zondag, juli 21, 2013

De Zingende Planten van Damanhur

De Zingende Planten van Damanhur
Cobie - Dit is iets dat ik vond dat ik met jullie delen moest… En is dus even heel iets anders…. Bijzonder mooi!!
Het fascinerende laboratorium Damanhur bestudeerd de trillingsenergieën van planten, een opzettelijke gemeenschap in Italië. In dit vreedzame en spirituele ecodorp is een laboratorium in de bossen welke een prachtig koor van zingende bomen aanbiedt. Ja!.., dat lees je goed … zingende bomen. Sinds 1976, hebben de onderzoekers in Damanhur apparatuur uitgevonden en ontwikkeld die de elektromagnetische veranderingen op het oppervlak van bladeren en wortelen kan opvangen, hen transformerend in feitelijke geluiden. Het beste gedeelte is, dat deze bomen hun elektrische reacties schijnen te controleren via een feedback mechanisme, en demonstreren een soort van besef en voorkeur voor types muziek. De zingende planten en bomen van Damanhur hebben zo een wereldwijde fascinatie aangevonkt dat de mensen "Planten concerten" begonnen te organiseren, waar musici optreden in vergelijking met de muziek gecreëerd door de bomen.
Bekijk deze 15 minuten durende video van een prachtige demonstratie van zingende planten terwijl één van Damanhur's onderzoekers het fenomeen uitlegt.  


6 opmerkingen:

  1. Damanhur is niet zo Lichtwerker-achtig als men wil doen geloven, Cobie. Marketing op een Jezuieten-manier om allerlei toeristen aan te trekken. En alle New age sites gratis reclame te laten maken. De schilderingen zijn mooi, maar geschilderd op gipsplaat. Mooi, maar onecht. Met de laatste tijd wat electronica om met de tijd mee te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zult als Nederlander in Italië wonend precies weten hoe en wat natuurlijk. Ik heb daar geen weet van.

      Toch doet het geen afbreuk aan het feit dat dit een prachtig gegeven is van de communicatie tussen ons en het plantenrijk. Voor de fysieke wereld is het hoorbaar gemaakt en dat geeft toch wel aan denk ik dat er veel, veel meer is dan wij die in de dualiteit leven, altijd maar aangenomen/geloofd hebben. Het geeft weer een stukje extra houvast aan alles wat wij, de al wat langere wakker zijnde lichtwerker, al lange tijd in ons hart weten. Voor degenen die echter nog maar net ontwaakt is of bezig is te ontwaken, zijn dit prachtige handvaten in mijn ogen... Daar doet een 'fake' achtergrond geen afbreuk aan. En daarnaast, ook de mensen van Damanhur zullen verder ontwaken en dit vermoedelijk nog veel verder gaan uitwerken... Alles is mogelijk in deze tijd nietwaar?

      Maar dank je wel, het is altijd goed om een stukje achtergrond omtrent de organisatie te hebben, daarnaast is het met alles zo dat we altijd in ons hart te rade moeten gaan over de waarheid. Voor mij voelde het goed, en ik vond het bijzonder vreemd er nog nooit eerder over gehoord te hebben, terwijl ze toch al vanaf 1976 daar aan het werk zijn met dit gebeuren... Misschien is het toch grotendeels de kop ingedrukt... Wie weet...

      Liefs

      Verwijderen
  2. Damanhur doet wel zeker bijzondere dingen, ik kom er al jaren en geniet erg van de fijne sfeer daar en de lieve mensen. En het blijft een samenleving waar dus niet alles perfect is. Damanhur inspireert vele mensen over de gehele wereld.
    Het heeft vele eigen bedrijfjes, waaronder Olami en natuurlijk gebruiken ze marketing om toeristen aan te trekken, dit gedeelte is een bedrijf.

    Ik zou zeggen, om een oordeel te kunnen vellen, ga zelf kijken en ga af op je eigen ervaringen. Baseer dat niet op die van anderen. Ik ken een site die zeer negatief over Damanhur spreekt, ken de persoon erachter, die zeer haatdragend is en ik liep destijds in Damanhur al graag met een grote boog om haar heen.

    De contact met de planten is geweldig! Wist je dat er in de komende maanden een workshop over in Nederland is?

    https://www.facebook.com/events/461769140580616/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie!

      Aangezien ik me persoonlijk meer met de spirituele ontwikkeling bezighoud, weet ik werkelijk niet zoveel af over achterliggende gronden of doelstellingen, en daar gaat mijn interesse dus ook niet naar uit. Ik zag deze video en dit raakte mij in mijn hart, en ik wilde dat delen... Het is een bevestiging niet meer en minder. En er zijn nog steeds heel veel mensen die het 'keiharde' bewijs nodig zijn. Nou in mijn ogen is dit zo'n "keihard" bewijs.

      Dus ja, het is zeker waar dat je op je persoonlijke ingevingen af moet gaan. En zoals met alles tegenwoordig zal er heel veel opnieuw 'onder de loep' genomen moeten worden... We weten inmiddels wel dat bij heel veel zaken de dingen juist 'andersom' zijn dan dat wij zonder meer aangenomen hebben of dat ons geleerd werd.

      Het is prachtig om te zien wat uit zo'n organisatie voort kan vloeien, dus mensen misschien is deze workshop precies wat voor jullie....

      Dank je wel!

      Liefde, Licht en Zegeningen.

      Verwijderen
  3. hier op de site van Nieuwetijdskind.com vind je nog wat meer info over de zingende planten van Damanhur: http://www.nieuwetijdskind.com/zingende-planten-damanhur/ groet, Gordon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gordon,

      Zo'n verwijzing naar een ander artikel hierover is nooit verkeerd!!

      Liefde, Licht en Zegeningen.

      Verwijderen