maandag, januari 27, 2014

Ann en de Engelen: Week 05, 2014


Ann Albers en de Engelen
"Balans"
Januari 2014 / Week 05

Vandaag wensen wij tegen jullie te spreken over balans. Wij horen zovelen van jullie zeggen, "Ik voel me uit balans. Ik wil in balans leven. Hoe creëer ik balans in mijn leven?" De meesten van jullie weten hoe het aanvoelt om in balans te zijn en toch weten aldus weinigen hoe deze staat van gratie te creëren.
In een gebalanceerd leven voel jij je gecentreerd en vreedzaam. Jou werd geleerd dat om een gebalanceerd leven te leven je tijd voor werk en spel moet vinden, activiteit en rust, tijd voor jou en tijd voor anderen. Nochtans dierbaren, is onze suggestie om in balans te leven veel eenvoudiger. In plaats van de kwestie te overdenken, besef dat ware balans alleen gevonden kan worden in het huidige moment. Stel jezelf nu één vraag, "Voel ik me gecentreerd en vreedzaam?" Zo niet, vraag jezelf, "Lichaam, geest, hart en ziel … wat heb ik op dit moment nodig?" … precies nu. Niet voor altijd. Niet morgen. Niet iets buiten jezelf of buiten jouw bereik, maar hier en nu. Om in ware balans te zijn is om in uitlijning te zijn met Gods Liefde en Gratie, en die Liefde en gratie is op ieder gegeven moment beschikbaar. Wat is het dat je precies nodig bent om je gecentreerd en vreedzaam te voelen? Misschien is het om diep adem te halen. Misschien moet je om vertroosting vragen omdat jij je zorgen over een situatie maakt en, zoals een kind, wil je dat jouw engelen komen om jou een knuffel te geven. Vraag en zit stil en wij zullen met plezier komen en jou troosten. Misschien vul jij jouw dagen met teveel activiteit en snak je naar rust, naar tijd buitenshuis, naar tijd om jouw voeten hoog te leggen, naar tijd om een vriend(in) op te bellen. Eer deze aansporingen dierbaren en je zult je weg terug in/naar de stromen van gratie vinden, waarin je altijd in balans bent.  
Overweeg de analogie van een koorddanser. Voor dit individu is balans niet iets dat hij of zij buiten het huidige moment kan vinden. Wanneer een fijne lijn bewandeld wordt, moet men in ieder moment in afstemming zijn met diens evenwicht. Om je zorgen te maken over wat er een paar passen verderop gedaan moet worden zou fataal kunnen zijn. Om na te denken over wat er een minuut geleden gedaan werd zou afleidend zijn voor de taak waar men mee bezig is. Zo ook, bewandel jij een fijne lijn, altijd proberend om jezelf terug in/naar de uitlijning met jezelf te brengen - met de behoeften van jouw eigen lichaam, geest en ziel.

Dus dierbaren, streef ernaar om vaak bij jezelf aanwezig te zijn. Vraag jezelf, "Ben ik gecentreerd en vreedzaam?" Zo niet, vraag jouw lichaam, geest en ziel, "Wat ben ik nu nodig?" Luister. Eer de begeleiding, zelfs als het te simpel lijkt te zijn. Vaak denken jullie dat het grote veranderingen vergt om in balans te leven, maar in ieder gegeven moment, neemt het slecht één kleine stem. Jij voelt je uit balans wanneer jij je innerlijke kompas negeert. Je voelt je in balans wanneer je gecentreerd bent in de uitlijning met de Goddelijke Liefde die te allen tijde door jou heen stroomt.
Of je nu een persoon bent die door het leven heen wandelt, of een koorddanser ernstig balancerend op een koord hoog boven in de lucht, ware balans is niet een statische staat van zijn, maar eerder een balans dat in ieder voorbijgaand moment ingeschat wordt.  
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie. 
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Het Vinden van Balans op een Gebalanceerde Manier

Hallo Allemaal,
Jaren geleden dacht ik dat het leven in balans betekende dat ik een beetje van iedere activiteit waar ik van hield in moest pakken. Ik werkte full time, had iedere maand grote verjaardagsfeesten voor vrienden bij mij thuis, kreeg een massage en deed mijn nagels regelmatig, ging wandelen, mediteerde, en ga zo maar door. Terwijl dit klinkt als een fantastisch leven, was het teveel! Ik mestte meer mijn schema vet dan waar mijn lichaam, geest en ziel authentiek naar hunkerden en ik was bezig mezelf uit te putten. Ik dacht na over hoe balans in mijn leven te creëren in plaats van mijn weg in/naar balans in ieder moment te voelen. Ik wist dat ik uit balans was. Ik beantwoordde nog één extra e-mail terwijl ik werkelijk naar bed wilde gaan. Ik zou nog één extra activiteit met vrienden doen terwijl ik echt thuis in stilte wilde zitten. De begeleiding was er wel, maar ik wilde niets opgeven. Ik was ernstig uit balans.
Ik bezocht Karunamayi (een vrouw uit India die verbijsterende energie uitstuurt) en vroeg om een zegening voor balans. Drie dagen later, verwondde ik mezelf en was gedwongen om alle sociale betrekkingen af te zeggen, een stap terug te doen wat het werk betreft, en meer te rusten dan dat ik in tijden gedaan had. Het veranderde mijn leven. Zo nu en dan raak ik uit balans en zet het leven me op het spoor terug. Ik bid voor dat soort hulp.
Na de feestdagen wist ik dat mijn ochtenden te haastig waren en ik wist dat ik mijn dieet aan moest passen om me meer energiek te voelen. Ik wist niet precies hoe ik terug in balans moest komen en ik wilde dat ook niet helemaal op mezelf uitvogelen. Dus deed ik wat ik altijd doe en bad. "Lieve God, Lieve Aartsengel Raphael, help mij om hulp met mijn dieet te vinden en een manier om mijn ochtenden energiek en ontspannend te maken, zelfs met alles dat ik moet doen." Een paar minuten later, schreef een lieve lezer mij om mij haar zevendaagse Ayurveda reinigingsprogramma aan te bieden. Hoewel ik verscheidene activiteiten extra toe moest voegen aan mijn ochtenden als een onderdeel van deze reiniging, (zelfmassage, yoga, oefening, ademhaling) besefte ik dat mijn lichaam hunkerde naar een dergelijke verzorging. Ik rangschik mijn ochtenden nu rondom een dergelijke verzorging en mysterieus genoeg wordt al het andere gedaan!  
Dus als jij je ernaast voelt, overladen, of verveeld met het leven, bid. Vraag God en de engelen om jou te gidsen/begeleiden. En dan, zoals altijd, wanneer je de begeleiding via suggesties of ideeën die jou inspireren krijgt en die opwindend en interessant lijken te zijn, handel! Ik zou kunnen hebben proberen (weer) om mentaal uit te vogelen hoe gebalanceerd te zijn, maar op dat moment bad ik, ik wenste hulp. En zeker genoeg, hulp arriveerde! (Een heel groot dank je wel naar Adena Rose die dat gebed beantwoordde! Zij is een ongelooflijke Ayurveda beoefenaar wiens programma's zachtaardig, flexibel en vriendelijk zijn voor zowel het lichaam als de ziel!) Ik had haar aanbod ontvangen kunnen hebben en het betrokken werk hebben kunnen negeren, maar alles in mijn lichaam zei, "Ja, alsjeblieft doet dit." Op magische wijze echoot het universum naar mij terug mijn bereidheid om hulp te accepteren, gemak en gratie, door ervoor te zorgen dat een ongelooflijke drukke week gemakkelijk, vriendelijk, met hulp, assistentie en meer gratie stroomt.
Dus ben deze week echt eerlijk met jezelf. Wat is het dat je nu wilt? Verjonging? Tijd alleen? Tijd met anderen? Beter voedsel? Hulp om het allemaal uit te vogelen? Wacht totdat het verlangen vanzelfsprekend arriveert. Als je weet wat je moet doen, doe het. Zo niet, bid en vraag om hulp. Het universum houdt ervan om gebeden die in zo een liefde geworteld zijn te beantwoorden. Balans is welbeschouwd niet zo heel zwaar wanneer het van het ene naar het andere moment wordt gecreëerd J
Heb een Gebalanceerde week!
Liefde en Knuffels!
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten