zondag, september 08, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 37, 2013


 
Ann Albers en de Engelen
"Eindeloze Keuzes"
September 2013 / Week 37

Neem een diepe ademteug. Als jij inademt adem je de energie in van alle mogelijkheden in jouw leven. Laat beperkende begrippen los van wat je kunt zijn, wat je kunt bereiken, of in je leven kunt hebben. Want met God zijn alle dingen mogelijk.
Het is gemakkelijk om je verstrikt te voelen door de omstandigheden van het leven, maar in alle gevallen dierbaren, heb je een keuze. Je hebt de macht om gedachten te kiezen die liefdevol en positief zijn, of gedachten die geconditioneerd en vaak negatief zijn. Je hebt de macht om het leven als een reis van kansen waar te nemen voor het uitbreiden van liefde, of als een dans van overleving. Je hebt de keuze om naar mensen en situaties in jouw leven te kijken als zijnde obstakels, of kansen voor transformatie.
Dus de volgende keer dat je tegen jezelf zegt, "Oh ik moet…" probeer tegen jezelf te zeggen, "Ik kies om…" Bijvoorbeeld zeg je, soms met een zwaar hart, "Ik moet naar dit werk gaan om de rekeningen te betalen." Zucht. En nochtans hoe meer krachtig is het om te zeggen, 'Ik kies ervoor om naar dit werk toe te gaan om de rekeningen te betalen. Het is de meest liefdevolle keuze die ik maken kan gezien mijn huidige omstandigheden. Nochtans heb ik keuze. Ik heb een mogelijkheid! Ik kan bidden en uitkijken voor een nieuwe baan. Ik kan enige van mijn financiële lasten elimineren. Ik kan alles opgeven en in een tent op het strand gaan leven!" Wij horen jullie nu zeggen, "Nee dat kan ik niet doen." Wel dierbaren, met alle soorten van respect, herinneren wij jullie eraan, ja dat kunnen jullie wel! Jullie hebben eindeloze keuzes, mogelijkheden en kansen!


Wij zouden jullie graag een klein spelletje aan willen bieden dat je met jezelf of met elkaar kunt spelen. De volgende keer dat je zegt, "Ik moet…" met een zwaar hart, wordt creatief. Schrijf alle andere mogelijke keuzes op! "Ik zou kunnen…" Maak hen zonderling, gek, amusant, en soms zal je vinden zelfs inspirerend. Brainstorm met je vrienden. Sta jezelf toe om aan de lijst toe te voegen. Weldra zal je zien dat het enige dat jou gebonden houdt jouw eigen gedachten zijn, jouw eigen gevoel van verplichting, jouw eigen definities van verantwoordelijkheid. Vanuit deze oefening kan je opmerken dat jij de meest liefdevolle keuze precies NU maakt maar dat er andere mogelijkheden zijn. Je kunt opmerken dat jij jouw eigen persoonlijk dictator geweest bent. Dierbaren, sta jullie zelf toe, tenminste in jullie denken om vrij te zijn! Sta jezelf toe om andere opties, andere mogelijkheden in overweging te nemen. Want in waarheid ben je nooit werkelijk verstrikt in wat voor situatie dan ook! Jullie zielen zijn en zullen eeuwig vrij zijn.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Vrijheid om te Kiezen

Hallo Allemaal!
De engelen boodschap herinnert mij aan iets dat ik de Dalai Lama eens hoorde zeggen. Toen hem gevraagd werd waarom hij diegenen niet haatte die Tibet overgenomen hadden en voor hem veroorzaakten om in ballingschap te zijn, zij hij iets in de zin van, "Ik had levens en land opgegeven, waarom zou ik mijn geest opgeven?" Deze man die meer reden had om medelijden met zichzelf te hebben dan de meesten van ons ooit zouden, heeft ervoor gekozen om van zijn leven een schitterend baken van inspiratie te maken. Hoevelen van ons zullen ooit verbannen worden, zullen onze huizen moeten ontvluchten, zullen moeten rondzwerven in het ruwe klimaat van de Himalaya's, en zullen een gigantische rivier over moeten steken … alles midden in de nacht, terwijl wij voor onze levens vluchten? Het is zo gemakkelijk om het perspectief te verliezen aangaande hoe prachtig onze levens werkelijk zijn.
Dus wanneer jij je op wat voor manier dan ook verstrikt voelt zitten, herinner je dan zoals de Dalai Lama aangaf, jouw geest is vrij. Je bent vrij om te kiezen. Je kunt je klem voelen zitten omdat je voor iemand moet zorgen. Gedurende verscheidene jaren was ik verplicht om voor mijn ouder wordende honden te zorgen. Ik zei vaak, "Ik moest…," maar de engelen herinnerden mij aan, "Ik kies om…" En met het terugblikken, koos ik er inderdaad voor om hen te laten leven totdat zij besloten dat zij gereed waren om te gaan. De liefde was verbazingwekkend. Ik ben blij dat ik het deed. Ik heb gezegd, "Ik moet meer werken om de rekeningen te betalen, " wanneer in werkelijkheid ik zou kunnen "kiezen" om enige van de gerieflijkheden van het leven op te geven en een beetje minder te werken. Het is een evenwicht. Jaren geleden las ik een boek genaamd, "Jouw Geld of Jouw Leven," door Joe Dominguez dat mij ook een groot perspectief daarover gaf.
Dus de volgende keer dat jij jezelf vangt zeggende, "Ik moet…," herinner jezelf dan aan, "Ik kies om…" Hoewel het kan toeschijnen dat onze keuzes beperkt zijn, hoe meer ik met de engelen werk, hoe meer ik zie dat wij feitelijk veel vrijer zijn dan dat we geloven. Jaren geleden, vroeg ik de engelen over een vriendschap die bezig was zich te vormen en ik vroeg of het op wat voor manier dan ook verder zou gaan. "Wel lieverd de mogelijkheden zijn eindeloos. Het is waarschijnlijker dat jullie vrienden zullen zijn. Nochtans, zouden jullie geliefden kunnen worden. Jullie zouden van elkaar kunnen houden, uit elkaar kunnen gaan en dan elkaar kunnen doden. Jullie zouden in de bossen kunnen lopen en door beren opgegeten kunnen worden!! Zij gingen zo nog een tijdje door, behoorlijk humoristisch maar ik zag hun punt! Iedere beslissing die wij maken verandert onze toekomst! Kunnen jullie je de mogelijkheden voorstellen? Zij zijn groter dan alles dat zelfs een supercomputer zou kunnen produceren, gezien het feit dat wij kansen voor keuze hebben met iedere ademhaling. Wij kiezen … en wat een krachtige vrijheid is dat!
Heb een gezegende week,
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten