zondag, november 03, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 45, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Ieder Moment is Nieuw"
November 2013 / Week 45
 
Ieder moment van jouw leven is nieuw, kostbaar en uniek. Het kan nooit op precies dezelfde manier gecreëerd worden. In ieder moment, krijg je een kans om te zeggen, "Wie ben ik nu? Wat is het dat ik in/naar dit moment wil brengen? Wil ik mijn verleden in/naar mijn heden brengen? Wil ik een nieuwe ervaring creëren? Wil ik zien wat er zich ontvouwt?" Aan jullie de keuze, dierbaren, wat je in/naar ieder speciaal, kostbaar en uniek "nu" brengt.
Als jouw verleden pijnlijk was kan je hier en nu een keuze maken om je te focussen op iets beters. Je kunt zeggen, "Ja, ik kan me herinneren hoezeer iets mij kwetste, maar in dit moment, kwetst niemand mij nu. Niemand heeft de leiding over mijn werkelijkheid behalve ikzelf! Nu kies ik ervoor om mijn aandacht te nemen en me af te wenden van de pijn. Ik kies ervoor om van mezelf te houden en vriendelijk tegen mezelf te zijn. Ik kies ervoor om iets aardigs voor mezelf te doen. Ik kies om me op iets te focussen dat mijn ziel verheft. Ik kies me te focussen op misschien het verheffen van een andere ziel. Ik kies om me te focussen op alles dat ik mogelijkerwijs maar kan, hoe klein ook, dat liefdevol en vriendelijk is." En op deze manier, dierbaren, bouwen jullie spirituele spieren op. Je beoefend het je afwenden van gebruikelijke en ingewortelde herinneringen en gedachten die jou jezelf niet goed laten voelen … nu. Je leert dat jij, en alleen jij, krijgt te kiezen wie en wat je met je meedraagt in/naar ieder moment. Je herinnert je, dat jij een NIEUWE JIJ bent met elke en iedere ademteug die je neemt.
Evenzo, kunnen jouw meest positieve herinneringen niet opnieuw gecreëerd worden, maar kunnen eerder wederom als nieuw gemaakt worden. Wanneer je verliefd wordt op iemand, verwacht dan niet van hen de volgende dag hetzelfde te zijn. Kijk naar hen alsof je hen voor de allereerste keer ziet, alsof je voor de allereerste keer van hen houdt. Wanneer je verliefd wordt kijk je naar het beste in een ander. Wat als jullie naar het beste in elkaar zouden kijken, alle wezens, iedere dag? Evenzo, zeg dat je van een evenement geniet, een feestviering, of een ritueel zoals het eten van jouw ontbijt en het drinken van jouw koffie. Bekijk of je deze ervaring iedere keer als je ervan geniet als nieuw kunt hercreëren door de volledige focus van jouw liefde en aandacht in/naar het heden te brengen. Verwacht niet dat de dingen of de mensen hetzelfde zijn … breng jouw beste zelf naar hen, en dan mogen zij zelfs beter zijn!

Dierbaren, ieder moment, iedere ademteug, is een geschenk. Wij weten hoe moeilijk het is om de menselijke neiging te overwinnen om het verleden in/naar de toekomst te dragen, nochtans, met oefening, kan je ernaar neigen om ieder moment fris en nieuw te creëren, alleen de liefde die je wenst te zien in/naar het heden brengend, en daarom, ook in/naar de toekomst.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Breng het Beste van Jou naar Ieder Moment.

Hallo Allemaal!
Trektochten leerden mij om de dingen in ieder moment als nieuw te zien. Ik heb enige favoriete routes richting het noorden en hoewel ik hen honderden keren bewandeld heb, is iedere omzwerving anders. Het bos veranderd van week op week en zelfs meer met het veranderen van de seizoenen. De luchten zijn anders. De temperatuur is anders. Bomen groeien, vallen om, en vergaan met de jaren, en nieuw leven komt omhoog vanuit de bodem van het bos. De paden waar ik van houd zijn als oude vrienden, ietwat hetzelfde, maar voortdurend veranderend. Wanneer ik de tijd neem om me op het bos te concentreren alsof ik het nog nooit eerder gezien heb, zijn wonderen, magie en nieuwe schatten altijd daar om gezien te worden.
Op dezelfde manier streef ik ernaar om met de mensen in mijn leven te relateren alsof zij ook gelijk zijn aan wat zij geweest zijn maar voortdurend veranderen. Ik heb geleerd om me niet vast te klampen aan wie een persoon gisteren was maar eerder aan de dans met wie zij vandaag zijn. Vrienden die eens stabiel waren en nu niet meer, verlaten mijn leven soms. Vrienden die eens nauw waren, worden plotseling zoveel nauwer als zij zich openstellen voor hun eigen harten. Soms ben ik verrukt wanneer mensen, waar ik van dacht dat ik hen goed kende, meer van dat wat binnenin hen is openbaren. Je kunt een ander menselijke wezen nooit echt kennen behalve in het moment. We veranderen altijd.
Ik denk, als menselijke wezens, wij proberen ons vast te klampen aan wat goed is, en we neigen ernaar alsook de pijn met ons mee te dragen. En dit is echter zo een enorme hoeveelheid aan werk. Het leven wordt veel eenvoudiger wanneer je zeggen kunt, "Ik ben nu hier. Laat mij het beste moment ervan maken dat ik kan. Laat mij m'n beste zelf naar dit moment brengen." En wanneer ik niet mijn beste zelf breng, in precies het volgende moment, kan ik nogmaals kiezen. De engelen hebben dit vele keren gezegd - God houdt de score niet bij. Wij komen ertoe om onszelf in ieder moment dat wij kiezen te hercreëren.
Het staren met Braco is een avontuur geweest om in het heden te zijn. Geen twee ervaringen zijn ooit hetzelfde. Het ene moment huil ik een vroeger leven eruit en het volgende kijk ik naar gouden licht dat overal de kamer binnenstroomt. Het ene moment voel ik mijn innerlijke weerstand om de energie toe te staan binnenin mij uit te breiden, en het volgend ben ik Eén met de kosmos. Ik stel me open, geef me over aan het moment en vertrouw nochtans het proces. Ik benader het leven steeds meer zoals dit, terwijl ik doorga het te beoefenen, en het is een gezegende en prachtige ervaring.
Dus deze week, als jij jezelf gewaarwordt in een moment dat je niet leuk vindt, vraag aan jezelf, "Hoe kan ik meer liefde in het volgende moment brengen? Hoe kan ik een betere ik in/naar het volgende moment brengen?" Kijk toe terwijl jouw leven begint te veranderen!
Heb een prachtige week!
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten