vrijdag, juni 28, 2013

Een Uur met een Engel - Sri Shankara - 24 Juni 2013


Een Uur met een Engel - 24 Juni 2013
Sri Shankara - Overal waar Jullie Kijken Zal een Moesson van Liefde Zijn
 
Steve Beckow Intro: Sri Shankara sloot zich bij ons aan en besprak zijn missie aangaande het terugkeren naar zijn geliefde India. Volgende week zullen we verheugd zijn om van de nieuwe Boeddha te horen - die zichzelf typeert als de Boeddha van Eensgezindheid - ook met een belangrijke relevantie naar India. Zowel Sri Shankara en de nieuwe Boeddha zijn hier om eensgezindheid in de wereld te promoten en India zal een leider aangaande die ontwikkeling zijn.
Sri Shankara leefde in de achtste eeuw en was de grondlegger van het moderne Indische kloosterleven alsook een productieve vertolker van de heilige boeken en een grondige spirituele leraar.
Hier legt hij de manier uit waarop de meesters, welke India verwacht, zullen incarneren en wie er hier zullen zijn. Hij legt vele kwesties uit relaterend aan geloof en spiritualiteit. Er zijn onverwachte verrassingen met wat hij te zeggen heeft.
Geoffrey West:  Groeten en Zegeningen aan iedereen. Welkom bij een volgend Uur Met een Engel met Linda Dillon, het kanaal voor de Raad van Liefde en auteur van het boek 'De grote Ontwaking'. Zich bij haar aansluitend vanavond is Steve Beckow, oprichter van de website 'Gouden Tijdperk van Gaia.com' en auteur van 'De Opbouw van Nova Aarde: Richting een Wereld die voor Iedereen Werkt'. Ik ben Geoffrey West en val in voor Graham Dewyea deze avond.
Wij gaan deze avond verder met het avonturieren van een serie in onbekend gebied. Wij zullen proberen om in verbinding te komen met een Indische avatar uit de achtste eeuw genaamd Sri Shankara, wiens naam op diverse verschillende manieren uitgesproken wordt in de westerse wereld, maar ik zal hem op deze manier introduceren.
Sri Shankara zal onder andere enige van de manieren waarop religies afgedreven zijn van hun oorspronkelijke doelstelling adresseren, alsook zal hij zijn doelstelling en dienstbaarheid aan India in deze tijd adresseren.
Ik geloof dat Linda gedurende een paar momenten als zichzelf naar voren zal komen. Dus hiermee, zal ik de dingen aan jou overdragen, Steve.
Steve Beckow:  Dank je wel, Geoff. En voordat wij Sri Shankara introduceren, kan Linda misschien naar voren komen? Ik denk dat je een paar mededelingen hebt, Linda?
Linda Dillon: Oh, ik heb geen enkele mededeling. Ik wilde gewoon hallo tegen iedereen zeggen en een beetje praten over wat een andere koers dit is, niet alleen voor Een Uur met een Engel, maar ook voor mij en wat ik, tussen haakjes, "normaal gesproken doe"…
SB:  Alsjeblieft, ga je gang.
LD:  … als het kanaal voor de Raad van Liefde.
En ik denk niet dat mensen altijd beseffen dat het zijn van een kanaal niet noodzakelijkerwijs is als het omdraaien van een knopje. En ik onderwijs het channelen, en dus onderwijs ik de mensen dit.
Maar het staat die energie of dat wezen toe om in principe te komen en gedurende een periode aan tijd met jou samen te wonen, dat je aan de kant gaat zodat zij in principe het lichaam kunnen gebruiken, jouw stem, jouw tong, jouw mond om dat te communiceren wat zij echt willen.
En ik ben daar altijd zeer nederig/bescheiden over - of misschien is eerbiedig een beter woord - met wie ik vereerd wordt die doorkomt. Weet je, toen ik met channelen begon bracht ik in principe vele jaren met oefenen door. En het nam, oh, ongeveer drie jaren om het zelfs hardop aan iemand anders toe te geven dat ik Aartsengel Gabriel channelde, omdat het zo een ego verklaring leek te zijn!

Het voelde bijna aan als, oh, hoogmoed. Dus, we breiden de cirkel van wie er binnenkomt en wie erin gechanneld wordt uit. Ik heb er geen twijfel over dat Shankara deel uitmaakt van de Raad van Liefde, welke een gigantische, gigantische paraplugroep van verlichte wezens is, van zuivere lichtwezens die helpen om liefde terug te laten keren en te verankeren op Aarde.
Maar ik wilde ook ons publiek, onze luisteraars, onze partners, onze familie, een waarschuwing geven dat soms wanneer ik een nieuw wezen channel de snelheid van spreken - omdat wij voor elkaar nieuw zijn als het ware - een klein beetje langzamer is. En zeker [lacht] sommige van de uitdrukkingen of woorden die ik in mijn hoofd hoor zijn echte tongbrekers waar ik niet vertrouwd mee ben.
Dus, terwijl ik de Indiase traditie echt eer - echt eer! -, is dat niet mijn pad geweest in dit leven, wat is waar hij mij aan herinnerd heeft terwijl wij hier zaten te praten en te mediteren.
Ik vermoed dat wij allemaal op een bepaalde punt in de tijd de meeste paden hebben bewandeld, maar in dit leven is het niet mijn pad geweest - dus vraag ik ook van jou, Steve, om als een vertaler te handelen, of om tussenbeide te komen wanneer je voelt dat misschien verdere uitleg behulpzaam zou kunnen zijn voor onze luisteraars om te begrijpen waarnaar gerefereerd wordt.
SB:  Zeker.
LD: En ik wil een speciale, persoonlijke groet en buiging naar onze luisteraars en onze familie in India geven die zich vanavond bij ons aangesloten hebben. En … dank je wel voor mij dit te laten doen. Zo, dat is het. Terug naar jou Steve.  
SB:  Dank je, Linda. En ook onze luisteraars in Fiji en sommige delen van Afrika, en de Verenigde Staten.
LD:  Ja.
SB:  … van Indische achtergrond. Dank je, Linda.
LD:  En waar Shankara over het geheel genomen tegen mij over gesproken heeft is het thema … zijn grote thema is eensgezindheid. Ik ben er zeker van dat hij niet alleen over India of Fiji of Afrika zal spreken, maar de gehele planeet! [lacht]
SB:  Prachtig. Linda, wilde je nog iets zeggen over jou tijdelijke afwezigheid?
LD:  Oh, grote goedheid! Ja. [lacht] Ja, Ik denk dat ik dat maar beter kan doen, huh?
Ik zal gedurende een periode van op z'n minst drie weken weg zijn. Ik hoop zeker dat het niet langer dan drie weken zal duren. En na het doen van mijn gepaste ijver van het genezen en het hebben van de halve beschaafde wereld, zowel boven als beneden, die aan mij werken, is het vereist dat ik geopereerd wordt aan mijn pols en onderarm. En dat betekend dat ik in principe een paar weken buiten werking gesteld zal zijn.
Maar wat wij gedaan hebben is, dat wij drie sessies van Een Uur met een Engel vooraf opgenomen hebben, met de prachtige hulp van Steve en Geoff en Suzy Maresca. En dus wacht jullie feitelijk enige fenomenale traktaties.
Eén van de shows, geloof ik, die volgende week op Canada Dag uitgezonden zal worden is een discussie met de toekomstige Boeddha, één van de toekomstige Boeddha's. En dan een serie van twee weken met Aartsengel Michael over de aard van de spirituele evolutie.
Dit zijn ongelooflijke shows. Ik weet niet of zij de extra "Oempfh" geven, dit nu wetende (dat Linda weg zal zijn)! Iets extra's moest er zijn om de energie voort te dragen. Maar ik krijg ook het gevoel - en dit is slechts tussen de 5,000, 8,000, 10,000, 5 Miljard van ons - dat iets echt groots in termen van verandering gedurende deze periode in de lucht zit.
Dus mijn verzoek aan een ieder van jullie, en aan mezelf terwijl ik in deze stille fase zit, is om gewoon jullie harten te openen en alle zegeningen en de verschuivingen die plaatsvinden te ontvangen, en volg de mantra van "sta toe".
Weet je, Jezus Sananda, toen hij over dit jaar sprak en waar het over ging, was het thema voor 2013 verandering, het ging over eenwording - wat is waar we vandaag over gaan horen - en toestemming en acceptatie. Dus, laat het gewoon komen.
Dank je voor de herinnering, Steve,

SB:  Oké. Dank je Linda. En terwijl jij je gewoon gereed maakt, sta mij toe om, ten eerste, tegen Sri Shankara te zeggen, welkom, en hoe verschuldigd ik aan U ben voor het spirituele begrip dat U bijdroeg via uw geleerde werken aan mij, waarvan mijn favoriet de 'Crest-Jewel of Discrimination' is. Ik had me zeker nooit voor kunnen stellen dat ik met U zou praten! En hiermee, verwelkom is Sri Shankara.
Sri Shankara:  En ik verwelkom jou/jullie. En ik bedank je voor de verering die je me geeft. Maar je mag me zeker Shankara noemen. Je mag me zo noemen zoals je wenst, want zoals je wel weet, stond ik bekend onder vele namen.
Maar dit is een naam welke onze Moeder, Shakti, (1) eert, en dus is het één van mijn favorieten. Het is een nieuwe ervaring, en je zou niet denken dat ik vele nieuwe ervaringen zou kunnen hebben.
Maar het is een nieuwe ervaring voor mij om door deze vrouw te spreken, zoals ik weet dat het dit voor haar ook is. Maar ik zou zeggen dat ik niet alleen in dankbaarheid ben, maar dat onze energieën samen vrij harmonieus zijn. En ik zal me, waar nodig, aanpassen om te verzorgen wat geadresseerd moet worden.
Ik kom deze avond, altijd, als een vriend, maar ook als een leraar. Want mijn rol van onderricht geven werd nooit voltooid, en dat zal het ook nooit zijn, want er is altijd meer om te begrijpen. Tenzij, natuurlijk, jij je reis voltooid hebt en je teruggekeerd bent naar de Brahman [oftewel God]. (2)
Maar voor de meesten van jullie, natuurlijk, is dit niet zo. En ik bedoel dit niet op een ontmoedigende manier, maar er is een afstand die afgelegd moet worden, en ik ben verheugd om dit te bespreken en te praten over hoe deze afstand te overbruggen.
Jullie planeet, deze dierbare Aarde, en alles op Haar, zitten in een periode van eenwording en het leren dat er geen verschil is tussen wie van jullie dan ook, dat jullie allemaal gezichten van de Ene zijn, en dat er nooit enige echte afscheiding geweest is. (3)
Ja, er zijn meervoudige expressies, en er zijn meervoudige reizen, maar wanneer je echt naar hen kijkt, wanneer jij je binnenin jouw weten verankerd in plaats van jouw verstand, zal je ertoe komen te begrijpen dat je niet anders bent dan jouw buurman of jouw broeder, die ofwel jouw broeder via geboorte is of de broeder die aan de andere kant van de planeet woont, of - laat ons zelfs een ander onderwerp aankaarten - een broeder die op een verre planeet woont.
Er is slechts één reis, en er is slechts één essentie doch vele expressies. Weten jullie, dat wat ik tegen jullie zeg terwijl ik naar voren kom op deze avond als Shankara niet aanmerkelijk anders is dan wat ik vele eeuwen geleden gezegd heb. En het is dezelfde boodschap die ik beoefend heb en in de praktijk bracht.
En het is om jouw ego omver te werpen. Het is om los te laten van wat je denkt dat je bent en te worden wie je werkelijke bent. Want jij bent/jullie zijn het gezicht van God en de Godin, (4) ja, maar jullie zijn ook zoveel meer dan dat.
Toen ik de wereld bewandelde, de Aarde, de rotsen en stenen en stof en de rijke Aarde van mijn geliefde India, mijn Moeder, was er zoveel verdeeldheid. En ik zou graag over arrogantie/zelfgenoegzaamheid willen spreken gedurende de conversatie van deze avond.
Er was teveel verdeeldheid tussen de mensen en de systemen van de kaste, van de maatschappij, van de geloven, of paden. Zij scheurden de mensen uiteen. Zij richten stenen muren op tussen families en gemeenschappen en individuen waar er geen behoorden te bestaan. En gedurende die tijd wat ik zou zien was een grote hoeveelheid aan arrogantie. En is zeg dit niet op de manier van materiële arrogantie, hoewel dat ook aanwezig was. Maar het was spirituele arrogantie waar ik mijn woorden aan adresseerde.
Want wat het deed, en doet, is dat het iemand in een positie of een geloof in hun superioriteit plaats boven een ander. Het verankerd in het wezen het onjuiste begrip dat zij in een superieure positie van gunst verkeren, en dat doen zij niet.
Welnu, je zou kunnen beargumenteren dat allen in een superieure positie van gunst zijn, of dat niemand dat is, maar is dit geen zinloos argument? En wat het doet is dat het de afscheiding voortzet. Het zet dit geloof voort, deze arrogantie dat de één beter is en de andere is dat niet.
Je zou kunnen denken dat ik niet in staat ben van het bezitten van de energie van verslagenheid, maar is het niet onfortuinlijk dat, terwijl ik tegen jullie spreek in de 21ste eeuw, dat deze arrogantie niet vervaagd is? Is het een klein beetje veranderd? Een heel klein beetje? Ja. Maar als wat dan ook, is het gegroeid en bijeengehouden. En dit is de grootste horde voor jullie geweest om te overwinnen in jullie Ascentieproces, in jullie terugkeer naar jullie volgende cyclus - ja, jullie keren terug naar jullie volgende cyclus.
Dus het is dit gevoel van arrogantie, van spiritueel recht en spirituele arrogantie, dat eenvoudig toegestaan moet worden om van jullie weg te stromen. Kan dit, voor iedereen op Aarde, een tijd van afstand doen zijn, waar jullie niet alleen het begrip verklaren dat er vele gezichten zijn, vele paden, maar ook dat zij gelijk zijn?
Welnu, je kunt tegen mij zeggen, "Sri, denk je niet dat deze weg, deze benadering, dit pad, deze reis meer effectief is in termen van terugkeer?" (5) En wat ik tegen jou kan zeggen is, ja. Voor jou, kan dit het gekozen en daarom het beste pad zijn. Maar jij beslist niet voor jouw broeder, voor jouw zuster. Dat zou arrogant zijn. En dat zou niet van liefde zijn.
Ik kom om waar jullie aan denken niet als religies te herenigen, omdat religies en de uitdrukking van stratificatie in de maatschappij waarlijk niet dienstbaar zijn. De reis van verlichting, van terugkeer, is individueel en collectief.
Welnu, moeten jullie de Vedas kennen? (6) Moeten jullie beoefenen, lezen, mediteren? Natuurlijk moeten jullie dat. Hoe anders wil je het komen te weten? Maar dat betekent niet dat het universele begrip van het heilige woord, van de lering, niet in/naar de vorm en het spel komt.
Er is teveel verdeeldheid. En ik weet dat in mijn tijd ik zeer sterk in het voordeel sprak van één pad. (7) Dat is niet waar ik vandaag over spreek. Ik spreek over het pad van liefde, van mededogen, en ja, van toewijding. Jouw spirituele pad, de reis, is niet iets dat je oppakt of neerzet, dat je op bepaalde dagen of op een bepaalde tijd van de dag beoefent. Het is in iedere ademteug en iedere vezel van jouw wezen. Het is niet afgescheiden van waar jullie aan denken als jullie persoonlijkheid of jullie leven of jullie familieleven of jullie werkleven of jullie gemeenschap.
Het kan niet afgescheiden zijn, want het is de kern welke alles dat je doet voedt en aanstuurt. Het voorziet jou van brandstof in termen van hoe je voorwaarts gaat, hoe jij je gedraagt, hoe je zelfs denkt, want je arriveert niet bij de waarheid door er eenvoudigweg aan te denken. Dat is het geschenk dat er aan jullie gegeven is gedurende deze tijd van verandering en overgang. Het was het openen van jullie hartbewustzijn, zijn de woorden die jullie gebruiken.
Maar ik ben er zeker van, mijn vriend, dat je vandaag vele vragen voor me hebt. En ik weet dat we niet op een stoffig pad zitten of wandelen, dat onze tijd beperkt is en toch dat het tezelfdertijd oneindig is.
SB:  Dank u wel. Ik kan mezelf er niet toe brengen om U slechts Shankara te noemen, ben ik bang.
Ik deel uw toewijding aan de eenwording. Ik zie zeker graag de opkomst van een gekruiste-culturele spiritualiteit. En dus laat mij u twee vragen stellen waar u geen lange tijd voor hoeft te nemen om die te beantwoorden. (8) Ik vraag hen beide tegelijkertijd. En de eerste is, is wat de Hindoes Brahman, Atman en Shakti noemen hetzelfde als wat Christenen de Vader, Zoon en de Heilige Geest noemen? En de tweede is, wat is de verbinding tussen wat Hindoes Brahma, Vishnu en Shiva noemen, (9) en de gunas of de kosmische machten van rajas, sattwa en tamas? (10)
Sri Shankara:  ik kan dit zeer snel beantwoorden. Er zijn geen verschillen.
Dit zijn culturele begrippen. Welnu, je weet, om jouw eerste vraag specifiek te beantwoorden, dat er in India een zeer lange, rijke en trotse traditie van geloof is. En ik zeg dit niet om op wat voor manier dan ook te verlagen, omdat, zoals ik tegen jou gezegd heb, het thema eenwording is. Wij hebben eenvoudig meer tijd en meer concentratie gespendeerd.
Maar ja, jullie begrippen en jullie inspanningen om eenwording te brengen in termen - want dat is wat het is; het is simpelweg taal; het zijn verschillende woorden voor dezelfde energieën - welnu, vraag ik jullie om op te houden met deze woorden te gebruiken? Natuurlijk niet.
Maar is er, diep ingeworteld in jullie groeiende begrip, een gekruiste-culturele, zoals jij het uitgedrukt hebt, spirituele onderbouwing? Want wij spreken niet over religie. Wij spreken over spiritualiteit. Wij spreken over geloof/vertrouwen. Wij spreken over de kern van jullie leven.
Jullie hoeven jullie taal of referentiepunten niet te veranderen, omdat zij allen op dezelfde plaats eindigen (Brahman of God). Zij beginnen, reizen en eindigen allemaal op dezelfde plaats.
SB:  Prima. Dank u wel hiervoor. Ik zou nu graag een aantal vragen willen stellen waarvan ik denk dat ons Indiase publiek zou willen dat ik die stelde. En de eerste is, Wie keren er met U, voor India, terug? Bijvoorbeeld, keert Sri Ramakrishna terug?
Sri Shankara:  Ja. (11)
SB:  En wie kunnen er nog meer terugkeren om India te begeleiden?
Sri Shankara:  Daar zal een combinatie aan wezens zijn. Zoals je weet, zal [Paramahansa] Yogananda ook terugkeren. En hoewel er veel tegenstellingen geweest zijn, de verenigde energie van Sai Baba zal ook terugkeren. Er zullen vele leraren zijn die eeuwen en eeuwen achtereen niet gezien werden.
Ja, ook Yogi Bhajan (lacht). Hij wilde erin opgenomen worden! Maar laat mij ook zeer nadrukkelijk hierover zijn. Eén van de sleutels hiertoe is, niet alleen voor India maar voor jullie gehele planeet, is om de meester in het gezicht van jouw buurman/vrouw te zien. Wees voorbereid, zoals ik eens was, om Shiva in de meest onverwachte vormen en plaatsen te zien, veel gelijkend zoals jullie jullie westerse meesters zouden zien.
Welnu, ik vraag jullie niet om jezelf op de grond te gooien, maar dan ook weer, wat voor schade kan dat doen? Er is niets dat arrogantie sneller elimineert dan het jezelf toestaan om op de Aarde te gaan liggen, lof gevend en God erkennend.
Mijn doelstelling, zoals jullie weten, is eenwording. Welnu, dat gaat een thema van alle meesters worden. Dus laat mij hier duidelijk over zijn. Er is niet één meester die terugkeert - en, tussen haakjes, dat is geen term die ik voor mezelf gebruik - maar er is er niet één die terugkeert die niet komt met een thema van eenwording.
Voor sommigen, zal het verschillende uitdrukkingen aannemen. Maar het onderliggende thema zal nog steeds eenwording zijn. En het is de eenwording van alle mensen, van alle kasten, van alle paden. En ik bedoel niet eenvoudig Hindoe of Moslim of Christelijk of Joods, ik bedoel alle mensen.
Jullie weten dit omdat de Boeddha ook tegen jullie spreekt.
SB:  Ja, de Boeddha zal volgende week spreken. (12)
Sri Shankara: Ja. Hoe arriveer je in een hogere dimensionale wereld, elkaar omhelzend in eensgezindheid en Liefde? Wel, dat is waarom wij hier zijn om jullie daarmee te helpen. Maar het is ook waarom wij hier zijn om te handelen als - transformeerders, katalysatoren, agenten, leraren.
Welnu, wij komen met de wetenschap van jullie capaciteit en jullie verlangen om deze oude afscheidingen los te laten, om af te zweren wat niet gediend heeft. En het diende niet in de achtste eeuw, en het dient niet in jullie nu. Denken jullie niet dat het tijd is?
SB:  Ja inderdaad. Sri Shankara, ik denk dat vele Indiërs zouden willen dat ik deze vraag aan u stel. U zei dat Sri Ramakrishna terug zou keren, en inderdaad, hij zei, ook, dat hij rondom deze tijd terug zou keren. Hij heeft nog één incarnatie meer. Welnu, hij is een incarnatie van Vishnu, als ik de kwestie juist begrijp.
Betekend zijn terugkeer dat Sri Rama en Sri Krishna niet terug zullen keren, dat zij dus belichaamd zijn in dezelfde individu die wij noemen Sri Ramakrishna? Of zullen Sri Rama en Sri Krishna ook terugkeren? (13)
Sri Shankara:  Nee, zij zullen als één terugkeren.
En ik vertel je waarom - en nogmaals, is het vanwege deze tijd van eenwording. Welnu, het is niet dat de energieën van elk van hen niet volledig aanwezig zal zijn. Maar Rama en Vishnu, zij houden elkanders handen vast en zij dansen de eeuwige dans van vreugde, zodat allen die hun leven toegewijd hebben aan hun reizen, gedurende vele, vele incarnaties, beide gezichten kunnen gaan begrijpen, niet in een betekenis van dualiteit, maar in een betekenis van Eén. Er zijn vele gezichten, maar er is slechts één essentie. Dus dat is waarom de beslissing - en ja, het was een beslissing; en deze is al gemaakt - waarom deze beslissing geweest is dat zij als één zullen komen.
Deze energie zal, vrij letterlijk, het effect hebben van het omkeren van het getijde.
SB:  Prima. Nu, U zei Rama en Vishnu, maar ik neem aan dat u Rama en Krishna bedoelde? Is dat juist?
Sri Shankara:  Ja. En Vishnu.
SB:  Wel, kunt u uitleggen voor onze luisteraars hoe het kan zijn dat Rama en Krishna incarnaties konden zijn van Vishnu, en Vishnu hemzelf nochtans ook zou komen?  Ik heb er gewoon moeite mee om mijn gedachten daaromheen gewikkeld te krijgen. Zou u me uit de brand kunnen helpen, alstublieft?
Sri Shankara:  Ik wil dat je eraan denkt als aan een drie-eenheid, als de volledige belichaming van allen. Want zie je, jij denkt dat het 'ofwel/of' moet zijn, maar dat hoeft het niet te zijn. Want soms is er een overlichtende aanwezigheid die een dergelijke eenwording in staat doet stellen om plaats te vinden. En dat is precies wat er in deze situatie gebeurd.
SB: Oké, dat klinkt veel als wat Sri Ramakrishna zei toen hij omschreef wie er binnenin hem was, dat hij daar was, dat de Moeder daar was … Is dat juist? (14)
Sri Shankara:  Dat is juist.
SB:  Welnu, twee vragen over de terugkerende meesters. Eén, wanneer zullen wij hen in hun fysieke vorm gaan zien? En, twee, komen zij terug als uitstralingen, tijdelijke uitstralingen, of zijn zij geïncarneerd?
Sri Shankara: Wel, er zijn incarnaties in een fysieke vorm geweest. Welnu, niet allen zullen fysieke incarnaties zijn. Bijvoorbeeld, zal er een uitstraling zijn van de oorspronkelijke energieën van velen van de meesters, zodat er een terugkeer kan zijn om eerst een eerste niveau van begrip te veroorzaken, welke zeer vaak het meest zuivere begrip was. Maar velen van de meesters hebben gekozen dat zij, in feite, een vorm zullen nemen.
Welnu, natuurlijk komen zij om te onderwijzen en om de weg van vervulling te laten zien, om jullie te zegenen, maar ook komen sommigen van hen eenvoudig omdat zij op hun reizen ook deze verandering wensen te zien.    
Denk er op deze manier aan - en het is niet van belang of het nu de leringen van het Oosten of het Westen, het Noorden of het Zuiden zijn. Deze leraren hebben hun levens toegewijd aan het laten zien van de weg, ja, natuurlijk naar de vervulling en de terugkeer naar de Bron, naar Brahman, maar zij wensen ook om de eliminering van haat en hebzucht te zien, van afscheiding en isolatie. Zij wensen te zien dat hun broeder en zusters, hun kinderen, worden.
Dus zij komen om waar te nemen, maar zij komen ook om deel te nemen aan deze vreugdevolle aangelegenheid.
Welnu, je weet, in de traditie die ik naar voren breng … Nu, ik vraag niet aan jullie om te gaan en om nog langer een monnik te zijn. Ik vraag aan jullie om naar voren te stappen in de volledigheid van jullie menselijke zelf, maar te weten, op de Indiase manier, hoe feest te vieren, met grote fanfare, deze opening waar jullie voor gewerkt hebben, waar jullie jezelf aan toegewijd hebben, leven na leven na leven, onder mijn voogdij of de voogdij van anderen.
Ontken jezelf de vreugde van deze tijd niet. Ja, ik weet dat velen van jullie zich tot mij gewend hebben en tegen mij zeiden, "Shankara, Ik heb nooit een dergelijke zwaarte op mijn schouders gevoeld. Kunt u alstublieft deze last van mijn schouders, van mijn hoofd en van mijn hart optillen?" Natuurlijk zal ik dat. En het zal beginnen met de acceptatie dat jullie op jullie weg naar huis zijn. Het zal beginnen met de afzwering van iedere vorm van arrogantie.
Ik wil dat jullie kijken naar met wie jullie jullie woning, jullie gebouw, jullie plaatsen van werk bezetten. Ik wil dat jullie kijken naar degene die fruit verkoopt of op straat zit te bedelen, en ik wil dat jullie jezelf zien - niet beter of slechter, eenvoudig samen op deze reis van wording.
Dus, wij keren terug omdat wij er een deel van uit willen maken. Zo eenvoudig is het. Natuurlijk zijn wij dienstbaar. En wij dienen evenzo jullie heilige zelf - zoals jullie doen, en altijd gedaan hebben, ons te dienen. Wij erkennen dat en het is belangrijk, dat jullie toewijding en jullie loyaliteit niet alleen erkend wordt maar ook beloond wordt. 
SB:  Sri Shankara, U zei dat Ramakrishna, Rama en Vishnu terug zouden keren, maar ik wil gewoon even duidelijk hebben of u nu zei dat Krishna ook terug zou keren. En kunt u ons dan vertellen wanneer wij de meesters zullen zien?
Sri Shankara:  Krishna keert terug, is teruggekeerd, en aanwezig, in de verenigde vorm. Dus laat mij hier zeer duidelijk over zijn. Heb je een paar minuten, en dan zal ik je vertellen wanneer hij hier zal zijn? Want het is zo nabij als dat.
SB:  Alstublieft, maar wanneer u het uitlegt, is het me niet duidelijk wat u nu net zei - u zei dat Krishna hier zal zijn in zijn verenigde vorm - het is me niet duidelijk of dat betekend dat wij in staat zullen zijn om Sri Krishna te zien, of dat hij een deel uitmaakt van iemand anders? Dus, alstublieft, help me dat te begrijpen.

Sri Shankara:  Het zal een hereniging zijn van waar jullie aan gedacht hebben als Krishna. Dat is wat ik bedoel. Het zal één meester zijn die in een nieuwe vorm komt om de weg te verlichten.
SB:  Welnu, één meester die samengesteld is uit Rama, Vishnu, Krishna, Sri Ramakrishna?
Sri Shankara:  Dat is correct.
SB:  Prima. Nu, als zij in de vorm geboren zijn, dan groeien zij op. Er is een tijdsperiode gedurende welke zij zeer jong zijn, en het zou waarschijnlijk niet iets goeds voor de ouders zijn, of voor hen, om wijds bekend te zijn. Wanneer zal deze verenigde vorm gereed zijn om zichzelf aan te kondigen?
Sri Shankara: De volledigheid van het kind zal bekend worden op een zeer complete manier in een aantal jaren, over ongeveer twee of vier jaren. Nu, dit is ook afhankelijk van, omdat het niet zwart wit is. Het kind is aanwezig, doch wordt beschermd, zullen wij zeggen, verborgen - en voor een goede reden, want wij willen niet dat er tussenbeide gekomen wordt met de groei van dit kind. Noch wensen wij dat er tussenbeide gekomen wordt met de familie en de uitgebreide familie.
Maar het maakt ook een deel uit van jullie komst naar een plaats, net zoals, op vele manieren, de terugkeer van de Christus. Het is verreweg dezelfde energie, nietwaar? En wij willen de Aarde niet nog steeds op een plaats hebben van een dergelijke onrust waar jullie het plan hebben om deze persoon te doden.
Dus het is ook afhankelijk van de evolutie en de afzwering van de arrogantie en de omhelzing van liefde, zodat jullie in de aanwezigheid van dit wezen kunnen zijn, deze machtige terugkeer, zonder schade toe te wensen, of zelfs erger, schade toe te brengen. Dus, is hij beschermd? Natuurlijk is hij dat. Natuurlijk.
Maar het wordt achter het scherm gehouden als het ware, tot aan zulk een tijd dat het menselijke collectief in hun Ascentie ook op een punt is dat zij dit kunnen accepteren. Niet dat zij de werkelijkheid van deze hereniging niet zouden accepteren, maar dat zij het kunnen accepteren en de liefde en de energie ontvangen welke deze ene al op de planeet aan het verankeren is, zonder bemoeienis, met alleen liefde en gemeenschap, en begrip.
Dus, het doel van deze hereniging is de volgende stap waar ik over spreek. Maar het is ook verbonden aan jullie allemaal, vanaf de Noordpool naar de Zuidpool, en overal daar tussenin, naar een plaats toekomend waar jullie gezegd hebben, "Wij omhelzen niet langer de illusies."
Nu, de illusies kunnen nog steeds in het proces van vormverandering en desintegratie zitten, maar wat de desintegratie creëert is in feite de afzwering van hen. Dus, als jullie je verplichten - Michael heeft de term gebruikt dat het vrede met de derde maakt; ik gebruik het woord afzwering omdat dit iets is dat iedere persoon die mijn stem hoort het zal begrijpen - hebzucht af te zweren, en het delen te omhelzen.
Zweer haat af, en omhels begrip, samenwerking, leefgemeenschap. En zweer de haat voor jullie zelf af, van wat je denkt dat je gedaan hebt, en omhels de liefde die Brahma en Shakti voor jullie hebben.
Zweer af wat je niet langer meer wenst te ervaren. En zweer het af en ga niet in/naar het klooster of de grot. Ga naar het plein. Ga naar plaatsen die bevolkt zijn, en deel. Je hoeft niet te onderwijzen. Jullie hebben er behoefte aan om eenvoudigweg te zijn en om elkaar te omhelzen.
SB:  Nog twee vragen voordat we zonder tijd komen te zitten, Sri Shankara. Eén is, Als ik deze geconsolideerde reïncarnatie zou zien, zullen we zeggen, en ik ben een toegewijde van Sri Ramakrishna, zou ik dan Sri Ramakrischna zien? Zou een toegewijde van Krishna Sri Krishna zien? Zou een toegewijde van Rama Sri Rama zien?
En de tweede is, terzijde van de incarnaties die nu nog zeer jong zijn, diegenen die binnenkomen als uitstralingen, diegenen die binnenkomen, of eerder binnengekomen zijn, wanneer zullen wij hen te zien krijgen?
Sri Shankara: Jullie zijn begonnen enige uitstralingen op jullie planeet te zien. Maar laat mij jouw eerste vraag beantwoorden. Bijvoorbeeld, als je wenst om Krishna te zien, of Rama, dat dat het is wat je zult zien. Dat is wat je zult her/erkennen. Dat is wat je zult horen. Dat is wat je zult proeven en voelen. En dan zal je tegen jezelf zeggen, "Maar ik denk dat er meer is."
Het is alsof je door een tunnel kijkt en jij jouw geliefde ziet. En je ziet Krishna naar jou terug kijken. En dan haal jij jouw handen weg en is de tunnel daar niet langer meer, en je denkt, wacht! Er is meer aan de randen. En je begint te zien.
En wat er gebeurd bij dit zien, zelfs als je naar jouw geliefde meester kijkt, naar jouw godhoofd, de opening begint zich in jouw hart voor te doen. Het is gelijk aan het overspoeld worden. Dus wanneer je overspoeld wordt, dan zeg je niet eenvoudig, "Oh, mijn hemel! Mijn teen is nat!" Je kijkt rond, en de gehele kamer is overstroomd.
Dus je mag eraan denken als een moesson van liefde. En overal waar je loopt daar zal liefde zijn, en je zult in staat zijn om te zien, want dat is hoe machtig het zal zijn. Er zal geen capaciteit voor de ontkenning hiervan zijn. En jullie beginnen de uitstralingen al te zien.
Kijk naar elkaar. Kijk niet eenvoudigweg naar ons. Kijk naar elkaar, want de leraren zijn er al.
SB:  Sri Shankara, heeft u een leven op Aarde gehad tussen de achtste eeuw en nu in?
Sri Shankara:  [grinnikt] Ik ben behoorlijk druk geweest, ja! Welnu, je vraagt me over de oude geschiedenis, maar ik zal je ook vertellen dat ik een grote hoeveelheid aan tijd eenvoudig doorgebracht hebt met de Bron, met de Ene. Maar ik ben naar andere planetaire constellaties gereisd. Ik sta bekend onder verschillende namen, specifiek….. Ze zijn nogal dol op me, zal ik zeggen, op Andromeda en Arcturus.
Er zijn veel gelijkaardige begrippen, weet je. En voor velen van jullie is het meer van een oosterse helling. En dat is waarom, wanneer je op de Aarde arriveert, je de neiging hebt….. het is niet eenvoudig jouw incarnaties op de planeet in het oosten, het zijn evenzo de incarnaties ergens anders. En dat is waarom de leringen zo bekend aanvoelen.
Maar voor nu, wens ik dat jullie aan mij denken als Shankara.
SB:  Prima, Dank u heel veel hiervoor. Kende ik u op Arcturus?
Sri Shankara:  Ja, je hebt mij op Arcturus gekend. Je hebt me zeer goed op Arcturus gekend.
SB:  Tsjonge, dat is zeer opwindend. Zeer opwindend. Wel, we zijn waarschijnlijk vlakbij het einde….
 [muziek]
Ik ben bang dat we aan het einde van de show aangekomen zijn! Dank u wel, nogmaals, Sri Shankara. Ik weet dat wij u veel vaker in het programma zullen hebben. En ik kijk ernaar uit om u feitelijk te ontmoeten! Heel veel dank.
Sri Shankara:  Dat zal je.
SB:  Dank u.
Sri Shankara:  Ik denk dat het woord vaarwel is.
SB:  Vaarwel.
[einde]

Voetnoten
(1) Eén van de vele namen van de Moeder met de betekenis; de schenker van geluk. De Goddelijke Moeder is Gods aspect als de eerste universele creatieve trilling bekend zijnde als Aum. De Moeder is geluid en beweging; de Vader is stilte en zwijgzaamheid.
(2) Het doel van het leven is om naar God of Brahman terug te keren, nadat wij onze ware identiteit als God of Brahman geleerd hebben.
(3) Wat een andere manier is om de ontwikkeling van eenheidsbewustzijn te zeggen, het keurmerk van de Vijfde Dimensie. Het stadium van verlichting dat geassocieerd wordt met die ontwikkeling is sahaja nirvikalpa samadhi.
(4) Brahman en Shakti, God de Vader en de Heilige Geest. Ik erken wel dat de Goddelijke Moeder gezegd heeft dat zij veel, veel meer is dan alleen Shakti of de Heilige Geest.
(5) Shankara zou kunnen refereren naar het Hinduïsme maar hij zou ook kunnen refereren naar het pad van Advaita Vedanta of Geen-Dualisme binnenin het Hinduïsme.
(6) Eén van de heiligste boekenseries in het Hinduïsme. Geen-Dualisme traceert naar de Upanishads, welke secties zijn van de Vedas dat te maken heeft met de geen-dualistische Werkelijkheid. Shankar schreef gigantische commentaren aangaande de Upanishads
(7) Geen-dualisme of Advaita Vedanta.
(8) Omdat zij mogelijk niet alle luisteraars zullen interesseren. Maar als hij gewoon de accuraatheid van de verklaarde relaties kan bevestigen, kan ik de rest doen door er artikelen voor de blog over te schrijven.
(9) Brahma, Vishnu en Shiva zijn bekend als de Trimurthy in het Hinduïsme. De Trimurthy is niet hetzelfde als de Christelijke drie-eenheid. De Trimurthy is een subbepaling van de Goddelijke Moeder of Shakti. De Christelijke Drie-eenheid van de Vader, Zoon en Heilige Geest is een equivalent aan de Hindoe Drie-eenheid van Brahman, Atman en Shakti.
(10) De gunas zijn de kosmische machten van de schepping, instandhouding en transformatie (rajas, sattwa en thamas) en zijn een subbepaling van Shakti, de Goddelijke Moeder, welke zelf de creatieve trilling Aum is. Aum is samengesteld van Akar (Bhrama, rajas), Umkar (Vishnu, sattwa) en makar (shiva, Thamas).
(11)  Sri Ramakrishna voorspelde zijn terugkeer:
“Ik zal wederom geboren moeten worden. Daarom heb ik niet al mijn kennis aan mijn kameraden gegeven. (Met een glimlach)
“Veronderstel dat ik jullie al mijn kennis geef; zullen jullie dan weer zo bereidwillig naar mij toekomen?"  (Paramahansa Ramakrishna in Swami Nikhilananda, trans., The Gospel of Sri Ramakrishna. New York: Ramakrishna-Vivekananda Center, 1978; c1942, 359.)
“De Meester zei dat hij na honderd jaren weer terug zou komen … Staande op de half cirkelvormige veranda van Dakshineswar, zei de Meester dit, wijzend in de richting van het noordwesten."  (Sri Sarada Devi in Swami Chetanananda, ed. and trans. Ramakrishna as We Saw Him. St Louis: Vedanta Society of St. Louis, 1990, 31.)
“Bij een bepaalde gelegenheid zei de Meester, staande op de halve cirkelvormige veranda van zijn kamer, dat hij na honderd jaren weer geboren zou worden."  (Swami Chetananda, They Lived with God. Life Stories of Some Devotees of Sri Ramakrishna. St. Louis: Vedanta Society of St. Louis, 1989, 65.)
(12) Niet Gautama, maar zijn opvolger. De Heer Maitreya staat ook bekend als de Boeddha. De nieuwe Boeddha is de Boeddha van Eensgezindheid. Maitreya stileert zichzelf als de Boeddha van Liefde.
 (13) Rama, Krishna, en Sri Ramakrishna zijn allen incarnaties van Vishnu.
“Goddelijke voortekens hadden de ouders van Sri Ramakrishna gevuld met grote verwachtingen … Khudiram [de vader] … was naar Gaya geweest op een pelgrimstocht. Hij had daar een prachtig visioen. Heer Vishnu verscheen aan hem in een droom en zei, "Khudiram, Ik zal in jouw huisje geboren worden."  (Swami Smaranananda, Sri Ramakrishna. A Biography in Pictures. Calcutta: Advaita Ashrama, 1981 9.)
“Ik ben geworden! Ik ben hier!" (Vishnu in GSR, 357.)
“Hij die Rama en Krishna was is nu, in dit lichaam, Ramakrishna - maar niet in jullie Vedantische betekenis."  (Paramahansa Ramakrishna, in antwoord op een verdwaalde gedachte in Narendra’s geest, kort voordat hij stierf, in GSR, 72.)
(14) “Ik voel dat het de Goddelijke Moeder Zelf is die ronddwaalt in dit lichaam en speelt met de toegewijden."  (PR in GSR, 831.)
“Hier zijn twee wezens. De ene is Zij en de andere is Haar toegewijde." (PR in GSR, 71.) 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten