maandag, november 03, 2014

Ann en de Engelen - Liefde In Ieder Moment - 1 November 2014


Ann Albers en de Engelen
"Liefde in Ieder Moment"
1 November 2014
Haal adem … De volgende keer dat je de kans hebt, kijk naar de grote hemel boven je en herinner jezelf eraan dat je overdekt bent met Liefde. Jij loopt op een Aarde die van jou houdt. Jullie zijn omringt door hemelen die jullie prachtige planeet beschermen, jullie de zuurstof geven om te ademen, de rommel wegblazen, en jullie verwarmen.
Luister … daar zijn vertroostende geluiden overal om je heen. Inhaleer diep … en zie of je, zoals de dieren, uiteenlopende geuren in de natuur kunt onderscheiden de volgende keer dat je naar buiten gaat. Raak iets met besef aan en voel werkelijk diens aanwezigheid met jouw aanwezigheid wisselwerken. Voel de vloeiendheid van een kopje koffie of thee. Inhaleer het aroma. Proef het langzaam en opzettelijk.
De wereld is rijk met Liefde dierbaren. Overals rondom jullie heen zijn vergezichten, geluiden, geuren en texturen die erop wachten om jullie verrukking te geven. Jullie leven in een zintuiglijk paradijs op jullie planeet Aarde. En terwijl, ja, wij weten dat er vele onplezierige dingen zijn om je op te focussen, soms ook ondenkbare pijnlijke dingen, herinneren wij jullie er zachtjes aan dat er zo een schoonheid is, zo een goedgunstigheid, zo een vreugde en plezier om gevonden te worden in jullie thuis op de Aarde.
Je mag veel meer serieuze bezorgdheden in je leven hebben - een op leeftijd komende ouder, een angstig of rusteloos kind, moeilijkheden met het betalen van de rekeningen, verraad, enzovoorts, maar zelfs ondanks deze uitdagingen/beproevingen, kan je "gestolen momenten" van vreugde omhelzen. Je kunt tegen jezelf zeggen, "Wel, hier ben ik in een pijnlijke of moeilijke situatie in het leven, maar ik ben nog steeds geliefd. De Schepper houdt zoveel van mij dat ik begiftigd werd met een volledige wereld gevuld met eenvoudige verrukkingen. Laat mij van hen genieten naar het beste van mijn kunnen." Als je een maagkwaal hebt dierbaren, dan zou je eerder mint thee drinken dan iets dat het overstuur zal maken. Als je een probleem in het leven hebt, sta jezelf toe om je ziel te vullen met de dingen die jou zachtaardig troosten.

Omhels de Liefde die aangeboden wordt. Zoek ernaar/kijk ernaar uit. Merk het op, en sta jezelf toe ervan te genieten. Laat de warmte van de Zon je gezicht aanraken en voel diens kus. Sta de geluiden van de vogels toe om voor jouw hart te zingen. Raak het gras aan of de bast van een boom, of zelfs jouw drinkglas en verwonder je over het absolute wonder van de aanraking.
Ongeacht met wat voor levensuitdagingen of lessen je geconfronteerd wordt, liefde is daar, in zoveel verschillende vormen, wachtend op jou om het te ontvangen.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen
****
Boodschap van Ann
Het Universum Bedrijft de Liefde met Jou…

Zo velen van ons wachten op de "grote dingen" in het leven voordat wij onszelf ware vreugde toestaan. Wanneer de rekeningen betaald zijn, zullen we gelukkig zijn. Wanneer we een nieuwe baan krijgen, wanneer we een relatie vinden, wanneer we "X" op de bank hebben staan, wanneer mijn lichaam genezen is, wanneer onze kinderen / partners / ouders / collega's ons beter behandelen, of zichzelf beter behandelen. Er zijn miljoenen redenen om gelukkig te zijn uit te stellen, velen van hen zijn maatschappelijk zeer acceptabel en zeer begrijpelijk.
Echter, de engelen hebben mij een ander leven geleerd om te leven - om het geluk te zoeken in elk klein moment dat ik kan, en aan mezelf te vragen, "Hoe kan ik hier en nu meer van mezelf houden?" of als ik mezelf volledig en in staat voel, "Hoe kan ik meer Liefde met de wereld in dit precieze moment delen?"
Ik heb echt hard gewerkt met deze Internetshow en ik Houd ervan! Ik weet echter ook dat ik in evenwicht moet blijven dus plande ik vorige week een paar vrije dagen. Ik ging naar Sedona om mijn vriendin Summer Bacon te zien channelen. Ik bezocht vrienden, en ik was ZO opgetogen om op zaterdagochtend wakker te worden voor mijn jaarlijkse wandeltocht om de kleuren van de herfst in het bos te zien! Ik kijk ieder jaar weer naar deze dag uit, en zelfs meer voor de glorieuze foto's die ik in staat ben om dan te vangen. Het is het paradijs van een fotograaf!
Het leven had andere plannen! Ik werd op zaterdag wakker en het goot van de regen in Sedona. Ik had een moment van ontmoediging maar verschoof mijn gedachten snel. Ik focuste me op de schoonheid van de regen en bad voor het weer om op te klaren terwijl ik genoot van de frisse, vochtige herfstlucht. Ik stapte in de auto toen het nog steeds regende, met het voornemen, terwijl ik reed, dat de luchten op zouden knappen. Zeker genoeg, toen ik de auto parkeerde op de parkeerplaats van het traject, hield het op met regenen. Zelfs zonder de zonneschijn wist ik dat het prachtig zou zijn! Ik was zo opgetogen. Bewolkte dagen creëren een ander soort van zachtere schoonheid.
Ik had twee stappen gewandeld toen ik mijn camera aanzette en ontdekte dat het plotseling niet meer werkte. Geen enkele hoeveelheid aan resets werkte. De batterij was in orde. Het geheugenkaartje was in orde. De elektronica was er eenvoudigweg mee opgehouden te functioneren. Ik begon me droevig te voelen, maar herinnerde me plotseling dat één van mijn engelen me de gedachte gegeven had om mijn zeer oude camera in de rugzak te stoppen. Het werkte … soms. Dus hoewel 3 mega-pixels ietwat primitief aanvoelt naar de standaards van vandaag de dag, besloot ik om blij te zijn dat ik een camera had die op z'n minst een gedeelte van de tijd functioneerde! Mijn verwachtingen losgelaten hebbende voor een glorieuze zonnige dag en een werkende camera, was ik in staat te genieten van de schoonheid van het bos dat nog steeds druppelend droog was en geurde met het parfum van moeder natuur op natte pijnbomen en vochtige Aarde.
Meer serieus, ging ik door mijn rug heen vroeg in Augustus toen ik een boom opgroef die door een storm omver geblazen was. Gedurende de tien weken die volgden, had ik weinig tot geen gevoel in mijn linker hand, en de meeste tijd was het in schreeuwende pijn. Ik moest gedurende een paar weken zittende slapen, aldus ik het kon verdragen. En terwijl ik wonder genezingen voor anderen channel, was ik niet echt in staat om die energie voor mezelf te vinden.
Desalniettemin hield het leven niet op. Ik focuste me op ieder goed ding waar ik me op focussen kon, en in deze momenten wanneer ik liefde voelde, voelde ik geen pijn. Wanneer ik me op mijn cliënten focuste, voelde ik geen pijn. Wanneer ik me op de schoonheid van de natuur focuste, voelde ik geen pijn. Wanneer ik een 8 kilometer wandeltocht ondernam voelde ik het een beetje maar niet heel erg veel. En wonderbaarlijk genoeg, één dag nadat ik besloten had klaar te zijn voor een wonder, staarde ik en stond de energie toe om door mij heen te stromen zoals een rivier, en had ik plotseling de neiging om me op een bepaalde specifieke manier te strekken en te draaien. Mijn rug sprong op z'n plaats terug, en er was ogenblikkelijke verlichting!
Dus zelfs wanneer de dingen in jouw leven niet goed/juist zijn, of wanneer het leven niet aan jouw verwachtingen tegemoet komt, liefde is overal. Er zijn prachtige dingen om in ieder moment van te genieten, zelfs als we naar hen op zoek moeten gaan. Waarom is het dat een splinter jouw dag kan ruïneren en nochtans de zonneschijn en een schitterend herfst bladerdak ons niet kunnen vullen met zo een absolute verrukking dat wij extatisch blijven? Ik denk dat wij getraind werden om ons te focussen op wat er niet werkt. Als wij onszelf herscholen om ons te focussen op wat prachtig, goed en waar/echt is, vinden wij de vreugde die er de gehele tijd al was. We beseffen dat het volledige Universum de liefde met ons bedrijft! … Niet in de één of andere menselijke betekenis, maar eerder in de betekenis dat het glorieuze Leven zichzelf ons diens beste voor het nemen aanbied.
Dus, terwijl het niet gemakkelijk mag zijn om je focus te verschuiven, probeer het. Ik denk eraan als het trainen van mijn geest/gedachten. Zie deze week of jij je best kunt doen om jouw gevoelens eerst te her/erkennen, omdat we liefde moeten geven zelfs aan deze bedroefde en overstuur zijnde delen van onszelf, maar dan, in plaats van te zwelgen in onze pijn en problemen, zoek de zilveren belijning; zoek het goede; zoek de eenvoudige geneugten.
De geur van een prachtige roos veranderde eens mijn gehele leven tijdens een zeer donkere tijd. Het herinnerde mij aan alles dat prachtig is op deze Aarde. En in dat ogenblik, opende er zich een deur voor God om naar binnen te reiken en met mijn hart te werken.
Jouw portaal naar Liefde zou een kop koffie kunnen zijn, een zonsondergang, de glimlach van een kind, een hond, het gevoel van het gras onder je voeten, donkere chocolade, een smakelijke pompoenensoep, de afkoeling in de lucht … liefde is overal. Sta jezelf bewust toe om het langzamer aan te doen en van de geneugten van het leven te genieten deze week, zelfs als zij piepklein en onbelangrijk lijken te zijn. De engelen herinneren ons eraan dat geen enkel liefdevol moment ooit verspild is. Deze momenten zijn in feite puur goud.  
Ik houd van jullie allemaal! Heb een gezegende week.
Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten