoelens richting elkaar. Je kunt van de ziel houden zonder ooit de persoonlijkheid of de gedragingen leuk gevonden te hebben. Houd van het Licht binnenin hen, ongeacht hoe gedempt of verborgen het ook is. Kies te geloven in diens aanwezigheid. En toch hoef je geen warme gevoelens te hebben aangaande een individu. Je hoeft niet bij hen in de buurt te zijn. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, je hoeft hen niet te accepteren, of zelf wat dan ook met iemand te maken te hebben die je niet graag mag, maar alsjeblieft dierbaren, haat niet. Houd van het Licht binnenin hen, omdat ongeacht hoe onhandig het ook probeert om tevoorschijn te komen, het hetzelfde Licht is binnenin jullie. Als jullie je op dat Licht focussen, kunnen jullie soms in feite, energetisch, de vlammen van hun ziel doen opvlammen.

Dus wanneer wij zeggen vind de liefde, vragen wij niet van jullie om je liefdevol aangaande iedereen te voelen, noch om iedereen in jullie leven te hebben. Wij vragen niet van jullie om je de gedragingen te laten welgevallen die niet met jullie vreugde resoneren. Wij vragen niet van jullie om in situaties te blijven die pijn doen of ongemakkelijk zijn voor jullie spirit. Wij suggereren eenvoudig dat jullie je beter zullen voelen, krachtiger, en in meer integriteit met jullie spirit als jullie kunnen zeggen, “Wel, ongeacht wat wie dan ook doet, er is een Licht in hun ziel dat probeert om tevoorschijn te komen, en ik kan van dat Licht houden.” Dierbaren, dan zullen jullie de mensheid beginnen te zien zoals de engelen dat doen.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Houd van het Licht
Hallo iedereen!
Ik vroeg de engelen om commentaar te leveren op de nieuwsbrief van de vorige week nadat een dierbare lezer me schreef en vroeg hoe zij in de lieve vrede ooit degenen die onvriendelijk zijn zou kunnen liefhebben. De engelen hebben jarenlang hieraan met mij gewerkt. Ik ben aangevallen geweest door allerlei soorten van kwaadheid, misnoegdheid, en onvriendelijke individuen gedurende de jaren en heb hard gewerkt om te leren hoe van hen te houden. Het is mogelijk. Het neemt een enorme grote verschuiving in het denken, van de manier waarop de meesten van ons opgevoed werden.  
Toen vorig jaar iemand de meest afschuwelijke energie op me richtte die ik ooit gevoeld had, werkte ik zeer hard om de Liefde voor deze ziel te vinden. Ik was kwaad, ontstelt, en voelde me zeer het slachtoffer. Ik werkte eraan om te zien hoe ik het “binnen gelaten” had, en kwam heel veel angsten onder ogen waarvan ik niet eens wist dat ik die had. Terwijl ik leerde hoe vrees te hebben voor het duistere te stoppen, en in plaats daarvan me te focussen op de kracht van Gods Licht, werd mijn Licht helderder. Mijn genezende bekwaamheden namen toe, en ten langen leste was ik in staat te beseffen dat zelfs deze zeer duistere en kwade ziel eenvoudigweg gekwetst was en op diens eigen manier probeerde om liefde te vinden. Ik focuste me op diens Licht, stelde stevige grenzen in, en besloot dat ik niets meer met deze persoon ooit nog weer te maken wilde hebben. De engelen werkten hard om mij te helpen leren dat het OK was om absoluut iemand niet te mogen, terwijl tezelfdertijd wellicht van het Licht binnenin hem/haar te houden.
Er zijn veel van dergelijke zielen in mijn leven geweest, die mij met onvriendelijkheid benaderden, maar iedere keer dat zij het doen is het gemakkelijker om te beseffen dat zij gewoonweg gekwetste, gekwelde, kwade kinderen zijn die het nodig zijn om hun woedde/het overstuur zijn op iemand anders af te reageren. Emotionele volwassenen behandelen kwesties met redelijkheid en waardigheid. Emotionele kinderen richten hun pijn en kwaadheid willekeurig op anderen. Ik heb geleerd dat wanneer ik in de buurt van een gekwetst kind ben, ongeacht de leeftijd van het lichaam waar hij/zij in verblijft, om het niet persoonlijk te nemen, om het te hanteren met gepaste vriendelijkheid en grenzen, en dan, in de meeste gevallen, om een zeer stevige grens in te stellen en/of weg te lopen. Ik tolereer geen onvriendelijk gedrag en drama in mijn persoonlijke leven. Ik respecteer mijn licht teveel om dat aldus toe te staan. Maar ik haat niet, omdat ik ook het Licht in de ander respecteer dat probeert om te voorschijn te komen. Ik heb geleerd om dat Licht binnenin mezelf zo grondig lief te hebben, dat ik het binnenin anderen lief kan hebben. Dat Licht leeft binnenin ons allemaal.
Dit is waarom is zelfliefde onderwijs. Wanneer je leert om werkelijk van jezelf te houden en jezelf te accepteren zoals je bent, ongeacht wat - in al je gemoedsstemmingen, je ups en downs, je glorieuze en je gênante ruimtes, dan kan je werkelijk van het Licht binnenin anderen houden. Wanneer je leert om voor jezelf te zorgen, dan, als iemand anders dat niet doet, heb je niets verloren. Wanneer je leert om de Vonk van Gods Liefde binnenin jou te vinden, besef je dat niemand anders diens woorden of gedragingen het kan verminderen. Dat is de waarheid van wie je bent.  
Dus deze week, oefen, ongeacht wat wie dan ook rondom jou heen aan het doen is, verbeeld je dat Licht binnenin hen dat probeert om tevoorschijn te komen. Oefen jezelf eraan te herinneren dat het gedrag van anderen volledig over hen gaat, en niet over jou. Oefen jezelf je eraan te herinneren dat er zo toegenegen van jou gehouden wordt door God en de Engelen dat als een ander mens niet liefdevol is zij eenvoudig in een staat van misvatting zijn. Houd van … maar het hoeft je niet te bevallen … zoals de engelen zeggen, “Tot Uw eigen zelve ben oprecht en waarachtig!”
Ik houd van jullie allemaal! Heb een gezegende week!
Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten