zaterdag, mei 09, 2015

Aartsengel Michael - Ego is een Begrip van Verstandhouding - 9 mei 2015 / Rita Pulmans


Aartsengel Michael
"Ego is een Begrip van Verstandhouding"
9 mei 2015 / Rita Pulmans
Aartsengel Michael zegt over het ego: "Ego is een begrip van verstandhouding".
Eckhart Tolle zegt over het ego: "Je kunt het ego als volgt definiëren: een slechte verstandhouding met het huidige moment".
Als ikzelf de woorden van Michael tracht te ontleden naar begrijpende taal, zou ik zeggen: Ego is een begrip van de geest gevormde "werkelijkheid" (binnenin de illusie), doordat je een mentale combinatie maakt door/in een verstandhouding van jezelf naar dit zelfgevormde gecreëerd ego en vandaar in een soort relatie gaan met jezelf.
Ego is een begrip in de geest, gevormd in relatie tot jezelf. Of tot datgene wat je denkt zelf te zijn. Daarom ervaar je het als van jou zijnde.
Zou dit zo kunnen kloppen geliefde Michael? Wilt U deze woorden, die ik van U hoorde namelijk: "Ego is een begrip van verstandhouding" even verduidelijken. Wat is nu precies het ego. En waarom hebben we het überhaupt nodig. Of dient het ons tot niets?
Graag uw antwoord geliefde Lord.
Ik dank u.
Rita
****
Geliefden, geliefde harten,
Ego is inderdaad een begrip. Ego is op zich niet egoloos (glimlach van Michael voor de woordkeuze), daarom dient het zichzelf. Dient het daarom jullie?
Wat denken jullie lieverds? Ja en neen?
Inderdaad het dient op zich tot niets dan enkel zichzelf dienen, instant houden, zichzelf handhaven en creëren.

Doch het zijn jullie zelf lieverds die je ego in leven hebben geroepen, weliswaar om jullie te helpen om "recht te kunnen blijven" of "om recht te kunnen halen", of wat dan ook.
Ego heeft vele begrippen binnen dit egospel en een ieder van jullie heeft er weleens meer of meerdere keren onder te lijden. Waarom zeg ik lijden, omdat ego niet enkel jullie dient, maar het dient zichzelf. Het dient de zijweggetjes die jullie reeds te lang en te veelvuldig bewandelen. Het houdt jullie af van het doel. Het goede doel, om jezelf echt te leren kennen.
Het houdt Jezelf af om je te leren kennen, dit zonder ego poespas, zonder blijspel of zonder droevig spel. Ego heeft vele kanten, naargelang je het draait of keert. Naargelang wiens ego of welk stuk er spreekt of handelt. Er zijn nogal wat verschillen in te vinden.
Ik Aartsengel Michael zou jullie, geliefden, aanraden om het ego te leren beheersen. Het ego te doorzien en aldus de baas te blijven.
Wat ik hier niet beweer lieverds is dat jullie ego niet goed is geweest voor jullie. Dit is niet wat ik zeg.
Het hielp/helpt jullie op deze manier en in deze mate, om jezelf te ontdoen van je lagere stukken. Het is je erg dienstbaar, of dienstbaar geweest, op deze manier. Doch jullie moeten het durven bekijken. Jullie moeten het willen zien. Jullie mogen het in de ogen kijken om zijn trucs en kunstjes te doorgronden.
Lieverds jullie ego is jullie lagere deel dat jullie in stand willen houden. Dit om het hogere niet te kunnen betreden. Daarom zal het ego, als jullie in je Hogere Zijn treden, vernietigd worden, of liever gezegd mee getransformeerd dienen te worden naar het Hogere Zelf.
Hoe kunnen Jullie lieverds iets "lagers" naar een hoger plan brengen, als jullie het niet eens willen zien? Als jullie het niet eens willen bekijken en zien en zeggen: "Dit "minder" aangename deel in mezelf wens ik mezelf niet langer aan te doen, niet langer meer te dienen. Niet langer aan te trekken.
En nu vragen jullie jezelf af, wat is dit deel dan? Het zijn vele delen of lagen in jullie misvormde of vervormde onnatuurlijke staat van zijn. In jullie vervormde werkelijkheid.
Jullie leven in een staat van onwerkelijkheden, gecreëerde illusionaire toestanden, die jullie als waarheid aanschouwen. Als waarheid aanvaarden en beleven vanuit onwaarheid.
Ego is geen zuiver hogere zijns-toestand, dit is waarheid. Het brengt jullie er naar toe. Het kan jullie er naar toe brengen. Leer het daarom aanschouwen. Herken het.
Dit kun je enkel doen door je minder mooie stukken in het Licht te plaatsen. Jullie minder mooi kanten in het Llicht te zetten. Zodat het ego wordt verlicht door jullie inzicht. Door jullie erkenning hierin.
Als jullie durven zeggen voor jezelf, - ik Aartsengel Michael neem hier een voorbeeld van egoschap - dan zeg je: "Ik durf nu te zien en weet ook dat mijn slachtoffer-zijn, mijn kwaadheid, mijn valse trots, mijn onterechte hulpvaardigheid (ja zelfs dit is ego!) mijn verdriet, of wat dan ook, dat dit niet mijn Hogere Zelf is, maar dat ik dit doe vanuit mijn lagere zelf," dan lieve kinderen zijn jullie al aardig op streek. Aardig op streek om jullie nep of vals gecreëerde persoonlijkheden los te laten.
Doe dit vooral in liefde. Doe dit vooral in liefde naar je ego toe. En weet dat dit je eigen creatie is. Weet en voel dat dit gegeven door jezelf is gecreëerd. Maakt niet uit waardoor of waarom. Jullie gaan geliefden, toch ook niet liefdeloos om met je kinderen. Doe dit dan ook niet met je ego.
Dit is een deel van je gecreëerde zelf. Transformeer in Liefde dit deel door herkenning en erkenning. Dit zal werken. Dit is de manier om het achter te laten.
Of liever nog geliefden, om dit deel in jezelf te transformeren in je Licht van inzicht. In je licht van liefde. In je licht en liefde.
Ga hier liefdevol mee om en wees mild voor jezelf. Maak je geen verwijten om wát dan ook. Want dan geef je het ego weer macht. Ga oordeelloos en liefdevol te werk.
Ik hou van jullie en bewonder jullie om jullie moed en doorzettingsvermogen.
Ik Aartsengel Michael heb gesproken.
****
Ik ga ook een boodschap vragen aan Lord Michael over loslaten en vergeven. Hoe kunnen we het ego loslaten, hoe kunnen we vanuit onze liefde in de vergeving gaan, naar onszelf en naar het ego toe. (het vervolg komt er aan)
Rita
****
Mooie verduidelijking over het ego:
****
Channeling van Rita Pulmans.  
© Copyright Rita Pulmans 
Er mag niets veranderd/toegevoegd of weggelaten worden van de tekst. De tekst dient in algehele vorm gekopieerd te worden of weergegeven. Gedeeltelijke weergave is niet toegestaan. De tekst mag niet gebruikt worden voor commerciële doelstellingen. De tekst  mag enkel gekopieerd worden voor eigen gebruik. Bij doorgaven aan derden mag dit enkel zonder winstoogmerk. Plaatsen in geschriften of boeken uitsluitend na schriftelijk aanvraag op: pulmans@live.be
Dit artikel mag in z’n geheel en ongewijzigd worden gekopieerd en verspreid met inbegrip van alle copyright-meldingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen