donderdag, juni 11, 2015

Het Goddelijke Zelf - De Aarde / Het op Koolstof en Kristallijne gebaseerde Lichaam / Het Lichtlichaam - 11 Juni 2015 / Cobie de Haan


Vragen aan het Goddelijke Zelf
De Aarde / Het op Koolstof en Kristallijne gebaseerde Lichaam / Het Lichtlichaam
11 Juni 2015 / Cobie de Haan
Cobie: Vandaag kreeg ik een aantal vragen voorgeschoteld van een goede vriendin van mij over datgene waar ik in de vorige "Vraag en Antwoord" met mijn Goddelijke Zelf over sprak. Ik heb vanochtend een heel gesprek met mijn GZ gehad en hier en daar werd het me beslist niet gemakkelijk gemaakt met het naar boven halen van de juiste informatie over dit of dat. Ik hoop dat deze channeling ook vragen bij jullie zal weten te beantwoorden. Dat deed het in ieder geval bij mij wel…
Vraagstelster: Ik dacht dat de Aarde zelf zou veranderen en wij ook hier ter plaatse, maar nu zie ik dat de Aarde zoals ze nu is dus totaal de klos zal zijn, en er eigenlijk geen weg terug is met de opwarming, wij zullen dus allemaal sterven en dan opstaan in een lichtlichaam?????? of niet, ik snap er met de dag minder van. 
Dus moet ik mij voorstellen dat de Aarde inclusief wij uit de vaste Aarde zullen ontsnappen in een soort licht-kopie ???? ????
****
De eerste vraag/vaststelling is dat de Aarde totaal de klos zal zijn, en er geen weg terug is met de opwarming. Ben je het daarmee eens GZ? … Ja.
De tweede vraag/vaststelling is dat wij dus allemaal zullen sterven en dan opstaan in een Lichtlichaam? Ben je het hiermee eens GZ? … Nee.
De derde vraag is dat wij en de Aarde als het ware ontsnappen in/naar een soort van Licht-kopie? Is dit wat er gebeurt GZ? … Nee.
****
Eerste vraag/vaststelling:
Inderdaad, zoals onlangs vastgesteld zal de 3D Aarde een levenloze planeet worden. Correct? … Nee.
Ohw … Dus blijft er leven op de Aarde bestaan? …. Nee.
Zijn er planten en dieren en dergelijke? … Nee.
Bedoel je te zeggen dat wat er achter of overblijft van de Aarde bestaat uit elementen en dergelijke en dat dit als niet levenloos beschouwd moet worden? … Ja/Nee.
De substantie waar de planeet dan uit bestaat in 3D, is uiteraard bezield met Alles Dat Is, anders zou het niet kunnen bestaan. Bedoel je dat te zeggen met dat de planeet niet levenloos is? … Nee.
Bestaat Inner Aarde dan nog? … Nee.


Pfoei, je maakt het me niet gemakkelijk … Onze planeet Aarde gaat er in de derde dimensie na onze ascentie ongeveer hetzelfde uitzien als bv. Venus, waarop geen leven mogelijk is, is dat correct? … Nee.
In wat voor opzicht niet?  Venus hier in 3D/4D is een hete planeet. … Ja.
Zal de Aarde dat ook worden? … Nee.
Een koude planeet? … Nee.
Gewoon een planeet dan waarop de verwoesting nog duidelijk te zien is van alles? De sporen zijn duidelijk aanwezig? … Ja.
En dat ik vroeg of de Aarde er ongeveer hetzelfde als Venus uit gaat zien, bedoelde je met nee precies dat? … Ja.
Dus … Is er leven op/in Venus in de 3de dimensie? … Nee.
Als wij en de Aarde geascendeerd zijn is er dan leven op/in de Aarde in de derde dimensie? … Nee.
Beide planeten zijn dan zonder leven maar niet levenloos? … Ja.
Het niet levenloze aspect dat er bestaat, herkennen wij dit nu van Venus op Aarde? Dat onze wetenschap dit ontdekt heeft? … Nee.
Dit is nu nog onbekend voor ons? … Ja.
Oké, dus dat onderscheid kan nu nog niet duidelijk naar voren gebracht/omschreven worden? … Nee.
Dank je wel!
***
Tweede vraag/vaststelling:
Zoals ik het begrepen heb, verblijft het Lichtlichaam binnenin het fysieke lichaam. Correct? … Nee.
Is het buitenom ons? … Nee.
Wat ons dan verteld wordt/werd, wordt dit dan als een soort van metafoor gebruikt zodat we het een beetje kunnen begrijpen van wat bedoeld wordt? … Ja.
Goed. Vormt het Lichtlichaam zich binnenin het fysieke lichaam? … Nee.
Dus is het zo, dat het op koolstof gebaseerde lichaam geleidelijk getransmuteerd wordt in/naar het Lichtlichaam? … Nee.
Oké… Het op koolstof gebaseerde lichaam wordt getransformeerd, correct? … Ja.
Dit gaat geleidelijk, correct? …. Ja.
Dat wat op koolstof gebaseerd was, wordt kristallijne, correct? … Ja.
Uiteindelijk lopen wij rond in een kristallijnen lichaam, dat er niet anders uitziet dan ons op koolstof gebaseerde lichaam, correct? … Ja.
Is het kristallijne lichaam het Lichtlichaam? …. Nee.
Komt het Lichtlichaam voort uit het kristallijne lichaam … Nee.
Dus het kristallijne lichaam is nog een stap tussen het op koolstof gebaseerde lichaam en het Lichtlichaam? … Ja.
Kunnen wij het kristallijne lichaam vormen/vorm geven via onze gedachtekracht? … Nee.
Dat kan alleen bij het Lichtlichaam? … Ja.
En dat is dus de ascentie welke bedoeld wordt met "Wij ascenderen met het fysieke lichaam. Wij hoeven niet te sterven." Dat wij dus overgaan van koolstof naar kristallijn. … Ja.
Er wordt nu aan ons verteld dat het Lichtlichaam in onze wervelkolom zit. Is dat correct? … Nee.
Creëren wij het Lichtlichaam vanuit het kristallijne lichaam? …. Nee.
Pfoei … Ohw, ohw… wacht.. Het Lichtlichaam is onze Merkaba! Correct? …. Ja.
Daarmee gaan wij zeer snel van de ene naar de andere plaats. Correct? … Ja.
Op de plaats van bestemming aangekomen, kunnen wij dan een lichaam creëren voor onszelf dat aan de omstandigheden aangepast is? Uiteraard met de hulp van de elementalen? …. Ja.
En het kristallijne lichaam blijft dan achter op de plaats van vertrek, zal ik maar zeggen? … Ja.
Blijft het kristallijne lichaam altijd bestaan? … Nee.
Dus dat leggen we op een gegeven moment af, als we verder ascenderen? … Ja.
Leggen we het Lichtlichaam op een gegeven moment ook af? … Ja.
En worden we dan het wervelende Licht dat we in feite zijn? … Nee.
Dus dan is er na het Lichtlichaam nog een vorm waarin wij zullen leven? … Ja.
Is hier nu op Aarde al bekend wat voor vorm dat zal zijn? … Nee.
Als wij in het kristallijne lichaam zijn, volledig getransmuteerd, dan zijn wij ook op de "Nieuwe Aarde" want deze transmutatie gaat gelijk op. Correct? … Ja.
Dan zijn wij in de vijfde dimensie, correct? …. Ja.
Leven wij ook in ons kristallijne lichaam in de zesde dimensie? …. Nee.
Wijzigt zich dat naar het Lichtlichaam op die drempel/overgang van de 5de naar de 6de? … Nee.
Eerder al? … Ja.
Dus ergens in de vijfde dimensie leggen wij het kristallijne lichaam af en gaan over in/naar Lichtlichaam? Correct? … Ja.
Een stukje persoonlijke nieuwsgierigheid nu. In de vijfde dimensie in het kristallijne lichaam zijn we dan samen met de Tweelingvlam/ Goddelijke Aanvulling/Zielpartner? …. Ja.
Deze ascendeert mee in/naar het Lichtlichaam in de zesde dimensie? …. Ja.
Kunnen wij dan in de zesde dimensie met elkaar versmelten? …. Nee.
Dat kan alleen in de zevende dimensie met de Overziel? … Ja.
Dus in de vijfde en Zesde dimensie kunnen Tweelingvlammen niet met elkaar versmelten? …. Nee.
****
De derde vraag:
Ontsnappen wij min of meer naar een Licht-kopie? …. Nee.
Dit antwoord geef je, GZ, omdat het geen ontsnappen is? … Ja.
En het is tevens geen Licht-Kopie? … Nee.
Je vertelde eerder dat wij ons kristallijne lichaam niet met onze gedachtekracht aan kunnen passen. Correct? …. Ja.
Kunnen wij dan wel de leefomgeving met onze gedachtekracht aanpassen? … Ja.
Gebeurt die aanpassing opzettelijk door ons? …. Ja.
Ook wel onbewust? … Nee.
Dus, als de overgang compleet is, zeg maar. Wij zijn kristallijn. Is de planeet dan ook kristallijn? … Nee.
De planeet is Licht. …. Ja.
Vandaar dat wij deze naar onze wensen in kunnen richten? … Ja.
Dus de planeet staat min of meer, vanuit ons gezichtspunt, op een hogere sport van de ladder wat het de ascentie betreft? …. Nee.
Dat blijft gelijk opgaan …. Ja.
De natuur is dan ook uit Licht opgemaakt, maar alles dat een op koolstof gebaseerd lichaam had, heeft dan in de vijfde dimensie een kristallijnen lichaam. Correct? …. Ja.
Dat betekent, dieren, vogels en insecten ook. Correct? …. Ja.
En kristallijnen lichamen kunnen dus leven in een omgeving opgemaakt uit Licht? … Ja.
Want hier op de 3D/4D Aarde zijn onze omgevingen ook opgemaakt uit Licht, alleen een veel dichtere samenstelling. Aangepast aan onze lichamen die op koolstof zijn gebaseerd. Correct? … Ja.
Dus je zegt dat de "Nieuwe Aarde" geen kopie is, omdat wij deze naar believen en opzettelijk vorm kunnen geven? … Ja.
Persoonlijke nieuwsgierigheid : Kunnen wij dat nu niet, of zijn wij er slechts van overtuigd dat we dit niet kunnen. Dus, kunnen wij dit nu niet? … Nee.
Dus het is niet onze overtuiging die ons hierin tegenwerkt … Nee.
Goed. Als die totale overgang een feit is, precies op dat moment, zijn onze omgevingen dan precies zo, qua vormgeving, niet inhoudelijk, zoals wij ze zagen of kenden in de 3D/4D? …. Nee.
Alles heeft een lichtuitstraling/zichtbare aura? … Ja.
Inclusief wij zelf? … Ja.
En zodra wij dit waarnemen, weten we dat we het proces van de overgang naar de 5de dimensie hebben afgerond? … Nee.
Deze waarneming van de uitstraling van Licht, gebeurt dus al eerder nietwaar? … Ja.
Ook dit is een geleidelijk proces? … Ja.
****
Dank je wel Goddelijk Zelf voor het willen beantwoorden van deze vragen. Het was soms niet gemakkelijk voor je, omdat ik een aarzeling aangaande het antwoord voelde, en dan ging ik op zoek om de vraag anders te formuleren wat je soms goed hielp omdat dan het antwoord meteen gegeven werd.
Het is soms beslist even zoeken hoe de juiste vragen met de juiste betekenis te stellen.
Zegeningen,
Cobie
 ©2015 Cobie de Haan, Denk Met Je Hart, Alle Rechten Voorbehouden - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

6 opmerkingen:

  1. dank je wel Cobie, dit is verhelderend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Coby,

    Ik geloof eigenlijk dat jij ook gewoon in gesprek zou kunnen gaan met je Goddelijke Zelf. Dat, als je in alle vertrouwen en in stilte gaat luisteren, je ook alle antwoorden zult ontvangen. Misschien zou je dit een volgende keer kunnen vragen aan je Goddelijke Zelf of je daar nu al klaar voor bent of niet om de antwoorden op een ander manier te kunnen ontvangen als met het knikken of schudden van je hoofd. Maar het zou natuurlijk ook goed kunnen dat het voor jou op deze manier eerst maar veiliger voelt, dat kan ik dan ook weer heel goed begrijpen.

    In ieder geval bedankt voor het delen :)

    Met liefdevolle groetjes,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Claudia,

      Ik vraag daar iedere keer al om eigenlijk, om een duidelijkere communicatie te krijgen. En momenteel wordt daaraan gewerkt. Ik heb dan op dit moment ook geen contact met mijn GZ, maar wel met een team die hard aan het werk is met mijn Aarde lichamen aan te passen aan het één en andere, en daaronder valt een duidelijkere communicatie! Hoe het zich zal gaan ontwikkelen allemaal, geen idee natuurlijk, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

      Dank je voor je reactie!
      Liefs,
      Cobie

      Verwijderen
  3. Hallo Coby,

    Mooie website! Ik ben de initiatiefneemster van onze woongroep. Wij wonen, praten en werken met ons vieren sinds 2006 samen aan Contact & muziek. Wij zijn afgelopen juli in Duitsland geweest bij een retraite van Jasmuheen die al sinds 1993 op lichtvoeding leeft. Wij zijn bezig om die overstap ook te maken. Dat gaat op een heel vrije manier, we laten ons leiden door mijn, soms onze intuïtie. Ik ben alleen in een heel eenzaam en vanuit een diep eenzaam dal omhoog van de 4de naar de 5de dimensie gegaan en ben daarna ander mensen ook gaan helpen met een bewustwordingsproces. De mensen die ik hielp en begeleidde ben ik bij elkaar gaan brengen om van elkaar te kunnen leren en niet alleen te zijn. Uit dat proces is in 2006 onze woongroep ontstaan. mijn drie huisgenoten ook aan het helpen met een bewustwordingsproces en ook de overgang te maken naar de 5de dimensie. Ik was violiste en heb mijn huisgenoten meegenomen in mijn liefde voor muziek en mezelf en daarna mijn huisgenoten viola da gamba en luit leren spelen, twee instrumenten uit de renaissance. Het laatste jaar zingen we bijna alleen nog 4-stemmig a capella muziek uit de renaissance en muziek bewerkt en gecomponeerd door mijzelf. Een heel bijzondere ervaring om zelf muziek te schrijven. We zingen heel langzaam, steeds langzamer, zodat er boventonen hoorbaar worden. Vandaag had ik sterk het gevoel wat je beschrijft dat door mijn voorstelling ik in staat was ons allevier mee te nemen in het bewuster boventonen zingen. Boventonen zijn tonen die zich als een soort klankveld (aura) vormen als je heel zuiver zingt. Dat is een jarenlange oefening. Maar nu we anders met eten omgaan gaat dat proces sneller.

    We zijn anderhalf haar geleden gestopt met alle activiteiten buitenshuis, ook die boodschap las ik in een brief op deze? website dat de transformatie vanuit huis plaatsvindt. Ik help mijn ouders ook met bewustwording en een vriendin en haar vriend die veel problemen hebben. Erg inspirerend om vanuit mijn eigen bewustwordingsproces nu ook anderen te kunnen helpen/meenemen in liefde. We hebben een prachtige website www.contactmuziek.nl. We hebben mooie inspirerende ontmoetingen, dagelijks, onderweg en thuis, we zingen vaak spontaan voor mensen, wat mensen diep raakt Ik wens je veel liefde in/met alles wat je aan het doen bent Leonoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Leonoor, Jeannette, Marthe en Erik!

      Zo zie je maar dat een ieder diens eigen pad van ascentie bewandeld. Dat van jullie verschilt hemelsbreed met dat van mij persoonlijk, en toch hebben we allemaal dezelfde bestemming.

      Ik heb al even op jullie website gekeken en heb deze link aan de favorieten op deze Blog toegevoegd.

      Ik heb enige jaren geleden ook de video gezien van twee mensen die Breatharians zijn. Ik weet er dus iets vanaf zeg maar, maar niet diepgaand. Ik heb dan ook enorme bewondering voor jullie dat jullie dit voor jullie zelf hebben weten te bewerkstelligen.

      En dank je wel dat je hier op de Blog van Denk Met Je Hart ons in kennis stelt over wat jij/jullie gedaan en inmiddels bereikt hebben. Werkelijk heel uniek in een samenleving zoals de onze! ik raad dan ook iedereen aan die dit leest om een bezoekje aan jullie site te brengen. Dat is het zeker waard!

      Ik wens jullie een liefdevolle voortgang van jullie leven en werken. Dat velen via jullie hun pad naar Huis mogen vinden.

      In Liefde,
      Cobie

      Verwijderen