dinsdag, juni 24, 2014

Eliza - Over Zelf-Liefde - 20 Juni 2014


Elizabeth Ayres Escher
Over Zelf-Liefde

20 Juni 2014
Oh, hemel … een ton aan "dingen" kwam er vandaag voor mij tevoorschijn. Het meeste ervan had te maken met resistent te zijn om de regels te volgen, me vooringenomen te voelen of geoordeeld te worden, me een klein beetje verloren te voelen en ga zo maar verder. Klinkt dat bekend … iemand?
Zelf-liefde … wanneer je volledig van jezelf houdt, voel je de oordelen van anderen niet en evenzo, oordeel jij anderen niet als willend, hetgeen een consequentie is van het projecteren van jouw innerlijke gevoelens naar de buitenwereld rondom jou heen. Natuurlijk, begrijp ik dit intellectueel, maar toch, komen dit soort "dingen" tevoorschijn om naar gekeken te worden, hopelijk nuchter, maar zeker met interesse. Zoals, "Doe ik dat nog steeds?"
We zijn mens en als mensen hebben we een behoorlijke lading aan st***t op ons genomen om het in bruikbare mest te veranderen, opnieuw geformatteerd en getransmuteerd als energie voor het goede van de wereld. Liefde moet wel in het proces binnenkomen als zijnde het enige oplosmiddel om zelfhaat te ontbinden en het in/naar zelf-liefde te transmuteren. Zonder van zelf te houden, kan je waarlijk niet van anderen houden. En zonder van anderen te houden, kan je niet volledig onvoorwaardelijk dienst verlenen. Als het allerkleinste deeltje van zelfhaat en/of weerstand overblijft, is er altijd een conditie aangaande jouw liefde en jouw dienstverlening aan anderen.  
Dus, leer ik zoals ik ga. Ik ben op z'n minst bereid om naar mezelf te kijken en te zien wat er veranderd kan worden. En als ik mezelf wat tijd en een klein beetje luiheid toesta, kan ik ook naar balans terugkeren.
Terwijl ik veel geschenken aan te bieden heb, moet ik eerst voor mezelf zorgen … en door dit aldus te doen, ben ik nog steeds in staat om vastbesloten eerlijk met mijn lezers te zijn. Nee, ik ben niet volmaakt. Ik kwam hier om het NIET volmaakt zijn te ervaren, om de polariteit in al diens combinaties te ervaren en tot dusverre heb ik het gevoel dat ik het aardig goed gedaan heb … Ik heb het overleefd zonder volledig knettergek te worden.
Aangaande een ander onderwerp, ik wordt deze dagen behoorlijk telepathisch en ik registreer met een verhoogde gevoeligheid de gevoelens en gedachten van andere mensen, hetgeen het behoorlijk uitdagend maakt om nochtans een innerlijk evenwicht te handhaven.

Het is dus belangrijk om goed bekend te raken met JOUW frequentie handtekening zodat je weet wanneer je iets aan externe "interferentie" en/of communicaties van anderen ontvangt. We zijn dus verbonden, hoewel de meesten van ons het zich nauwelijks realiseren tijdens onze wakkere momenten. Ik word zelfs MEER gevoelig dan ik al was … en streef ernaar om te leren dat "geschenk/die gave" te hanteren. Het zou bruikbaar moeten worden, zou ik het ooit op me nemen om persoonlijke lezingen en/of genezingen voor andere mensen te doen … wat op het moment niet op de agenda staat, gezien het gegeven dat ik overvloedig veel te doen heb met mijn werkschema.
Het bijhouden van een journaal helpt mij om uit een onevenwichtige staat te verhuizen. Ik zou willen suggereren dat iedereen iets vindt, een activiteit of een hobby die hen helpt om terug in balans en ook helderheid te komen. Het is slechts een suggestie; je bent welkom om ieder advies dat van mij komt te negeren.
Ik veronderstel dat daar het bijhouden is van een journaal en wat ik doe … mijn innerlijke gedachten en het proces met anderen over de gehele wereld delen. Persoonlijk, ben ik feitelijk vrij bescheiden en rustig … wel, dat was is, J. Ik kan behoorlijk mal doen en ook vriendelijk.
Deze energieën die de oude energieën uit onze vier lagere lichamen persen moeten worden gewaardeerd en bedankt. Herinner je, alles is energie en trilling; de kosmische golven van Licht die ons zo hard raken zijn ook bewust en gevoelhebbend. Ik ben er zeker van dat zij een klein beetje liefde zo nu en dan zouden waarderen, als een verandering op al het innerlijke gejammer dat gaande geweest is van sommige mensen.
Ik werd er een paar dagen geleden aan herinnerd, door één van mijn rustige gidsen dat de spirituele ontwikkeling in golven komt, als in eb en vloed. De grote golf komt binnen en dan trekt het zich terug. Een volgende golf komt binnen en trekt zich dan terug. Wij bereiken een punt van gelukzaligheid en komen dan weer naar beneden. We bereiken een echt laag punt of voelen ons gedurende een poosje onder stress staan, en keren dan terug naar een staat van balans en kalmte. Door jezelf een meer natuurlijke stroom van gevoelens toe te staan, je bewust te zijn van die stroom, kan je naar balans terugkeren als je zo nu en dan een beetje ervan af raakt (even wat anders doet, de zinnen verzet)
Zijnde een dubbele Weegschaal (zon/stijgend) is balans belangrijk voor mij. En uiteraard, is het ook een uitdaging, aangezien het één van mijn grootste tests geweest is en zal zijn.  
We worden voortdurend getest om te zien of wij onze lessen goed geleerd hebben. En soms, is die les eenvoudig om te leren je zelf te accepteren zoals je nu bent, zoals je zult zijn en zoals je geweest bent. Vergeef en vergeet; laat los wat geweest is. Laat de behoefte los om je zorgen te maken over het verleden. Vergeef jezelf en anderen voor ieder waargenomen onrecht en ga verder met je leven. En begrijp dat je het niet altijd eens zult zijn met iemand anders diens mening, maar sta hen het recht toe om hen te verkondigen en kies dan wat je wilt doen met de informatie. Je bent niet verplicht om van alles "daarbuiten" te "houden", aangezien een ieder van ons voorkeuren en favorieten heeft. Deze voorkeuren zullen veranderen als jij je innerlijke wezen toestaat te veranderen en aan te passen aan nieuwe situaties die jouw leven binnenkomen.
Deze zijn uitdagende tijden dat is zeker, maar wij allemaal hebben wat nodig is om ons succesvol door hen heen te krijgen als we maar vertrouwen en liefde richting ons zelf plaatsen en die liefde toestaan om vanuit ons voort te stromen.
Velen van ons werd over de schaarste geleerd … dat er niet genoeg liefde is, voedsel, banen, geld, enzovoorts, in de wereld om iedereen te voorzien van "geluk".  Dat is er wel, maar dat is een geheel ander verhaal … en niet voor dit moment. Beginnend met zelf-liefde, kunnen wij overvloed in ons leven brengen dat er eerder niet was, omdat wij het blokkeerden vanwege ons geloof in gebrek en onze niet-acceptatie van zelf. Het Universum "hoort" jouw gevoelens over zelf en geeft je hoffelijk wat je gelooft. Verander jouw geloof en jouw wereld zal veranderen; het is de kosmische wet.
Als je gelooft dat je waardig bent om liefde te ontvangen, dat je liefde bent en capabel bent van het geven van liefde, dan zal jouw wereld beginnen deze kwaliteiten naar jou terug te reflecteren binnenin de wisselwerkingen die je hebt met diegenen rondom jou heen in jouw dagelijkse leven. Ik krijg de meest vreemdsoortige glimlachen van mensen die ik niet ken! En geef hen een grote glimlach terug!
Liefde is alles dat er is. Liefde is waar het over gaat. Leer van jezelf te houden. Ondertussen, doe ik mijn best en probeer hetzelfde te doen. Ik zou geen advies moeten geven over iets dat ik zelf niet geprobeerd heb!
We zijn aan het veranderen … beetje bij beetje, molecule na molecule. Het focussen op het opruimen van oude energieën van jezelf, gedachtevormen en wat je maar hebt, zal jou toestaan om je immer duidelijker te voelen met jouw zienswijze aangaande het leven. Ik wens jullie allemaal al het goede.
En als je er al bent … wel, goed voor jou; jij hebt deze bescheiden woorden van mij niet nodig, is het niet zo?!
Namasté.
Knuffels en kussen,
Eliza Ayres, jullie zuster in Licht en Liefde.
 


Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
© All Rights Reserved, Elizabeth Ayres Escher, @ http://bluedragonjournal.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen